Pagina 2 van 3

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 00:51
door Theotrucker
Dus een rechtszaak. Of misschien is dat toch meer werk?

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 00:57
door alfatrion
renewouters schreef:
05 jan 2019 20:42
Lowieze schreef:
05 jan 2019 13:12
De klantenservice zou ook eens even mee kunnen denken met hun klanten en wat begrip kunnen tonen voor mensen die een fout maken.
Persoonlijk denk ik dat NS er wel wat aan kan doen zonder deze omslachtige handelingen.
Maar dan niet klagen als de prijzen nog verder omhoog gaan. Al die mensen die mee gaan denken moeten wel betaald worden. Of moeten de NS medewerkers dat maar in hun eigen tijd doen?
Dit hele probleem zou gewoon niet moeten bestaan. TS wilt een abonnement opzeggen. Ik zie niet in waarom een oplossing die recht toe recht aan aanzienlijk duurder zou zijn dan de omslachtige manier die TS beschrijft.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 01:10
door Theotrucker
Misschien om te voorkomen dat het abonnement opgezegd wordt terwijl de chipkaart nog wordt gebruikt. Klinkt toch legitiem om fraude te voorkomen.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 01:11
door Theotrucker
Een rechtszaak is nog omslachtiger en vooral langduriger.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 01:12
door Revoked
alfatrion schreef: Ik ben dit met je eens. Ik denk ook dat dit in strijd is met de wet.
Is dat echt het eerste wat in je opkomt?

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 10:38
door BreejKC
Niks een rechtzaak. Gaat veel te ver allemaal. Redelijkheid en billijkheid is hier het sleutelwoord. Helaas geldt dit bij zulke grote organisaties niet voor gewone burgers die soms domme vergissingen begaan.

Alfatrion dringt, mijns inziens, helemaal niet aan op een rechtzaak. Maar door het OV-loket te benaderen nemen zij met dit soort grote organisaties contact op. Klimmen er hoger in de boom als burgers kunnen komen. Om een openbaar schandelijk rapport te voorkomen op een openbaar medium als het internet, lijkt die redelijkheid en billijkheid dan ineens wel toegepast te kunnen worden. Daar komt geen rechter aan te pas.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 10:55
door zwaluw29
Je hebt een voordeeluren abonnement voor 1 jaar. Kun je rustig opzeggen zonder een nieuwe OV chipkaart te kopen. Het volgende jaar heb je dan geen abonnement meer.
Maar als je dit jaar nog gebruik wilt maken van dat voordeelurenabonnement, dan moet je wel een werkende OV chipkaart hebben, waarop het abonnement is geactiveerd. Dat heeft TS niet, want de OV chipkaart is doorgeknipt,
Dus moet er een nieuwe OV chipkaart aangeschaft worden voor €7,50.
Wil ze het jaarabonnement tussentijds opzeggen, dan is de voorwaarde, behalve opzeggen, dat het abonnement van de OV chipkaart verwijderd wordt bij de kaartautomaat.Dan is het abonnement tussentijds opgezegd en krijgt ze het resterende bedrag van het abonnemen teruggestort op de bankrekening. Dat kan niet, want er is geen werkende OV chipkaart meer. Dus moet ze er in dat geval een aanschaffen. Het abonnement daar op laten zetten en daarna laten verwijderen.
Niks rechtzaken, niks oneerlijkheid of bureaucratie, eerst even lezen op de site van NS en Translink.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 10:57
door alfatrion
Theotrucker schreef:
06 jan 2019 01:10
Misschien om te voorkomen dat het abonnement opgezegd wordt terwijl de chipkaart nog wordt gebruikt. Klinkt toch legitiem om fraude te voorkomen.
De logische gevolgtrekking is dat je nu kunt frauderen door te stellen dat je jouw kaart kwijt bent, dan krijg je een nieuwe kaart. Je doorloopt dan deze procedure op je nieuwe kaart en met de oude kun je doorreizen.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat (alleen) zo fraude wordt voorkomen. Als je abonnement over kunt zetten van een kaart die niet meer bestaat, dan kun je een abonnement ook verwijderen van een kaart die niet bestaat.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 11:02
door scontra
sylvesterb schreef:
05 jan 2019 18:41

Waar zijn dan die buitensporige beledigingen aan het adres van de NS medewerkers?
@sylvesterb,

De aanhef van het topic is inmiddels door de redactie gewijzigd en leest u nog even de eerste zin van Ts !!

