LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over Holland Exel
Re: Klacht over Holland Exel
Wij zijn in september naar de Dominicaanse Republiek gevlogen met Holland Exel. De heenreis was heel goed. Voldoende eten en drinken, vriendelijk personeel enz.. De terugreis was echter een drama.
Als eerste bleken we urenlang (9 uur) vertraging te hebben, toen was er geen vliegtuig van Holland Exel beschikbaar (stond in Nederland voor onderhoud) en zijn met Air Carib terug gevlogen, Belgisch en Frans personeel aan boord die met elkaar ruzie aan het maken waren, eten en drinken was zelfbediening (voor in het vliegtuig halen, want de stewardessen waren veel te druk bezig met hun make-up en handwerkjes), Economy Pluss geboekt maar Economy krijgen (hele krappe stoelen, terwijl ruime stoelen waren geboekt en betaald). Niks dan ellende.
Na thuiskomst gelijk naar het reisburo en een klacht ingediend bij Holland Exel. En het heeft gewerkt, we krijgen EUR 215,- schadevergoeding voor de slechte service.
Als eerste bleken we urenlang (9 uur) vertraging te hebben, toen was er geen vliegtuig van Holland Exel beschikbaar (stond in Nederland voor onderhoud) en zijn met Air Carib terug gevlogen, Belgisch en Frans personeel aan boord die met elkaar ruzie aan het maken waren, eten en drinken was zelfbediening (voor in het vliegtuig halen, want de stewardessen waren veel te druk bezig met hun make-up en handwerkjes), Economy Pluss geboekt maar Economy krijgen (hele krappe stoelen, terwijl ruime stoelen waren geboekt en betaald). Niks dan ellende.
Na thuiskomst gelijk naar het reisburo en een klacht ingediend bij Holland Exel. En het heeft gewerkt, we krijgen EUR 215,- schadevergoeding voor de slechte service.
Re: Klacht over Holland Exel
Het komt wel vaker voor dat een airco niet werkt als een toestel op de grond staat. En ook is het mogelijk dat de toiletten "vol" raken. Is afhankelijk hoe groot de container van het vliegtuig is.
Is inderdaad uiterst ruk, maar het is niet anders. (Heb het zelf ook meegemaakt, dat de stewardessen flesjes uitdeelden om in te piesen. Was wel een andere maatschappij)
Is inderdaad uiterst ruk, maar het is niet anders. (Heb het zelf ook meegemaakt, dat de stewardessen flesjes uitdeelden om in te piesen. Was wel een andere maatschappij)
Re: Klacht over Holland Exel
Op 15 oktober jl. teruggekomen met Holl.Exel vanuit Cancun, Mexico.
De heenvlucht op 28 sept.jl. was een helse vlucht. Eerst 2 uur vertraging op Schiphol, omdat de Boeing van HE defekt stond in Zanzibar en wij een vervangend toestel van Air Comet Plus kregen. Tijdens de vlucht gehoord van een tussenlanding voor tanken op de Azoren.
Om een lang verhaal kort te maken. Gestrand op de Azoren voor een dag + nacht omdat er zg. een vogeltje in de motor was gevlogen. Enorme slechte service van Air Comet Plus, is weliswaar ingehuurd door HE. Volgende dag uiteindelijk verdergevlogen naar Cancun. Terugweg wel met HE gevlogen. Ook een vreselijke service. Ontbijt is een voorgesmeerd krentenbolletje met een plakje kaas + pakje Sultana's en dit op een intercontinentale vlucht van gemiddeld 10 uur! Men moest zelfs voor een blikje bier de portemonnee trekken. Ik praat niet over een dure franse cognac, maar over een simpel biertje. Het enige voordeel was de L-klasse waar je € 80,00 extra voor moet betalen; dit waren inderdaad comfortabele stoelen. Over het algemeen is HE een aanfluiting voor de luchtvaart. Voor mij NOOIT meer HE. Nederland mag zich kapotschamen voor dit soort inferieure ondernemingen. Dan maar weer richting Azie met hun perfekte luchtvaartmaatschappijen.
