LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachtenregen over Post.nl pakketjes
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Oplossing: de manier van bezorgen aanpassen aan de werkelijke consumentenbehoefte ...
Maak de klantenwens van levering binnen 24 uur € 5,00 duurder, de pakjes die tot aan de voordeur gebracht worden plus € 2,50 en de rest kan gewoon bij de volgende inkoop bij de Supermarkt opgehaald worden.
Scheelt meteen klachten en véél verkeer in de wijken. Het bericht van de Consumentenbond is totaal niet constructief aangelegd!
Maak de klantenwens van levering binnen 24 uur € 5,00 duurder, de pakjes die tot aan de voordeur gebracht worden plus € 2,50 en de rest kan gewoon bij de volgende inkoop bij de Supermarkt opgehaald worden.
Scheelt meteen klachten en véél verkeer in de wijken. Het bericht van de Consumentenbond is totaal niet constructief aangelegd!
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Het werkelijke aantal vermissingen en klachten ligt uitaard vele malen hoger. Het zijn particulieren die sporadisch versturen en waarbij het fout gaat die een klacht online zetten. Als wij bij iedere niet afgeleverde zending een klacht zouden indienen is het aantal al bijna verdubbelt. Dit is echter gewoon ingecalculeerd risico, net zoals een stenen winkel dit met diefstal doet.
Het aantal gemelde klachten is daarom maar een fractie van het totaal. Per maand hebben wij tussen de 20 en 40 niet geleverde pakketten. Op het totaal is dat verwaarloosbaar en geen klacht waard. Gewoon opnieuw sturen, klaar.
Het aantal gemelde klachten is daarom maar een fractie van het totaal. Per maand hebben wij tussen de 20 en 40 niet geleverde pakketten. Op het totaal is dat verwaarloosbaar en geen klacht waard. Gewoon opnieuw sturen, klaar.
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Werkelijk? 20 tot 40 pakketten per maand die niet geleverd worden en dat vindt u verwaarloosbaar? Wat verstuurt u dan, dingen van twee euro?
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Bent u wel eens overgestapt? Is PostNL wèrkelijk zoveel slechter dan andere bedrijven, zoals de Consumentenbond nu aangeeft door de meldingen op Klachtenkompas.nl te analyseren? Hoe secuur is dat eigenlijk? Bij een echte marktwerking kan de verzender toch wisselen van pakketdienst?webshopeigenaar14 schreef: ↑26 mar 2019 14:36Het werkelijke aantal vermissingen en klachten ligt uitaard vele malen hoger. Het zijn particulieren die sporadisch versturen en waarbij het fout gaat die een klacht online zetten. Als wij bij iedere niet afgeleverde zending een klacht zouden indienen is het aantal al bijna verdubbelt. Dit is echter gewoon ingecalculeerd risico, net zoals een stenen winkel dit met diefstal doet.
Het aantal gemelde klachten is daarom maar een fractie van het totaal. Per maand hebben wij tussen de 20 en 40 niet geleverde pakketten. Op het totaal is dat verwaarloosbaar en geen klacht waard. Gewoon opnieuw sturen, klaar.
Zoals al eerder aangegeven stuurt Wehkamp mij een cadeaubon van € 10,- als goedmaking voor het gedoe met DHL. Dure oplossing!
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Overstappen naar DHL zal geen verschil maken. Op nos.nl lees ik:
Volgens mij wil de CB met al dit "nieuws" over PostNL vooral zijn eigen relevantie aantonen. Makkelijk scoren.Volgens de Consumentenbond komen er in verhouding net zoveel klachten binnen over DHL als over PostNL. De bond zegt ook DHL scherp in de gaten te houden, maar wil zich eerst op de marktleider richten.
Lady1234
en witte angora
vinden dit leuk
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Een hoop van de producten die ik aanbied hebben een goede marge. Goed genoeg om die paar zendingen per maand die zoekraken te laten voor wat het is. Vanaf een bepaald bedrag verzenden wij alleen met handtekening voor ontvangst en verzekerd. Deze declareren wij uiteraard (zonder problemen) bij postnl. Onder de 75 euro kost het meer om te verzekeren dan er schade is door vermissing. Dat is een simpele rekensom.
Mijn ervaring is dat PostNL van alle bezorgdiensten de beste kwaliteit/prijs verhouding heeft. Dat kan verschillen per onderneming, afhankelijk van wat voor producten je aanbied.
Binnen Nederland gaat de bezorging relatief een stuk beter dan richting het buitenland.
Het foutenpercentage ligt vooral in Belgie erg hoog. Buitenland pakket zendingen zijn bij ons altijd met handtekening voor ontvangst. Slechts in 75% van de gevallen vraagt de bezorger daar ook om. Brievenbus post raakt ook relatief veel vermist in Belgie. Soms duurt het tot 7 dagen voordat deze afgeleverd wordt.
