renewouters schreef: ↑09 apr 2019 21:39Bij veel producten maakt het inderdaad niet uit waar het vandaan komt. Maar met producten als deze is het helemaal niet gezegd dat het zomaar gaat werken. Als een Nederlandse provider alleen maar Apple Watches met Nederlandse serienummers wil of mag activeren (kan nu nog niet in Nederland, maar binnenkort kan je - zoals in andere landen al mogelijk is - met een Apple Watch bellen en internet gebruiken zonder koppeling met een iPhone) dan heb je een waardeloos product.NeoDutchio schreef: ↑09 apr 2019 09:49U hebt toch een Nederlandse bon? Wat maakt het dan uit waar het gemaakt is? Garantie gaat ook via GSMweb, niet via Apple. Dus dat Apple u zou aanzien voor iemand die in het buitenland koopt maakt dus ook niet uit.
Ik heb jarenlang Skoda gereden. De mijne is gebouwd en Turkije. Die van mijn collega kwam uit Tjechië. Verschil was er niet, beide auto’s reden.
Als GSMweb u een belofte gedaan heeft dat bepaalde functies zouden werken, dan heeft u recht van klagen.
Bekijkt u deze lijst eens:
https://www.apple.com/watchos/feature-availability/
De lijsten op deze pagina maken duidelijk dat het heel veel uit maakt uit welk land (en dan bedoel ik dus niet waar het product gemaakt is, maar voor welke markt het bestemd is, m.a.w. welke landcode het serienummer heeft) je AppleWatch komt.
Veel functies zijn in het ene land wel of het andere land niet beschikbaar.
En je kunt dit niet omzeilen. Je kunt niet tegen Apple (of GSMWEB) zeggen: ok hij heeft een Tsjechisch serienummer, maar ik woon in Nederland dus verander de functies maar naar alles wat in Nederland toepasbaar is. Dit is onmogelijk.