Misschien ben ik te verwend wat vliegen betreft, maar dit spande werkelijk de kroon. Heb in onderhand 30 jaar nog nooit zoiets meegemaakt![/b]
De heenvlucht op 28 sept.jl. was een helse vlucht. Eerst 2 uur vertraging op Schiphol, omdat de Boeing van HE defekt stond in Zanzibar en wij een vervangend toestel van Air Comet Plus kregen. Tijdens de vlucht gehoord van een tussenlanding voor tanken op de Azoren.
Om een lang verhaal kort te maken. Gestrand op de Azoren voor een dag + nacht omdat er zg. een vogeltje in de motor was gevlogen. Enorme slechte service van Air Comet Plus, is weliswaar ingehuurd door HE. Volgende dag uiteindelijk verdergevlogen naar Cancun. Terugweg wel met HE gevlogen. Ook een vreselijke service. Ontbijt is een voorgesmeerd krentenbolletje met een plakje kaas + pakje Sultana's en dit op een intercontinentale vlucht van gemiddeld 10 uur! Men moest zelfs voor een blikje bier de portemonnee trekken. Ik praat niet over een dure franse cognac, maar over een simpel biertje. Het enige voordeel was de L-klasse waar je € 80,00 extra voor moet betalen; dit waren inderdaad comfortabele stoelen. Over het algemeen is HE een aanfluiting voor de luchtvaart. Voor mij NOOIT meer HE. Nederland mag zich kapotschamen voor dit soort inferieure ondernemingen. Dan maar weer richting Azie met hun perfekte luchtvaartmaatschappijen.
Misschien ben ik te verwend wat vliegen betreft, maar dit spande werkelijk de kroon. Heb in onderhand 30 jaar nog nooit zoiets meegemaakt![/b]
Re: Klacht over Holland Exel
Wij zijn 20 juni jl. vertrokken vanaf Amsterdam naar de Dom. Republiek. Op de heen vlugt hadden we een half uur vertragging omdat er een remschijf vervangen moest worden. Valt mee is overheen te komen. Geweldige vakantie gehad daar. Alleen toen de terugweg. Aangekomen op het vliegveld Punta Cana, daar hadden we al iets van 3 uur vertraging waar alles gesloten was. Dus wij konden niets te eten of te drinken kopen. Op verzoek van de reizigers is door het personeel van Holland Exel drinken uit het vliegtuig gehaald. De rede was dat het vliegtuig niet helemaal in orde was. Er moest iemand komen om het vliegtuig goed te keuren om verder te vliegen. Na ongeveer 3 uur is dat gebeurd en zijn we naar onze tussen stop gevlogen op Dom. Republiek. Daar moesten we het vliegtuig uit omdat het schoongemaakt werd. Daar kregen we ook weer na een uur of 3 te horen dat we niet meer verder ginegen vliegen omdat het vliegtuig kapot was en we niet verder konden. Lekker was dat hebben we wel een half uur met een kapot vliegtuig gevlogen. Om 6 uur 's ochtends waren we in een ander hotel beland dan waar we heel de vakantie zaten. We moesten ons om 11 uur melden bij de receptie. Om 1 uur weer en om 3 uur 's middags weer en daar werd verteld dat we om 11 uur 's avonds weer opgehaald werden en we om half 2 gingen vliegen. Toen we aankwamen waren ze het vliegtuig nog aan het maken. Om 2 uur vertrokken we dan eindelijk naar Amsterdam. Onderweg ging het flush systeem van de toiletten kapot. Dus we hebben 4 uur alles op moeten houden. Toen wilde de piloot ook nog een tussen stop maken op Ierland. Gelukkig ging dat niet door want iedereen wilde naar huis. Uiteindelijk waren we 26 uur later thuis dan dat de planning was. Ik had op de dag dat we thuis kwamen een solicitatie gesprek wat niet door kon gaan en alle telefoonkosten welke wij hebben moeten maken om het thuisfront op de hoogte te brengen niet vergoed gekregen omdat de vertraging op de terug weg was. We hebben wel een vertragingsverklaring gekregen maar je kan er niks mee. Ja staat leuk in het fotoboek!!!!!!!!!!!!! Dit is onze ervaring nooooooooooooooooooit meer Holland Exel. We waren weer aan vakantie toe omdat we bijna 2 dagen niet geslapen hadden.