Duitsland scoort erg goed, Frankrijk en Spanje zijn een ramp. Bij een paar van mijn shops sturen wij ook niet meer naar deze landen.
20 tot 40 is voor mij verwaarloosbaar op het totale aantal / omzet. Mensen worden op het verkeerde been gezet door de waarde. Als een paar Nikes zoekraken is de schade voor de verzender geen 130 euro tenzij je iets fout doet als ondernemer.
Dat is ook de reden dat je voornamelijk particulieren ziet klagen en weinig bedrijven. Nogmaals, het is allemaal van te voren ingecalculeerd.
Mijn ervaring is dat PostNL van alle bezorgdiensten de beste kwaliteit/prijs verhouding heeft. Dat kan verschillen per onderneming, afhankelijk van wat voor producten je aanbied.
Binnen Nederland gaat de bezorging relatief een stuk beter dan richting het buitenland.
Het foutenpercentage ligt vooral in Belgie erg hoog. Buitenland pakket zendingen zijn bij ons altijd met handtekening voor ontvangst. Slechts in 75% van de gevallen vraagt de bezorger daar ook om. Brievenbus post raakt ook relatief veel vermist in Belgie. Soms duurt het tot 7 dagen voordat deze afgeleverd wordt.
Duitsland scoort erg goed, Frankrijk en Spanje zijn een ramp. Bij een paar van mijn shops sturen wij ook niet meer naar deze landen.
20 tot 40 is voor mij verwaarloosbaar op het totale aantal / omzet. Mensen worden op het verkeerde been gezet door de waarde. Als een paar Nikes zoekraken is de schade voor de verzender geen 130 euro tenzij je iets fout doet als ondernemer.
Dat is ook de reden dat je voornamelijk particulieren ziet klagen en weinig bedrijven. Nogmaals, het is allemaal van te voren ingecalculeerd.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
@witte angora heeft in deze topic geen vraag gesteld, maar de gegeven antwoorden relativeren het geciteerde bericht zichtbaar!
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
De ontvanger mag best een klacht indienen echter hoeft PostNL daar maar weinig mee te doen want je bent geen opdracht gever en juridisch gezien heb je dus geen rechten. Dit staat ook gewoon duidelijk aangegeven op de site van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tbezorgingBreejKC schreef: ↑26 mar 2019 09:14PostNL gaat niet alleen slecht met klachten om, dat is op dit forum inmiddels wel duidelijk geworden. Het is, in het openbaar, nog een leugenachtig bedrijf ook. Misschien is dat nog wel erger. PostNL verklaart openlijk, op Teletekst maar ook o.a. in het artikel in het AD:
"De manier waarop PostNL de klachten afhandelt, leidt volgens Klachtenkompas ook tot veel ergernis. Zo zegt het postbedrijf dat alleen een verzender een klacht kan indienen"
terwijl juist in het vorige topic hier over PostNL duidelijk is geworden dat ook ontvangende klant van post wel degelijk over slechte postbezorging klachten kunnen indienen bij dit bedrijf.
PostNL realiseert zich heel goed dat slechts een heel klein deel van de bevolking meedoet of meeleest op dit forum. Dat de de meeste mensen hier niet meelezen en daardoor ook minder gedetailleerd geïnformeerd zijn. Daarom verspreid ze ook nog halve waarheden via de media die werkelijk door veel mensen gelezen worden.
Een bedrijf dat gebruikt maakt van halve waarheden, in het openbaar, is verwerpelijk. Want halve waarheden zijn nog steeds erger dan hele leugens.
zie het dik gedrukte gedeelte.
Dus ja, je kan als ontvanger een klacht indienen, maar meer ook niet.
Al met al moet ik eigenlijk verder zeggen dat deze statistieken er prima uit zien voor PostNL. 4600 klachten op een paar honderd miljoen pakketjes. Nu zal uiteraard niet iedereen daar klagen, dus het aantal klachten zal nog wel een stukje hoger liggen, maar zelfs dan blijft het erg netjes. Ik, als lid van de consuimentenbond, vraag me eigenlijk af wat de consumentenbond hier wil bereiken.Klacht indienen als ontvanger post
Verwacht u een brief of pakket? En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf.
U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u geen vervolgstappen nemen, zoals naar De Geschillencommissie stappen. Dit kan alleen de verzender doen. De verzender heeft namelijk een overeenkomst met het postbedrijf.
