Pagina 2 van 3

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 10 jul 2019 14:41
door Moneyman
Martrijn schreef:
10 jul 2019 14:36
Het vreemde is dat op Schiphol steeds over een technisch probleem werd gesproken en er werden papieren uitgedeeld hoe evt. te claimen. Als het een blikseminslag was geweest hadden ze dat ook meteen kunnen zeggen.
Zo vreemd is dat niet, zou ik zeggen. Waarschijnlijk was op dat moment voor degenen die het contact met de passagiers hadden helemaal niet duidelijk wat het issue exact is. Dat zijn dingen die naderhand zorgvuldig gedaan worden, en niet direct ter plekke.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 10 jul 2019 15:54
door Moondecocq
Eu claim ,daar zie je na wat info opgeven meteen of je recht hebt op een vergoeding en hoeveel.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 10 jul 2019 16:31
door BariAFCA
Goedemiddag,

Wij zaten ook op deze vlucht. Ook wij hebben afgelopen vrijdagavond 22:13 uur de afwijzing van de claim ontvangen. Zij hebben een e-mailbom gestuurd naar alle personen die een claim ingediend hebben. Mooie timing zo vrijdagavond net voor het weekend laten we maar zeggen.... Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstand ingeschakeld want ik vertrouw het niet. De rechtsbijstand heeft ondertussen documentatie opgevraagd, dat Corendon maar moet aantonen door middel van onderzoeksrapporten, dat het daadwerkelijk blikseminslag is geweest. Ben benieuwd! Alleen al voor de dramatische behandeling door Corendon tijdens de lange vertraging en de belachelijke afhandeling van de claim zouden we gecompenseerd moeten worden. Laten we hopen dat er nog gerechtigheid bestaat.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 10 jul 2019 16:43
door madfred
Ik had via EU claim geprobeerd een claim in te dienen vanwege vertraging op een vlucht naar Egypte. Geen schijn van kans volgens hun. Ik heb de DAS ingeschakeld, duurde wel een tijdje maar ik krijg wel 600 Euro terug, zonder iets te betalen aan de DAS. Natuurlijk betaal ik premie, maar evengoed goed geregeld.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 11 jul 2019 09:25
door DASwebcare
Beste Manfred,

Fijn om te lezen dat wij jou goed hebben geholpen. Wij zouden het leuk vinden om jouw compliment door te zetten naar de behandelaar. Zou je het dossiernummer of de naam van de behandelaar naar [email protected] willen e-mailen?

Groet,

Het webcareteam van DAS
madfred schreef:
10 jul 2019 16:43
Ik had via EU claim geprobeerd een claim in te dienen vanwege vertraging op een vlucht naar Egypte. Geen schijn van kans volgens hun. Ik heb de DAS ingeschakeld, duurde wel een tijdje maar ik krijg wel 600 Euro terug, zonder iets te betalen aan de DAS. Natuurlijk betaal ik premie, maar evengoed goed geregeld.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 11 jul 2019 09:33
door Theotrucker
Blikseminslag kan natuurlijk wel als oorzaak gelden voor een technisch probleem. Als iemand via DAS het wel vergoed krijgt moesten ze eigenlijk iedereen vergoeden.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 11 jul 2019 09:36
door Lady1234
Theotrucker schreef:
11 jul 2019 09:33
Blikseminslag kan natuurlijk wel als oorzaak gelden voor een technisch probleem. Als iemand via DAS het wel vergoed krijgt moesten ze eigenlijk iedereen vergoeden.
Het gaat niet over dezelfde vlucht.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 11 jul 2019 09:47
door Theotrucker
O ja, was Ibiza. Sorry was ik te vlug. Ik kan beter de OP nog eens nalezen voordat ik reageer!

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 11 jul 2019 09:59
door Moneyman
BariAFCA schreef:
10 jul 2019 16:31
Zij hebben een e-mailbom gestuurd naar alle personen die een claim ingediend hebben. Mooie timing zo vrijdagavond net voor het weekend laten we maar zeggen....
Je brengt het nogal dramatisch, maar wat is er vreemd of verkeerd aan het versturen van mails op vrijdagavond? En wat versta je onder een “e-mailbom”?

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 16 jul 2019 09:38
door paulkwee
Enorm bedankt voor alle reacties! We hebben inmiddels ook een vlucht claim bureau benaderd, hopelijk kunnen zij meer dan wij.
Tevens heb ik gelijk medereizigers Martrijn & BariAFCA een prive bericht gestuurd

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 16 jul 2019 11:17
door StevieNL81
Uw geplande toestel (PH-CDH) is op 2 juli tegen middernacht geland met idd blikseminslag.

Uw vlucht zou 3 juli om 1600 vertrekken. In eerdere uitspraken (zoals bv http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2019:3317) heeft de kantonrechter geoordeeld dat men dan voldoende tijd heeft gehad een alternatief toestel in te zetten, waardoor het beroep op overmacht niet werd gehonoreerd. Uw geval zou goed in dezelfde categorie kunnen vallen.