Re: Klacht over Holland Exel
Valt me wel op dat er enorm veel klachten zijn over de vliegtuigen van Holland Exel. Maar heeft Exel de toestellen niet overgenomen van Air Holland? (Boeing 767's onder andere?)
Dan ben ik blij dat ik nooit met Air holland heb gevlogen. Als het onderhoud van die dingen zo slecht is....
Dan ben ik blij dat ik nooit met Air holland heb gevlogen. Als het onderhoud van die dingen zo slecht is....
Re: Klacht over Holland Exel
hallo allemaal,
wij zijn vorig jaar jan. met air holland nr de dominicaanse geweest,
goede vlucht gehad en vriendelijk personeel.
dit jaar gaan we dus met nu exel naar brazilie,
maar nu ik dit allemaal lees hoop ik dat er geen rare
dingen voor ons op het programma staan...
wij zijn vorig jaar jan. met air holland nr de dominicaanse geweest,
goede vlucht gehad en vriendelijk personeel.
dit jaar gaan we dus met nu exel naar brazilie,
maar nu ik dit allemaal lees hoop ik dat er geen rare
dingen voor ons op het programma staan...
Re: Klacht over Holland Exel
Je had toch ook voor Martinair kunnen kiezen als je Exel niet vertrouwd door al die negatieve berichten hier!
Re: Klacht over Holland Exel
Nog niet alles is goed geregeld bij HE, maar wil toch graag het verhaal nuanceren.
Het toestel in Zanzibar was inderdaad defect. De reden: de landingsbaan was daarvoor geasfalteerd en vrijgegeven voor vliegverkeer. Het HE toestel was de eerste die daar landde en helaas het asfalt was nog niet hard genoeg met als gevolg een beschadige landingsbaan en een beschadigd vliegtuig. Op korte termijn een verangend toestel regelen is niet makkelijk en dus wordt er wel eens een toestel ingehuurd wat de afstand niet in 1 keer kan afleggen en dus een tussenanding moet maken. Een 'vogeltje' in een vliegtuigmotor is geen klein probleem en heeft niets met slechte service te maken van Air Plus Comet (of hebben zj die vogel gevraagd in de motor te vliegen?). Een bird-strike kan zware gevolgen hebben omdat er namelijk schoepen af kunnen breken (metalen bladen in de motor). Met een beetje mazzel kunnen deze schoepen vervangen worden, maar meestal dient de gehele motor vervangen te worden.
Dat de bemanning direct in een hotel wordt ondergebracht is heel logisch. Er zijn namelijk strakke vlieg- en rusttijden. Wachten in een vliegtuig dat aan de grond staat wordt gerekend als vliegtijd. Als de bemanning uit z'n uren gaat komt er een verplichte rusttijd. M.a.w. Air Plus Comet heeft juist geanticipeert op de situatie.
Wat betreft de (eet- en drink) verzorging aan boord, dit is vaak de verantwoording van de reisorganisatie. Chartermaatschappijen bieden een toestel aan voor een bepaalde prijs en afhankelijk van de verzorging aan boord wordt die prijs hoger. Reisorganisaties willen een zo laag mogelijke prijs en dat reflecteert zich in de verzorging. En zoals al wordt aangegeven door bijbetaling voor Comfort Class heb je een betere verzorging.
Het onderhoud van de toestellen van HE gebeurt door SAS waar ze van geleased zijn. Het zijn inderdaad ex Air Holland toestellen, maar deze vlogen ook pas vanaf november 2003 voor Air Holland.
Holland Exel heeft 2 toestellen (tot 1/2 oktober 1), maar er zijn in totaal 4 toestellen beschikbaar voor de operaties. De 4 767's zijn ondergebracht in verschillende maatschappijen, n.l. Holland Exel, Belgium Exel en Dutch Caribbean Exel. Dit is puur uit fiscaal en juridisch oogpunt. Uiteindelijk zijn alle 4 toestellen van Exel Aviation.
Alles heeft zijn prijs. HE heeft geen reserve toestellen zoals b.v KLM. Martinair heeft meer toestellen en kan makkelijk inlenen bij KLM omdat deze toko 50% eigenaar is van Martinair. Een reserve toestel kost geld en dat resulteert in een duurder ticket.