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Lekker om ook de nuchtere andere kant van het verhaal in dit soort topics te lezen. Als je als ondernemer relaxt omgaat met dit soort zaken, en gewoon een goeie calculatie maakt (!), is er niet zoveel aan de hand.webshopeigenaar14 schreef: ↑26 mar 2019 14:36Het werkelijke aantal vermissingen en klachten ligt uitaard vele malen hoger. Het zijn particulieren die sporadisch versturen en waarbij het fout gaat die een klacht online zetten. Als wij bij iedere niet afgeleverde zending een klacht zouden indienen is het aantal al bijna verdubbelt. Dit is echter gewoon ingecalculeerd risico, net zoals een stenen winkel dit met diefstal doet.
Het aantal gemelde klachten is daarom maar een fractie van het totaal. Per maand hebben wij tussen de 20 en 40 niet geleverde pakketten. Op het totaal is dat verwaarloosbaar en geen klacht waard. Gewoon opnieuw sturen, klaar.
Eens. En heeft daarmee voor de zoveelste keer in de eigen voet geschoten. De toch al vrijwel afwezig geloofwaardigheid wordt er met dit soort nietszeggend non-nieuws niet bepaald beter op. En iets veranderen doet het ook niet; afgezien van de te verwachten windowdressing aan de kant van PostNL.
Contributie betalen aan de CB is voor mij echt weggegooid geld.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
M.a.w.
De Consumentenbond vertegenwoordigt primair consumenten en hun belangen ... en hun eigen belangen
en kijkt (hier) niet verder dan de rand van hun eigen bord.
Wat in deze case hun eigen belangen zouden zijn is misschien het onderwerp van deze topic?
De Consumentenbond vertegenwoordigt primair consumenten en hun belangen ... en hun eigen belangen
en kijkt (hier) niet verder dan de rand van hun eigen bord.
Wat in deze case hun eigen belangen zouden zijn is misschien het onderwerp van deze topic?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 27 mar 2019 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Iedereen die over de rooie raakt van dit soort cijfers zou het boek van Factfulness van Hans Rosling moeten lezen. Daarna weet je hoe je cijfers moet interpreteren en zal je concluderen dat PostNL het heel goed doet.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
De dag is nog maar net begonnen en ik krijg bericht over 2 niet geleverde pakketten. PostNL zegt van wel, de klant zegt van niet. Ze zijn met handtekening voor ontvangst verzonden, echter bij beiden is de handtekening niet beschikbaar.
Hoe los je dit op? Dat is heel simpel. De klanten wordt vandaag een nieuwe zending toegestuurd. Wij melden het bij onze PostNL contactpersoon. Die kijkt even in zijn systeem, doet een x aantal dagen niets ( 'het onderzoek' ) Wij sturen de inkoopfacturen, krijgen deze als tegoed op de balans en het leven gaat door. Bij niet verzekerde/traceerbare zendingen wordt er even afgewacht (een paar dagen om vertraging uit te sluiten) en daarna nieuw verzonden. Klaar, case closed.
Hoe los je dit op? Dat is heel simpel. De klanten wordt vandaag een nieuwe zending toegestuurd. Wij melden het bij onze PostNL contactpersoon. Die kijkt even in zijn systeem, doet een x aantal dagen niets ( 'het onderzoek' ) Wij sturen de inkoopfacturen, krijgen deze als tegoed op de balans en het leven gaat door. Bij niet verzekerde/traceerbare zendingen wordt er even afgewacht (een paar dagen om vertraging uit te sluiten) en daarna nieuw verzonden. Klaar, case closed.
witte angora
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
webshopeigenaar14 schreef: ↑27 mar 2019 09:46Wij melden het bij onze PostNL contactpersoon. Die kijkt even in zijn systeem, doet een x aantal dagen niets ( 'het onderzoek' )
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Eigenlijk is de webshop strafbaar!
1 Ze leveren aan onbekende nog nooit klant geweest schoenen.
2 Accepteren achteraf betalen.
3 Controleren niet bij niet thuis of dit werkelijk de persoon is die bestelde.
Verder kan een Pakket bezorger bij de op TV getoonde zien dat huis te koop/Verkocht is en leeg staat en pakket gelijk retour afzender sturen en dit melden.
Bij leeg huis nooit naar afhaalpunt sturen zou de oplossing zijn!
1 Ze leveren aan onbekende nog nooit klant geweest schoenen.
2 Accepteren achteraf betalen.
3 Controleren niet bij niet thuis of dit werkelijk de persoon is die bestelde.
Verder kan een Pakket bezorger bij de op TV getoonde zien dat huis te koop/Verkocht is en leeg staat en pakket gelijk retour afzender sturen en dit melden.
Bij leeg huis nooit naar afhaalpunt sturen zou de oplossing zijn!
-
- Berichten: 32348
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Komkommer, laat de wodka eens staan en ga je Kommerfacebookaccount volplempen.
