Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel
Geplaatst: 20 mar 2019 13:49
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Het gaat niet om de zelfde dienst. Het gaat om 'vrijwel' de zelfde dienst, die voor TS dus ongunstig uitpakt.fonsflons schreef: ↑20 mar 2019 13:51Als 'dezelfde' dienst onder een andere naam voor 1/3 word verkocht incasseren ze dus wel maximaal. Pas als er ook een variant is van 'dezelfde' dienst die nog duurder is incasseren ze niet maximaal.
Het maximum voor deze dienst is 100. Het minimum 35. TS betaald 100, dus maximaal. (zoals afgesproken)
Ik lees van alles, maar niets wat ook maar enigszins lijkt op zelfreflectie of eigen verantwoordelijkheid. Ik kan je één ding vertellen: je hebt juiridisch geen poot om op te staan.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 13:19opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen - het zal de tijdgeest zijn zoals we afgelopen verkiezingen hebben mogen waarnemen.
contract is contract klopt, of enigen schuld dikke bult ook klopt, juridisch, dat betwijfel. op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is op de berekening dat je die later door vergeetachtigheid terugbetaald, dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt. Vodafone zal zeker intern een cijfer hebben dat aangeeft hoe veel maanden gemiddeld mensen te laat oversluiten en daarmee het gemiddelde bedrag dat mensen te veel betalen, om daarmee ui te rekenen hoe goedkoop ze de aanbieding kunnen maken om nieuwe abonnementen te aan de man te brengen en deze aanbieding via een reclame communicatie kanaal als enige voor te houden aan de consument. volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks. ik ga het uitzoeken en ik meld mij voor die mensen die geïnteresseerd zijn - maar alsjeblieft daarna zinnig commentaar en geen: ''dikke bult eigen schuld - we hebben nou eenmaal een markt economie'' reactie. het probleem is dat partijen zoals Vodafone de hele dag niets anders doen dan kijken hoe ze de markteconomisch om zeep kunnen helpen - een vrije markt economie gaat alleen eerlijk werken bij hoge en transparante liquiditeit, iets dat deze bedrijven te vuur en te zwaard in de C-kamers aan het bestrijden zijn ter meerdere eer en glorie van de bewierookte aandeelhouder.
Dus samenvattend: jij gaat als ondernemer jouw klanten wel actief benaderen om hun uitgaven richting jou te verlagen.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 13:19opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen - het zal de tijdgeest zijn zoals we afgelopen verkiezingen hebben mogen waarnemen.
contract is contract klopt, of enigen schuld dikke bult ook klopt, juridisch, dat betwijfel. op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is op de berekening dat je die later door vergeetachtigheid terugbetaald, dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt. Vodafone zal zeker intern een cijfer hebben dat aangeeft hoe veel maanden gemiddeld mensen te laat oversluiten en daarmee het gemiddelde bedrag dat mensen te veel betalen, om daarmee ui te rekenen hoe goedkoop ze de aanbieding kunnen maken om nieuwe abonnementen te aan de man te brengen en deze aanbieding via een reclame communicatie kanaal als enige voor te houden aan de consument. volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks. ik ga het uitzoeken en ik meld mij voor die mensen die geïnteresseerd zijn - maar alsjeblieft daarna zinnig commentaar en geen: ''dikke bult eigen schuld - we hebben nou eenmaal een markt economie'' reactie. het probleem is dat partijen zoals Vodafone de hele dag niets anders doen dan kijken hoe ze de markteconomisch om zeep kunnen helpen - een vrije markt economie gaat alleen eerlijk werken bij hoge en transparante liquiditeit, iets dat deze bedrijven te vuur en te zwaard in de C-kamers aan het bestrijden zijn ter meerdere eer en glorie van de bewierookte aandeelhouder.
Ja, en opvallend dat u, net als veel consumenten, direct verontwaardigd bent en meent "in uw recht" te staan. Dat soort topics komen hier ook veelvuldig voorbij. Maar soms is helaas een overeenkomst niets meer of minder dan, tja, een overeenkomst. Een overeenkomst waar beide partijen zich aan hebben te houden.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 13:19opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen
Richten deze bedrijven zich daar op? Behalve een hoger maandtarief, wat wint het bedrijf daar aan? U, die nu met een bittere smaak zit jegens vodafone? U die nu dit verhaal ook op verjaardagen verder gaat vertellen? Legt u eens uit wat voor baat zij hierbij hebben? U betaalt nu de hoofdprijs, maar kunt vertrekken met inachtneming van de opzegtermijn. Dus onzeker qua inkomsten, aandeelhouders worden zenuwachtig van onzekerheid. Als u, zoals honderdduizenden anderen, aan het einde van de looptijd het contract verlengt, is er een redelijke zekerheid dat u in ieder geval nog 12 of 24 maanden blijft, dus zekerheid van inkomsten, dus zekerheid van winst.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 13:19op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is
Hoezo meer werk? Door eenmalig in uw agenda aan te geven wanneer uw contract afloopt? En op het moment dat dit afgelopen is, of bijna afloopt, even rondkijken wat er te koop is? Dit "meerwerk" had u veel geld gescheeld, dus feitelijk verdient dit meerwerk zichzelf terug.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 13:19dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt.
Oh ja? Ik kan ook wel een paar strafbare feiten noemen, maar als ik bedrijven of individuen valselijk beschuldig kunnen ze mij ook nog aanpakken. Wat is hier misleidend aan? Ik ga er van uit dat u momenteel betaalt wat overeengekomen is? Wellicht dat er in de periode dat het vaste contract nog liep er wellicht een korting was, die nu niet meer geldt, maar verder zult u als het goed is niet meer betalen dan overeen is gekomen.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 13:19volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks.
Graag een link naar het wetsartikel dat dit aan geeft, ik laat mij graag onderwijzen, daar ik dergelijke regelingen alleen ken onder de noemer "coulance" en niet onder de noemer "recht hebben op".mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 15:27ik werd tijdens dit schrijven door Vodafone, net dus, gebeld dat ik 550 euro terugkrijg vanwege teveel betaalde gelden waar ik recht op had volgens de wet. als alle bovenstaande scribenten die allemaal juridische adviseurs lijken te zijn nog wat willen leren, je kunt je melden dan geef ik nog je een bij-spijker cursus juridische zaken.
En ik had me nog wel zo verheugd om die cursus van u te krijgen.mark in nederland schreef: ↑22 mar 2019 16:00er is er hier zelfs iemand die denkt dat bedrijven uit coulance en schuldgevoel uitbetalen - hoe naïef kan je hebben - dus ja, die cursus heb je heel hard nodig ...
In een markteconomie spreek je samen af wat je betaalt voor de te leveren dienst. En wordt er niet van bovenaf opgelegd wat je moet betalen. Dus heb je juist ook niet te maken met vaste, voor iedereen gelijke, tarieven.het fundamentele van de zaak is feit dat wij zeggen in een vrije markteconomie te leven. in theorie is dat wel het geval, maar bedrijven hebben een enorme hekel aan markteconomie omdat markteconomie prijzen naar beneden drijft.