Wil je comfortabel zittend en volledig verzorgd (eten en drinken) naar je bestemming koop dan een business class ticket bij de grote maatschappijen. Momenteel is het goedkoopste business class ticket bij Continental (tussenlanding in Houston) voor slechts € 3231 ex tax.
De inhuur van het Franse toestel is helaas grote ellende geweest. Valt ook niets goed aan te praten... het blijven fransen
Hou ook in het achterhoofd dat door de aktiviteiten van HE de ticketprijzen lager liggen. Zodra HE eruit ligt vliegt Martinair weer als enige naar de Cariben en dat zal zich in de prijs reflecteren.
Het toestel in Zanzibar was inderdaad defect. De reden: de landingsbaan was daarvoor geasfalteerd en vrijgegeven voor vliegverkeer. Het HE toestel was de eerste die daar landde en helaas het asfalt was nog niet hard genoeg met als gevolg een beschadige landingsbaan en een beschadigd vliegtuig. Op korte termijn een verangend toestel regelen is niet makkelijk en dus wordt er wel eens een toestel ingehuurd wat de afstand niet in 1 keer kan afleggen en dus een tussenanding moet maken. Een 'vogeltje' in een vliegtuigmotor is geen klein probleem en heeft niets met slechte service te maken van Air Plus Comet (of hebben zj die vogel gevraagd in de motor te vliegen?). Een bird-strike kan zware gevolgen hebben omdat er namelijk schoepen af kunnen breken (metalen bladen in de motor). Met een beetje mazzel kunnen deze schoepen vervangen worden, maar meestal dient de gehele motor vervangen te worden.
Dat de bemanning direct in een hotel wordt ondergebracht is heel logisch. Er zijn namelijk strakke vlieg- en rusttijden. Wachten in een vliegtuig dat aan de grond staat wordt gerekend als vliegtijd. Als de bemanning uit z'n uren gaat komt er een verplichte rusttijd. M.a.w. Air Plus Comet heeft juist geanticipeert op de situatie.
Wat betreft de (eet- en drink) verzorging aan boord, dit is vaak de verantwoording van de reisorganisatie. Chartermaatschappijen bieden een toestel aan voor een bepaalde prijs en afhankelijk van de verzorging aan boord wordt die prijs hoger. Reisorganisaties willen een zo laag mogelijke prijs en dat reflecteert zich in de verzorging. En zoals al wordt aangegeven door bijbetaling voor Comfort Class heb je een betere verzorging.
Het onderhoud van de toestellen van HE gebeurt door SAS waar ze van geleased zijn. Het zijn inderdaad ex Air Holland toestellen, maar deze vlogen ook pas vanaf november 2003 voor Air Holland.
Holland Exel heeft 2 toestellen (tot 1/2 oktober 1), maar er zijn in totaal 4 toestellen beschikbaar voor de operaties. De 4 767's zijn ondergebracht in verschillende maatschappijen, n.l. Holland Exel, Belgium Exel en Dutch Caribbean Exel. Dit is puur uit fiscaal en juridisch oogpunt. Uiteindelijk zijn alle 4 toestellen van Exel Aviation.
Alles heeft zijn prijs. HE heeft geen reserve toestellen zoals b.v KLM. Martinair heeft meer toestellen en kan makkelijk inlenen bij KLM omdat deze toko 50% eigenaar is van Martinair. Een reserve toestel kost geld en dat resulteert in een duurder ticket.
Wil je comfortabel zittend en volledig verzorgd (eten en drinken) naar je bestemming koop dan een business class ticket bij de grote maatschappijen. Momenteel is het goedkoopste business class ticket bij Continental (tussenlanding in Houston) voor slechts € 3231 ex tax.
De inhuur van het Franse toestel is helaas grote ellende geweest. Valt ook niets goed aan te praten... het blijven fransen
Hou ook in het achterhoofd dat door de aktiviteiten van HE de ticketprijzen lager liggen. Zodra HE eruit ligt vliegt Martinair weer als enige naar de Cariben en dat zal zich in de prijs reflecteren.
Re: Klacht over Holland Exel
Ik ben in juni met HE naar Brazilie gevlogen, geweldige verzorging, prima personeel op de heen en de terugreis. Iets vertraging vanwege reizigers die te laat waren (vreemd dat ze daar op wachtte, maar als service, prima).