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 11:03
door Lowieze
zwaluw29 schreef:
06 jan 2019 10:55
Je hebt een voordeeluren abonnement voor 1 jaar. Kun je rustig opzeggen zonder een nieuwe OV chipkaart te kopen. Het volgende jaar heb je dan geen abonnement meer.
Maar als je dit jaar nog gebruik wilt maken van dat voordeelurenabonnement, dan moet je wel een werkende OV chipkaart hebben, waarop het abonnement is geactiveerd. Dat heeft TS niet, want de OV chipkaart is doorgeknipt,
Dus moet er een nieuwe OV chipkaart aangeschaft worden voor €7,50.
Wil ze het jaarabonnement tussentijds opzeggen, dan is de voorwaarde, behalve opzeggen, dat het abonnement van de OV chipkaart verwijderd wordt bij de kaartautomaat.Dan is het abonnement tussentijds opgezegd en krijgt ze het resterende bedrag van het abonnemen teruggestort op de bankrekening. Dat kan niet, want er is geen werkende OV chipkaart meer. Dus moet ze er in dat geval een aanschaffen. Het abonnement daar op laten zetten en daarna laten verwijderen.
Niks rechtzaken, niks oneerlijkheid of bureaucratie, eerst even lezen op de site van NS en Translink.

Een voordeelurenabonnement kan volgens mij alleen op een duplicaat van je oude ov-chipkaart gezet worden, niet op een geheel nieuwe kaart.
Het probleem is namelijk dat een Voordeelurenabonnement voor nieuwe ov-chipkaarten niet meer bestaat.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 11:10
door BL2
roelofensing schreef:
05 jan 2019 12:45
....terwijl deze kaart puur een voordeeluren abonnement kaart is en de OV chipkaart haar gewoonweg indertijd vanuit de NS aangeleverd is (in de maag gesplitst) en dus een NS PRODUCT is.
Een rechtzaak om een gratis of maximaal 7,50 kostende OV chipkaart. Ik wil er graag wat over zeggen, maar dat mag ik niet meer van de moderatie.....
De kaart is geen NS product, en moeders heeft deze OVChipkaart geheel gratis bij het abo gehad destijds.

Wat is er nu zo moeilijk aan om even een duplicaat kaart aan te vragen, en abo op de voorgeschreven manier op te zeggen ?

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 23:09
door Erthanax
Het is allemaal niet zo moeilijk, zoals StevieNL81 al veel eerder heeft aangegeven. Een NS-moderator gaf op de NS Community het volgende antwoord:
NS schreef:Als jij je kaart blokkeert via https://www.ov-chipkaart.nl/login/ (of als je nog geen account hebt, via https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipk ... gistreren/), en dan NS zo'n twee dagen later belt om het abonnement op te zeggen, dan kunnen zij je abonnement beëindigen zonder dat jij nog een deactivatie van het product hoeft uit te voeren.
Niet moeilijk, geen duplicaatkaart.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 06 jan 2019 23:42
door moederslink
renewouters schreef:
06 jan 2019 22:38
alfatrion schreef:
06 jan 2019 00:57
renewouters schreef:
05 jan 2019 20:42
Maar dan niet klagen als de prijzen nog verder omhoog gaan. Al die mensen die mee gaan denken moeten wel betaald worden. Of moeten de NS medewerkers dat maar in hun eigen tijd doen?
Dit hele probleem zou gewoon niet moeten bestaan. TS wilt een abonnement opzeggen. Ik zie niet in waarom een oplossing die recht toe recht aan aanzienlijk duurder zou zijn dan de omslachtige manier die TS beschrijft.
renewouters schreef:O, naast hobbyjurist en hobbyingenieur ben je ook al bedrijfskundige die alle bedrijfsprocessen van NS en Translink kent en weet waar de zwakke punten zitten en hoe die beter kunnen.
Het is toch zo jammer dat mensen die precies weten hoe je de perfecte organisatie kunt opzetten hun tijd verdoen op een internetforum.
jammer en onnodig vind ik het om nu Alfa deze kat te geven, ik denk ook dat het eenvoudiger kan , de link van Erthanax geeft al aan dat het klopt , het kan dus wel simpeler .
En uiteraard wordt iedereen die daar werkt gewoon betaald en het mogen en kunnen meedenken , in en tijdens je werk , om dingen te vereenvoudigen/veranderen zou sowieso toegejuicht en gestimuleerd moeten worden .
Sommige processen kunnen idd soms maar dan ook daadwerkelijk eenvoudiger
.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 09:50
door taxikemperman
Na het plaatsen is TS niet meer ingelogd.
Jammer
Had graag gehoord of hij de kapotte kaart nog had en of hij geprobeerd heeft of de chip nog werkte

