scontra schreef: ↑30 jun 2019 18:18
Fiesiekus schreef: ↑30 jun 2019 13:58
scontra schreef: ↑30 jun 2019 13:54
Uw huidige oude meters werken nog prima , maar is dat wel waar?
Wat klets je toch een onzin man. Hele reeksen meters worden bij het NMI gecontroleerd op nauwkeurigheid en precisie.
,
U wil mij toch niet aan m'n neusharen proberen te hangen dat de metertjes bij/van topicstarter ooit wel eens zijn gecontroleerd, of wel soms.
Die metertjes hangen er al decennia lang en in al die jaren is er nog nooit naar omgekeken, dus zomaar aannemen dat de werking wel correct zal zijn is wat al te gemakkelijk door de bocht, vandaar mijn vraag "maar is dat wel waar" !
Maar er zijn altijd mensen die in alles wat oud en afgedraaid is meer vertrouwen dan in al dat nieuwerwetse spul.
Uw reactie zit boordevol aannames en ik ben blij dat iemand u de andere kant probeerde te laten inzien.
Ik heb een slim huis, boordevol echt slimme dingen die self-learning zijn. Slimme meters vallen daar niet onder maargoed dat is weer een andere discussie. Omdat ik zelf mijn verbruik inzichtelijk heb gemaakt weet ik dat mijn oude meter best wel betrouwbaar is. Dus voordat u weer verder gaat op die voet dat ik maar een domme gebruiker ben, nee meneer en al helemaal niet tegen nieuwe dingen.
Bovendien zijn de oude meters wel degelijk gecontroleerd.
Omdat ik zelf geen slimme meter bezit heb ik geen echt onderzoek kunnen doen behalve op het wereldwijde internet. En wat blijkt? Dat anno 2019 mensen nog steeds steen aan been klagen over de slimme meters. Dat hun verbruik heel veel gestegen is. Ik hoor eigenlijk niemand over een daling van hun verbruik behalve door inzicht dat ze minder stroom zijn gaan gebruiken. (Nogmaals dat inzicht heb ik dus al). Ik vind het vreemd dat zoveel mensen nog steeds klagen jaren na invoering van de eerste slimme meters. Niet heel Nederland is zo dom toch dat ze zomerverbruik met winterverbruik gaan vergelijken?
Dat de netbeheerders hun kabels gaan vervangen weet ik ook wel, maar "how convenient" dat ze op deze manier mensen bijna dwingen om toch voor een slimme meter te gaan.
Ik ben pro techniek en pro vooruitgang maar ik ben niet naief en heb daarom tot nu toe geen interesse gehad in een slimme meter.
Ik was hier op het forum vooral benieuwd naar onderbouwde ervaringen van mensen die het wel hebben en mensen met eventueel een juridische achtergrond die meer kunnen vertellen over of het uberhaupt wel is toegestaan. Of mensen die het niet hebben met de reden waarom. En hopelijk een andere reden dan die van mensen met een aluminium hoedje op, alhoewel die er ook moeten zijn.
Dus allen al bedankt voor de reacties, heel wisselend tot nu toe, toevallig iemand die een bepaald merk slimme meter kan aanbevelen? Of juist niet?