Re: Klacht over Holland Exel
Ik ben juist zeer te spreken over Holland Exel. Na een goede vlucht zijn ewe aangekomen in Mexico. Ook wij hadden wat vertraging, maar hier kan Holland Exel in de meeste gevallen niets aan doen. Dit is afhankelijk van bijv. Schiphol, vrije landingsbanen, touroperator en hun schema, hostes(sen) enz.
Het personeel aan boord was zeer vriendelijk!!! We kregen lekker eten en vaak genoeg wat te drinken aangeboden. Ik zou zo weer met Holland Exel gaan!
Het personeel aan boord was zeer vriendelijk!!! We kregen lekker eten en vaak genoeg wat te drinken aangeboden. Ik zou zo weer met Holland Exel gaan!
Re: Klacht over Holland Exel
Ik heb dit jaar twee keer intercontinentaal met HE gevlogen, naar Mexico en Sril Lanka en de eerste keer 10 uur vertraging gehad maar een bijzonder prettige vlucht met genoeg te eten en te drinken. Ook naar Sri Lanka vol lof over HE. Aardig personeel en genoeg te eten en drinken. Of je het eten lekker vind is wat anders, je moet bedenken dat ze het voor circa 150 man met allemaal verschillende standaards moeten maken. Ook met Martinair vanaf de canarische eilanden heb ik wel vertraging gehad. met Transavia ookdeze ervaring en oude toestellen. Ook iets om over te denken is de prijs, 5 jaar geleden kon je echt niet voor het geld wat je nu betaald naar Mexico, Dominicaanse Republiek. vertragingen zijn altijd vreselijk, zeker als het extreem lang duurt! Maar gelukkig wordt er geen risico genomen met de passagiers qua veiligheid en dat is denk ik toch het belangerijkste. De meeste verhalen die ik over HE lees zijn toch echt (gelukkig)uitzonderingen !!
Re: Klacht over Holland Exel
Ik lees net de slechte ervaringen die passagiers hebben gehad met Holland Exel dat ik persoonlijk te gek voor woorden vind. Zulke slechte sanitaire voorzieningen. Zijn er geen internationale voorschriften op dit terrein waaraan een luchtvaart maatschappij zich dient te houden? De reden van te kleine container (ivm vollopen van sanitair) vind ik een kul argument. De capaciteit van de container dient berekent te zijn op het aantal passagiers. Eind november 2004 vliegen wij met deze maatschappij naar Cuba. Hopelijk wacht ons niet dezelfde ervaringen als onze voorgangers.
Re: Klacht over Holland Exel
Kijk a.s. maandag naar de uitzending; dan zullen er diverse mensen aanwezig zijn met enorme klachten over HE. Ik weet nu al dat er zeer schrijnende gevallen bijzitten. Het is in ieder geval goed te weten dat er aandacht aan de erbarmelijke slechte service van HE wordt gegeven.
Ikzelf zal er hoogstwaarschijnlijk ook bij zijn; zeker is dat er een mevrouw bijzit die haar al ingecheckte plaatsnummers evt. moest afstaan aan de dubbele crew-bemanning van HE die notabene als "passagiers" meevlogen in een door HE ingehuurd krottoestel van Air Comet Plus, wat naderhand is gestrand op de Azoren.
Wazig verhaal??? Wacht a.s. maandag maar af; het is te triest voor woorden!
Veel kijkplezier!
Ikzelf zal er hoogstwaarschijnlijk ook bij zijn; zeker is dat er een mevrouw bijzit die haar al ingecheckte plaatsnummers evt. moest afstaan aan de dubbele crew-bemanning van HE die notabene als "passagiers" meevlogen in een door HE ingehuurd krottoestel van Air Comet Plus, wat naderhand is gestrand op de Azoren.
Wazig verhaal??? Wacht a.s. maandag maar af; het is te triest voor woorden!
Veel kijkplezier!
Re: Klacht over Holland Exel
Wellicht kan Radar ook Martinair aanpakken in deze uitzending. Zij maken vaak gebruik van toestellen van Air Plus Comet.
Re: Klacht over Holland Exel
Naar dominicaanse republiek in september. Heenries was oké.
