Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander
Geplaatst: 18 feb 2019 12:50
Wat ik zei ligt zo gevoelig dat ik onmiddellijk een aantal trollen op mijn dak krijg.
Van die neurale netwerktechnologie kan iedereen nakijken in de laatste aflevering van "schuldig" waarin ze er na 24:45 over opscheppen;
https://www.human.nl/schuldig/Afleverin ... ing-6.html
Dat verklaart waarom ervaringen met bedrijven als nuon zo enorm kunnen verschillen, die worden bepaald door algoritmes.
Dat ze een groot aantal nepfacturen hebben verstuurd hebben ze overigens nav die kamervragen destijds zelf toegegeven, natuurlijk niet in die bewoordingen, maar ze gaven toe dat hun administratie niet op orde was. Aanleiding tot die vragen waren artikelen in het FD. Er is toen zelfs een partij geweest die een demonstratie tegen de nuon heeft georganiseerd, maar dat was slechts voor de Bühne.
In mijn zaak rond de eeuwwisseling was ook sprake van meerdere -tegenstrijdige- rekeningen. 12 Oktober 2001, kort na een verhuizing, kreeg ik een extra rekening van ƒl. 4.156,37, omdat ik ~4000 M3 gas meer, oftewel 5 x meer dan normaal zou hebben verbruikt. (terwijl volgens het schouwformulier de vorige -overleden- bewoner een jaarverbruik van 195 M3 had!).
10 September 2002 kreeg ik een eindafrekening en moest ik na verrekening van alle extra kosten € 8,94 bijbetalen.
Daarmee was de kous echter niet af want er liep al een rechtszaak, aangespannen door mijn overijverige advocaat. Daarin kwamen zij met de bizarre bewering dat ik nog nooit betaald had. Ik vroeg mijn advocaat waar dat op sloeg, want ik kon immers eenvoudig aantonen dat ik nog nooit een termijn had gemist, niet alleen met bankafschriften, maar ook met hun eigen administratie.
Hij beweerde dat dit "procestactiek" was.
Een dergelijke tactiek kon uitsluitend succesvol zijn mits mijn advocaat procedure fouten zou maken en zo geschiedde.
Mijn bankafschriften en de overzichten van nuon zelf hebben nooit als bewijs mogen dienen, zelfs niet in hoger beroep.
Van die neurale netwerktechnologie kan iedereen nakijken in de laatste aflevering van "schuldig" waarin ze er na 24:45 over opscheppen;
https://www.human.nl/schuldig/Afleverin ... ing-6.html
Dat verklaart waarom ervaringen met bedrijven als nuon zo enorm kunnen verschillen, die worden bepaald door algoritmes.
Dat ze een groot aantal nepfacturen hebben verstuurd hebben ze overigens nav die kamervragen destijds zelf toegegeven, natuurlijk niet in die bewoordingen, maar ze gaven toe dat hun administratie niet op orde was. Aanleiding tot die vragen waren artikelen in het FD. Er is toen zelfs een partij geweest die een demonstratie tegen de nuon heeft georganiseerd, maar dat was slechts voor de Bühne.
In mijn zaak rond de eeuwwisseling was ook sprake van meerdere -tegenstrijdige- rekeningen. 12 Oktober 2001, kort na een verhuizing, kreeg ik een extra rekening van ƒl. 4.156,37, omdat ik ~4000 M3 gas meer, oftewel 5 x meer dan normaal zou hebben verbruikt. (terwijl volgens het schouwformulier de vorige -overleden- bewoner een jaarverbruik van 195 M3 had!).
10 September 2002 kreeg ik een eindafrekening en moest ik na verrekening van alle extra kosten € 8,94 bijbetalen.
Daarmee was de kous echter niet af want er liep al een rechtszaak, aangespannen door mijn overijverige advocaat. Daarin kwamen zij met de bizarre bewering dat ik nog nooit betaald had. Ik vroeg mijn advocaat waar dat op sloeg, want ik kon immers eenvoudig aantonen dat ik nog nooit een termijn had gemist, niet alleen met bankafschriften, maar ook met hun eigen administratie.
Hij beweerde dat dit "procestactiek" was.
Een dergelijke tactiek kon uitsluitend succesvol zijn mits mijn advocaat procedure fouten zou maken en zo geschiedde.
Mijn bankafschriften en de overzichten van nuon zelf hebben nooit als bewijs mogen dienen, zelfs niet in hoger beroep.