Corendon heeft er namelijk voor gekozen uw vlucht uit te stellen en te laten uitvoeren door een eigen toestel welke eerst een retourtje Malaga deed (vertrektijd 15.58uur) VS het inhuren van een 3e partij waarmee ze uw vertraging konden beperken.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 20 jul 2019 12:26
door dijckje54
Ook wij kregen voor deze vlucht een afwijzing van Corendon. En wij hebben ook het idee dat we in het ooitje worden genomen. Wij gaan dit inmiddels ook uitbesteden aan een externe partij. Maar ik zou graag mailcontact met de andere gedupeerden hebben om te overleggen en op de hoogte te blijven van hun uitkomst van hun vervolgtraject.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 05 aug 2019 15:26
door BariAFCA
Nieuwe reactie ontvangen vanuit Corendon:

Het toestel dat vlucht CND391 uit zou voeren die dag stond “AOG” op Schiphol, dit betekent “Aircraft On Ground”, het toestel had namelijk grote schade opgelopen door een blikseminslag. Wij hebben er alles aan gedaan om voor vlucht CND391 een andere toestel in te huren, helaas had geen enkele maatschappij beschikbaarheid. Uiteindelijk hebben wij de vlucht vertraagd uitgevoerd met een ander toestel van Corendon.

Het toestel dat de vlucht oorspronkelijk uit zou voeren moest verplicht worden geïnspecteerd en werd uiteindelijk pas op 5 juni ‘serviceable’ verklaard om een vlucht uit te voeren. De schade was dus aanzienlijk.

Zoals in onze eerdere correspondentie aangegeven is de vlucht waarvoor u compensatie claimt, vertraagd als gevolg van een buitengewone omstandigheid; namelijk blikseminslag bij het toestel dat gepland stond om de vlucht uit te voeren. Die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet had kunnen worden voorkomen.

Een onverwacht vliegveiligheidsprobleem kan in het volgende geval worden aangemerkt als buitengewone omstandigheid; indien zij verband houdt met een gebeurtenis die niet inherent is aan de normale uitoefening van de activiteit van de luchtvaartmaatschappij en deze hierop geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen wegens de aard of oorsprong van de gebeurtenis.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 05 aug 2019 15:43
door alfatrion
16again schreef:
08 jul 2019 16:12
Ik vind dat op dit soort ontwijkgedrag eigenlijk een sanctie hoort te staan. Wordt een eerder onterecht afgewezen claim alsnog toegewezen, dan volgt bijvoorbeeld een verhoging van xx %
Eens. Je zou kunnen kiezen voor een variabel percentage per dag met een maximum rond de 50%.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 05 aug 2019 17:27
door Komkommertijd
Waren er wel toestellen elders om in te huren?
Vele zijn voor langere tijd wegens MAX gereserveerd en niet beschikbaar.
Ook moet je nog een Piloot regelen die daar naartoe kan vliegen en niet over zijn uren heen zit.

Even een andere firma regelen klinkt leuk, maar soms is er gewoon niets.
2 juli is wel Dinsdag dus iets rustiger dag, maar ook in die regio?

En als er wel een vliegtuig en piloot te regelen is... bij trage betalers mag je weigeren je toestel te verhuren.
Eerst geld, dan vertrekken we pas komt steeds vaker voor, een losse nood vlucht is duurder en dan 2 maanden op geld wachten is voor dit soort voordelige vaak eerst betalen, want anders doen we niets!

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 06 aug 2019 16:11
door berndv
Komkommertijd schreef:
05 aug 2019 17:27
Ook moet je nog een Piloot regelen die daar naartoe kan vliegen en niet over zijn uren heen zit.
Ik mag toch hopen dat ze voor de geannuleerde vlucht een piloot hadden, om dat zo aan 1 van de passagiers te vragen is ook al zo wat.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 06 aug 2019 16:47
door Komkommertijd
berndv schreef:
06 aug 2019 16:11
Komkommertijd schreef:
05 aug 2019 17:27
Ook moet je nog een Piloot regelen die daar naartoe kan vliegen en niet over zijn uren heen zit.
Ik mag toch hopen dat ze voor de geannuleerde vlucht een piloot hadden, om dat zo aan 1 van de passagiers te vragen is ook al zo wat.
Als je een toestel huur kan het een ander Type zijn waar de oorspronkelijke niet mee mag vliegen, en die moet na herstel ook weer weg dus bleef bij toestel meestal achter.
En een Boeing 737 of Airbus 320 is totaal anders, zelfde maten en passagiers maar verder, er zijn maar enkele die op beide mogen.... en je huur normaal voor dit soort gevallen kist met piloten!
En nee, ik kan ook niet zomaar hiermee weg vliegen.... iets te groot... mag niet!

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 06 aug 2019 16:54
door Theotrucker
Komkommer je gaat toch niet bij Corendon beunen! Ryanair is oké, daar mag je bij beunen. Daar vlieg ik niet meer mee.

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 05 sep 2019 13:45
door Irenem
Dag mensen,

Ik ben ook een passagier van de vlucht naar Ibiza van 3 juni j.l.
Hebben jullie inmiddels compensatie gekregen?

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Geplaatst: 05 sep 2019 13:50
door Irenem
paulkwee schreef:
16 jul 2019 09:38
Enorm bedankt voor alle reacties! We hebben inmiddels ook een vlucht claim bureau benaderd, hopelijk kunnen zij meer dan wij.
Tevens heb ik gelijk medereizigers Martrijn & BariAFCA een prive bericht gestuurd

Hebben jullie inmiddels compensatie gekregen?

Groetjes, een medepassagier