Terugreis. 11 uur vertraging. geen juiste stoelen. Air Caribe met Vlaams en frans personeel, die ruzie met elkaar hadden en waar de purser over zijn franse collegae te melden had, dat die franse wijven, k.t wijven zijn. Die betiteling was de enige juiste. De bediening was zelf bediening, want de 2 verdeelde crews wilde niet voor elkaar lopen. We konden niet weg op de dom-rep, daar we geen genoeg brandstof zouden hebben. Na overleg met????? toch naar europa gevlogen, maar wel naar Parijs (Orly), Amsterdam zou niet haalbaar zijn. Hier weer bijtanken en dat zou 3 kwartier duren. Dit duurde 2 uur.
Ik moet er wel bij vertellen want eerlijk is eerlijk. We hebben wel een juiste geldelijke vergoeding gekregen met een acceptabel excuus.
Volgende keer toch e.e.a. logistiek een beetje voor elkaar hebben, anders vliegt er niemand meer met Holland Exel en zit ik volgend jaar oui et non, sil vous plait en madame te spreken en daar heb ik geen zin.
Terugreis. 11 uur vertraging. geen juiste stoelen. Air Caribe met Vlaams en frans personeel, die ruzie met elkaar hadden en waar de purser over zijn franse collegae te melden had, dat die franse wijven, k.t wijven zijn. Die betiteling was de enige juiste. De bediening was zelf bediening, want de 2 verdeelde crews wilde niet voor elkaar lopen. We konden niet weg op de dom-rep, daar we geen genoeg brandstof zouden hebben. Na overleg met????? toch naar europa gevlogen, maar wel naar Parijs (Orly), Amsterdam zou niet haalbaar zijn. Hier weer bijtanken en dat zou 3 kwartier duren. Dit duurde 2 uur.
Ik moet er wel bij vertellen want eerlijk is eerlijk. We hebben wel een juiste geldelijke vergoeding gekregen met een acceptabel excuus.
Volgende keer toch e.e.a. logistiek een beetje voor elkaar hebben, anders vliegt er niemand meer met Holland Exel en zit ik volgend jaar oui et non, sil vous plait en madame te spreken en daar heb ik geen zin.
Re: Klacht over Holland Exel
wij zijn afgelopen week maandag teruggekomen van een vlucht van Cancun (Mexico) - Varadero (Cuba). Wat was me dat een belevenis.
Vertrek was voorzien om 18h (lokale tijd Mexico) op 6 november. Na enkele mededelingen dat de vlucht nogmaals voor een half uur tot een uur was vertraagd en we op de luchthaven werden volgestouwd met allerhande niet ontdooid diepvriesvoedsel (van een sandwichbar op de luchthaven van Cancun), kregen we rond 21h van de crew te horen dat de vlucht gecancelled werd door een vastgelopen rem tijdens de landing in Cancun vanuit Varadero. De mensen die van Cuba kwamen waren ondertussen van het vliegtuig naar de transitzone overgebracht. De herstelling zou de dag nadien gebeuren aangezien het stuk dat defect was vanuit Nederland moest worden overgevlogen.
We hebben dan wel een fantastisch hotel gekregen voor één dag (dankzij de lokale Neckermann mensen).
's Anderendaags wist men ons te melden dat de vlucht om 23h zou opstijgen wat ook gebeurde. Helaas waren we echter nog niet aan het einde van ons lijden.
We waren immers een twintigtal minuten in de lucht toen we te horen kregen dat het landingsgestel niet naar binnen wou klappen en dat we terug moesten vliegen naar Cancun. We moesten wel eerst het grootste deel van de kerosine (20.000 liter) lozen boven de Caraïbische zee.
Wat was er gebeurd? De mexicaanse groundcrew had vergeten de veiligheidspin die in de voorste wielas wordt geschoven zodat het vliegtuig op de landingsbanen niet door zijn wielen zakt, weg te halen...
Ik kan mij niet inbeelden dat hij deze niet moet laten zien aan de piloot in kwestie.
ik moet wel toegeven dat de piloten en de stewards hun uiterste best deden om ons op ons gemak te laten voelen (voor zover dat nog mogelijk was natuurlijk).
Uiteindelijk zijn we met 32 uur vertraging geland in Brussel...