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Strafbaar. Nog gekker.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
Nog niet helemaal closed.webshopeigenaar14 schreef: ↑27 mar 2019 09:46De dag is nog maar net begonnen en ik krijg bericht over 2 niet geleverde pakketten. PostNL zegt van wel, de klant zegt van niet. Ze zijn met handtekening voor ontvangst verzonden, echter bij beiden is de handtekening niet beschikbaar.
Hoe los je dit op? Dat is heel simpel. De klanten wordt vandaag een nieuwe zending toegestuurd. Wij melden het bij onze PostNL contactpersoon. Die kijkt even in zijn systeem, doet een x aantal dagen niets ( 'het onderzoek' ) Wij sturen de inkoopfacturen, krijgen deze als tegoed op de balans en het leven gaat door. Bij niet verzekerde/traceerbare zendingen wordt er even afgewacht (een paar dagen om vertraging uit te sluiten) en daarna nieuw verzonden. Klaar, case closed.
1 - Ik lees in het topicbericht niets over de schade die zou zijn ontstaan door het gedrag van PostNL, dus slecht onderbouwd verhaal
2 - Voor ú is de kous met een nieuwe toezending af, maar ook hier betaalt de consument uiteindelijk de rekening door een toeslag (zeggen we diefstal?). Ook hierover worden géén cijfers aangeleverd.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
In een notendop:hänschen klein schreef: ↑27 mar 2019 10:56
Nog niet helemaal closed.
1 - Ik lees in het topicbericht niets over de schade die zou zijn ontstaan door het gedrag van PostNL, dus slecht onderbouwd verhaal
2 - Voor ú is de kous met een nieuwe toezending af, maar ook hier betaalt de consument uiteindelijk de rekening door een toeslag (zeggen we diefstal?). Ook hierover worden géén cijfers aangeleverd.
1:
2: De schade is ingecalculeerd. Die betalen alle klanten gezamelijk. Een verwaarloosbare schade gedeeld door duizenden klanten. Weet u hoe een verzekering werkt?webshopeigenaar14 schreef: ↑27 mar 2019 09:46Wij sturen de inkoopfacturen, krijgen deze als tegoed op de balans en het leven gaat door. Bij niet verzekerde/traceerbare zendingen wordt er even afgewacht (een paar dagen om vertraging uit te sluiten) en daarna nieuw verzonden.
Theotrucker
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes
@webshopeigenaar14
Ja ... wanneer ik nergens last van heb, dan sluit ik géén (vrijwillige) verzekering af. Wanneer er steeds meer fietsen in de buurt of pakjes verdwijnen, sluit ik wèl een verzekering af (wanneer ikzelf niets hieraan kan veranderen), waarbij dan voor de grijze markt weer meer 'handel' ontstaat, terwijl de verzekeraar gewoon adequaat de prijzen opschroeft om dezelfde winst te kunnen blijven maken.
U geeft aan, uit eigen ervaring, voor PostNL te kiezen, terwijl de TS en veel media blijkbaar in het slecht onderbouwde bericht van de Consumentenbond geloven, die hun eigen Klachtenkompas.nl als enige waarheid nemen.
Extra vraag: Voelt u zich niet enorm onder druk gezet door de m.i. bijna overbodige druk om de volgende dag al te moeten leveren? Zonder toeslag! En biedt u uw klanten standaard aan om het pakketje op een afhaalpunt af te halen, waardoor er niet meerdere bezorgers dagelijks de straat in moeten? Volgens mij moet het hele systeem op de shop, maar in plaats daarvan wordt er gefuseerd.
Ja ... wanneer ik nergens last van heb, dan sluit ik géén (vrijwillige) verzekering af. Wanneer er steeds meer fietsen in de buurt of pakjes verdwijnen, sluit ik wèl een verzekering af (wanneer ikzelf niets hieraan kan veranderen), waarbij dan voor de grijze markt weer meer 'handel' ontstaat, terwijl de verzekeraar gewoon adequaat de prijzen opschroeft om dezelfde winst te kunnen blijven maken.
U geeft aan, uit eigen ervaring, voor PostNL te kiezen, terwijl de TS en veel media blijkbaar in het slecht onderbouwde bericht van de Consumentenbond geloven, die hun eigen Klachtenkompas.nl als enige waarheid nemen.
Extra vraag: Voelt u zich niet enorm onder druk gezet door de m.i. bijna overbodige druk om de volgende dag al te moeten leveren? Zonder toeslag! En biedt u uw klanten standaard aan om het pakketje op een afhaalpunt af te halen, waardoor er niet meerdere bezorgers dagelijks de straat in moeten? Volgens mij moet het hele systeem op de shop, maar in plaats daarvan wordt er gefuseerd.