Pagina 2 van 2
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 18:53
door Peter1977
Excuses Isi, het ging om koop op afstand wat dit niet is... ik zat er naast... ik heb alleen zelf aan den lijve ondervonden dat ik dit artikel Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek nodig had toen ik een fout maakte om bij Dell een computer op het internet te bestellen... want dan geldt het recht op retour binnen 8 werkdagen wel.
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 19:13
door Gast
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
Beste Marc,
Hij zal je duidelijk zijn dat hier een "defect" product wordt bedoeld; immers het product voldoet niet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, namelijk een correcte werking.
Als een product wél aan de verwachtingen voldoet, d.w.z. geen gebreken vertoont, is sprake van een geldige koopovereenkomst en hoeft de verkoper geen geld terug te geven als de koper de koop ongedaan wil maken op andere gronden dan defecten.
Ik hoop van harte dat er voor jou toch bevredigende oplossing uit de bus rolt, mede n.a.v. de info op
www.staiksterk.nl
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 19:19
door Isi
No problemo; samen hebben we Marc misschien een beetje kunnen steunen! De intensies waren in ieder geval bedoeld.
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 19:22
door Marc24
Hoi Gast 19:13,
Precies, en gezien het feit dat dit product niet aan mijn verwachting voldoet (deze doet immers niets.), heeft deze winkelier dus wettelijk gezien geen poot om om te staan. Toch?
Groeten Marc
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 19:34
door Isi
2 dat het product wordt hersteld of vervangen
Maar je zal de verkoper in ieder geval de gelegenheid moeten bieden om het product binnen een redelijke termijn te laten herstellen.
En ca. 3 weken lijkt mij in dit geval redelijk.
groet,
Isi/gast 19.03
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 19:44
door Marc24
Hoi Isi,
Maar als ik het letterlijk lees, staat er dat de koper een van de volgende punten mag eisen en is het volgens mij niet aan de verkopende partij welke optie van de vier het gaat worden. Of zit ik er nu echt naast?
Groeten Marc
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 19:53
door Isi
Helaas, Marc.
De leverancier moet in de gelegenheid worden gesteld een - uiteraard kosteloze - reparatie uit te voeren.
Pas als dat niet binnen redelijke tijd lukt of vervanging voor hetzelfde product niet mogelijk is, heb je recht op ongedaan maken van de koopovereenkomst d.w.z. geld terug.
Maar ik begrijp je teleurstelling over je aankoop en de starre houding van de leverancier.
Re: Ruilen
Geplaatst: 21 jul 2004 20:38
door Marc24
Oke, duidelijk verhaal. Dank jullie allen voor de tijd en hulp.
Groeten Marc