De piloot (een nederlander van ik denk Surinaamse afkomst) en de steward (Belg) die op de vlucht aanwezig waren, wens ik nog eens te bedanken voor hun bezorgdheid.
Mijn echtgenote wou immers aanvankelijk niet meer mee terugvliegen want zij is nooit zo dol op het vliegen, en zeker niet na wat er al gebeurd was.
Bovendien wisten we van de mensen die maar een week daar waren geweest dat zij tijdens hun heenreis ook al 7 uur vertraging hadden gehad wegens een motordefect...
Vertrek was voorzien om 18h (lokale tijd Mexico) op 6 november. Na enkele mededelingen dat de vlucht nogmaals voor een half uur tot een uur was vertraagd en we op de luchthaven werden volgestouwd met allerhande niet ontdooid diepvriesvoedsel (van een sandwichbar op de luchthaven van Cancun), kregen we rond 21h van de crew te horen dat de vlucht gecancelled werd door een vastgelopen rem tijdens de landing in Cancun vanuit Varadero. De mensen die van Cuba kwamen waren ondertussen van het vliegtuig naar de transitzone overgebracht. De herstelling zou de dag nadien gebeuren aangezien het stuk dat defect was vanuit Nederland moest worden overgevlogen.
We hebben dan wel een fantastisch hotel gekregen voor één dag (dankzij de lokale Neckermann mensen).
's Anderendaags wist men ons te melden dat de vlucht om 23h zou opstijgen wat ook gebeurde. Helaas waren we echter nog niet aan het einde van ons lijden.
We waren immers een twintigtal minuten in de lucht toen we te horen kregen dat het landingsgestel niet naar binnen wou klappen en dat we terug moesten vliegen naar Cancun. We moesten wel eerst het grootste deel van de kerosine (20.000 liter) lozen boven de Caraïbische zee.
Wat was er gebeurd? De mexicaanse groundcrew had vergeten de veiligheidspin die in de voorste wielas wordt geschoven zodat het vliegtuig op de landingsbanen niet door zijn wielen zakt, weg te halen...
Ik kan mij niet inbeelden dat hij deze niet moet laten zien aan de piloot in kwestie.
ik moet wel toegeven dat de piloten en de stewards hun uiterste best deden om ons op ons gemak te laten voelen (voor zover dat nog mogelijk was natuurlijk).
Uiteindelijk zijn we met 32 uur vertraging geland in Brussel...
De piloot (een nederlander van ik denk Surinaamse afkomst) en de steward (Belg) die op de vlucht aanwezig waren, wens ik nog eens te bedanken voor hun bezorgdheid.
Mijn echtgenote wou immers aanvankelijk niet meer mee terugvliegen want zij is nooit zo dol op het vliegen, en zeker niet na wat er al gebeurd was.
Bovendien wisten we van de mensen die maar een week daar waren geweest dat zij tijdens hun heenreis ook al 7 uur vertraging hadden gehad wegens een motordefect...
Re: Klacht over Holland Exel
Wij gaan in januari met HE naar Goa in India. Helaas kunnen wij niet kiezen voor wat betreft de vliegmaatschappijen, want alleen HE vliegt naar Goa. Ik heb al een weinig vliegangst en als ik al die negatieve berichten oven HE lees word ik niet echt vrolijk. Wij hebben al geboekt. Wat nu te doen? Reden voor annulering zal dit niet zijn en we willen toch naar onze pleegdochters in GOA. Wat is nu het alternatief?
Re: Klacht over Holland Exel
Het probleem met de bedrijven van meneer de Vlieger is dat het van los zand aan elkaar hangt.
De heer de Vlieger en zijn zetbaas de heer Prins zijn handelaren, ze kicken op het kopen van bedrijven maar vergeten dat er ook een goede organisatie achter moet staan. Bij alle Exel bedrijven is er een verloop van ervaren managers, piloten en technici... de drie pijlers van elke luchtvaartmaatschappij. Waar je mee blijft zitten zijn (te weinig!) ongemotiveerde mensen en mensen die druk aan het solliciteren zijn...
Grote probleem is gebrek aan reserve onderdelen, te veel werk en te weinig toestellen en een directie die alleen aan groeien denkt (meer vliegtuigen is goed ) en niet de rotzooi eerst opruimt.
