Nee, dat kan niet zonder jaaropgaaf.
En die krijg ik pas van UWV als het bedrag volledig voldaan is
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Daar al eens in persoon langsgeweest; of alleen maar geschreven, gebeld en via internet??
Weet ik niet; ikzelf zou dat absoluut op die manier proberen.Nee, nog niet.
Zou dat helpen?
Ik kwam vanuit de WAO, heb het telefonisch doorgegeven en was ook in orde.witte angora schreef: ↑25 jan 2019 16:47Vreemd dat je geen werkbriefje in hoeft te vullen, er vanuit gaande dat je in de WW zit. Bij de WAO hoeft dat inderdaad niet, de WIA weet ik eigenlijk niet.
Maar op wat voor manier heb je de eerste melding dan gedaan? Ook per telefoon, of in dat geval wel schriftelijk
Ik begrijp u niet goed denk ik..
Ik weet niet of ik juridisch niets kan.witte angora schreef: ↑25 jan 2019 17:41Dan denk ik dat de Ombudsman/vrouw het meeste voor je kan betekenen. Juridisch kun je eigenlijk geen kant op, daar was je al achter. Maar de Ombudsman kan het UWV en de belastingdienst samen er misschien toe bewegen dit nog eens, maar dan met de menselijke maat te bekijken.
De Ombudsman komt doorgaans pas in beeld als je er met de UWV en de Belastingdienst niet uit komt. Als er een hoorzitting komt, dan is dat, denk ik, het eerste traject dat je zult moeten volgen.Mverweij schreef: ↑25 jan 2019 18:08Ik weet niet of ik juridisch niets kan.witte angora schreef: ↑25 jan 2019 17:41Dan denk ik dat de Ombudsman/vrouw het meeste voor je kan betekenen. Juridisch kun je eigenlijk geen kant op, daar was je al achter. Maar de Ombudsman kan het UWV en de belastingdienst samen er misschien toe bewegen dit nog eens, maar dan met de menselijke maat te bekijken.
Vanmiddag een advocaat gesproken en moet straks alle stukken sturen.
Deze zegt dat mocht er schade zijn voortvloeiende uit falen van UWV ik recht heb op vergoeding.
Nu is er nog geen schade, maar komt er wel als ze doorgaan met deze vordering.
Ook net een brief van UWV op de deurmat, of ik een hoorzitting wil. Denk dat ik dat ook doe.
Daarna naar de Ombudsman of kan ik dat beter nu doen?
Nee, dat kan denk ik niet.
Bedankt! Ik ga vragen of hij mee kan komen.witte angora schreef: ↑25 jan 2019 18:19De Ombudsman komt doorgaans pas in beeld als je er met de UWV en de Belastingdienst niet uit komt. Als er een hoorzitting komt, dan is dat, denk ik, het eerste traject dat je zult moeten volgen.Mverweij schreef: ↑25 jan 2019 18:08Ik weet niet of ik juridisch niets kan.witte angora schreef: ↑25 jan 2019 17:41Dan denk ik dat de Ombudsman/vrouw het meeste voor je kan betekenen. Juridisch kun je eigenlijk geen kant op, daar was je al achter. Maar de Ombudsman kan het UWV en de belastingdienst samen er misschien toe bewegen dit nog eens, maar dan met de menselijke maat te bekijken.
Vanmiddag een advocaat gesproken en moet straks alle stukken sturen.
Deze zegt dat mocht er schade zijn voortvloeiende uit falen van UWV ik recht heb op vergoeding.
Nu is er nog geen schade, maar komt er wel als ze doorgaan met deze vordering.
Ook net een brief van UWV op de deurmat, of ik een hoorzitting wil. Denk dat ik dat ook doe.
Daarna naar de Ombudsman of kan ik dat beter nu doen?
Is het een idee om je advocaat mee te nemen naar de hoorzitting? Die kan misschien net de doorslag geven, of met argumenten komen waar zowel jij als het UWV niet aan dachten.
Mverweij schreef: ↑25 jan 2019 18:21Nee, dat kan niet.
Hier de voorwaarden van de belastingdienst bij opgave negatief loon:
"U kreeg het loon of de uitkering niet te kwader trouw.
U kunt aantonen dat u de te veel of ten onrechte ontvangen inkomsten helemaal hebt terugbetaald.
U hebt de terugbetaling van de ten onrechte ontvangen inkomsten niet afgetrokken van uw loon of inkomen. Of u hebt dat wel gedaan en gaat akkoord met het corrigeren van die aftrek."
Ik moet dus aantonen dat de vordering volkedig is voldaan.
Bedankt!Lady1234 schreef: ↑25 jan 2019 18:43Mverweij schreef: ↑25 jan 2019 18:21Nee, dat kan niet.
Hier de voorwaarden van de belastingdienst bij opgave negatief loon:
"U kreeg het loon of de uitkering niet te kwader trouw.
U kunt aantonen dat u de te veel of ten onrechte ontvangen inkomsten helemaal hebt terugbetaald.
U hebt de terugbetaling van de ten onrechte ontvangen inkomsten niet afgetrokken van uw loon of inkomen. Of u hebt dat wel gedaan en gaat akkoord met het corrigeren van die aftrek."
Ik moet dus aantonen dat de vordering volkedig is voldaan.
U leest dat verkeerd. U gaat het dit jaar terugbetalen, dus die zinsnede is voor volgend jaar van toepassing als u aangifte doet.
Bedankt voor uw informatie, hier heb ik wat aan. Ik zal het eens precies laten uitrekenen.
Nee, die betalingen zijn nooit bij mijn inkomsten geteld(zover ik weet) omdat UWV elke maand beloofde dat ze het gaan oplossen. Maar zal daar nog eens goed naar kijken. Want dan klopt er echt helemaal niets meer.. Zoals toeslagen e.d.Lady1234 schreef: ↑25 jan 2019 19:06Nee, dat zou niet zo moeten zijn, maar hoewel off topic ben ik dan heel benieuwd hoe u uw aangifte 2016 en 2017 hebt gedaan. En van die onterechte betalingen over die jaren hebt u toch jaaropgaven moeten ontvangen? En als die inkomsten in die jaren bijgeteld zijn bij het inkomen, hebt u daardoor toch ook nog belasting moeten nabetalen?
Dat wordt nog echt een financiele en fiscale puzzel.
Ja, ik kan dat natuurlijk verkeerd hebben.Lady1234 schreef: ↑25 jan 2019 19:29Het wordt steeds raarder en gecompliceerder. Maar als er in 2016 en 2017 niets is bijgeteld bij uw inkomen, valt er natuurlijk in 2019 ook niets in mindering te brengen zodra u de onterechte betalingen gaat retourneren.
En als er werkelijk door het UWV niets over die foute periodes is afgedragen aan de belastingdienst, hoeft u natuurlijk ook niet die € 8.000 te betalen, want dan moet alleen het echte ontvangen bedrag terug.
Ik zou zeggen kijk eens even op de oude aangiften.