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 09:59
door BL2
taxikemperman schreef:
07 jan 2019 09:50
Na het plaatsen is TS niet meer ingelogd.
Jammer
Het doel van de post is al langer duidelijk, even flink wat rotte vis storten over NS, in plaats van gewoon de procedure te volgen.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 16:32
door Bep GvH
BL2 schreef:
05 jan 2019 12:57
roelofensing schreef:
05 jan 2019 12:45
Wat een compleet belachelijk zooitje is deze klantenservice van de NS en de NS zelf daardoor natuurlijk ook.

Mijn moeder van 82 heeft per ongeluk

GEWOONWEG BELACHELIJK !!!!!!!
Veel grote letters maken weinig indruk. Geef de klantenservice geheel gelijk, immers door toedoen van moeders is de OV Chipkaart niet meer bruikbaar. Daar kan Translink (het uitvoerende bedrijf achter de kaart) natuurlijk niets aan doen.
De chipkaart is inderdaad nodig om het abonnement van de kaart te kunnen halen bij de automaat, na beëindiging.
Voor de duidelijkheid, de kaart zelf is dus geen product van NS, of andere vervoerder. Het product (abonnement) staat er slechts op.
Waar ik meer hinder van ondervind is hele stukken quoten terwijl we net het hele stuk hebben gelezen.
Ik zou de redactie willen verzoeken minstens de eerste quote dat direct onder de vraag herhaalt wordt aan te passen zodat we niet telkens hetzelfde zitten te lezen.

Sorry dat ik jouw antwoord hiervoor heb gekozen om er eens iets van te zeggen, maar het is zo idioot om dat te doen, alsof we een stelletje moeilijk lezenden zijn die niet kunnen begrijpen dat jouw antwoord bij die vraag hoort en dus helemaal gequote moet worden om het er maar eens goed in te wrijven. Het gebeurd hier zo vaak dat ik er nu maar eens iets van zeg. Een quote moet een toevoeging zijn en niet een herinnering van wat je net hebt zitten lezen.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 16:50
door Lady1234
@bepgvh

Opmerkingen over het forum moet u aan de moderatie richten.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 16:51
door Moneyman
Bep GvH schreef:
07 jan 2019 16:32
Waar ik meer hinder van ondervind is hele stukken quoten terwijl we net het hele stuk hebben gelezen.
Ik zou de redactie willen verzoeken minstens de eerste quote dat direct onder de vraag herhaalt wordt aan te passen zodat we niet telkens hetzelfde zitten te lezen.
Dat gebeurt niet voor niets: dat is simpelweg omdat veel teveel topicstarters hun openingspost deleten.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 16:54
door alfatrion
Moneyman schreef:
07 jan 2019 16:51
Dat gebeurt niet voor niets: dat is simpelweg omdat veel teveel topicstarters hun openingspost deleten.
Het gebeurt niet alleen bij topicstarters en niet alleen bij het OP.

Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem

Geplaatst: 07 jan 2019 17:00
door Moneyman
Dat klopt. Ook andere posters passen hun niet-openingspost regelmatig aan.