Wist u dat bij Exel bedrijven piloten betalenvoor hun eigen training, iets wat bij Martinair en Transavia niet voorkomt, geeft je wel te denken over hoe goedkoop ze willen zijn. Als ik vlieg heb ik liever een gemotiveerde piloot waar het bedrijf zoveel vertrouwen in heeft dat ze zijn training willen (en kunnen!) betalen en een piloot die niet de hele vlucht aan zijn volgende sollicitatie brief zit te denken.
Als u klaagt zou ik vooral bij uw touroperator klagen omdat zoals sommige mensen al aangeven dat ze niet wisten met wie ze vlogen. De touroperator is dan ook verantwoordelijk!
De heer de Vlieger en zijn zetbaas de heer Prins zijn handelaren, ze kicken op het kopen van bedrijven maar vergeten dat er ook een goede organisatie achter moet staan. Bij alle Exel bedrijven is er een verloop van ervaren managers, piloten en technici... de drie pijlers van elke luchtvaartmaatschappij. Waar je mee blijft zitten zijn (te weinig!) ongemotiveerde mensen en mensen die druk aan het solliciteren zijn...
Grote probleem is gebrek aan reserve onderdelen, te veel werk en te weinig toestellen en een directie die alleen aan groeien denkt (meer vliegtuigen is goed ) en niet de rotzooi eerst opruimt.
Wist u dat bij Exel bedrijven piloten betalenvoor hun eigen training, iets wat bij Martinair en Transavia niet voorkomt, geeft je wel te denken over hoe goedkoop ze willen zijn. Als ik vlieg heb ik liever een gemotiveerde piloot waar het bedrijf zoveel vertrouwen in heeft dat ze zijn training willen (en kunnen!) betalen en een piloot die niet de hele vlucht aan zijn volgende sollicitatie brief zit te denken.
Als u klaagt zou ik vooral bij uw touroperator klagen omdat zoals sommige mensen al aangeven dat ze niet wisten met wie ze vlogen. De touroperator is dan ook verantwoordelijk!
Re: Klacht over Holland Exel
Hallo dames en heren.
Ik ben zelf ook met hollandexel op vakantie geweest. moet zeggen dat zoals meerdere die ook gereageerd hebben alles prima geregeld was. De vlucht, het eten en inderdaad vriendelijk personeel.
Wat mij wel opvalt is dat alle klachten ongeveer hetzelfde zijn. dan bedoel ik dat het om 2 of 3 verschillende vluchten gaat. maal het aantal passagiers, zijn al snel 500 mensen die een klacht kunnen hebben.
ik heb gehoord dat hollandexel de afgelopen maanden hun vliegtuigen iets heeft aangepast (o.a. voor comfortclass en groot onderhoud) en dat er daardoor elke keer 1 vliegtuig minder besschikbaar was.
En als je er dan nog maar 2 overhebt is het in mij ogen toch wel erg knap dat ze de rest van de vluchten (zo'n 3 vakantie vluchten per dag) prima verzorgd uitvoeren.
het is dan ook begrijpelijk dat ze tijdelijk iemand anders moeten inhuren en dit kan natuurlijk niet klm zijn vanwege de hoge kosten.
We betalen inderdaad ook een stuk minder dan voorheen met zulke verre bestemmingen. voor die 500 euro die je uitspaart kun je ook best een flesje water of blikje bier in je handtas stoppen.
Uiteraard praat dit niet de klachten van die enkele vluchten goed.
Ik kan namelijk niet geloven dat zo'n Hollandexel zulke vertragingen niet zo snel en veilig mogelijk probeert op te lossen. Zij proberen ook iedereen een zo fijn mogelijke vakantie te laten genieten.
en bijna altijd zijn dit soort vertragingen overmacht.
Het klopt inderdaad dat hollandexel niet zoals martinair extra vliegtuigen klaar had staan. maar ik zou ook liever iets langer op een verlaten azoren eiland zitten dan onderweg een kapotte motor krijgen vanwege bv een vogel.
maar inmiddels zijn de vliegtuigen klaar en hebben ze er ook een nieuw toestel bij. dit toestel zou ook als buffer moeten dienen voor gevallen zoals eerder besproken.
ik hoop dat wij allen toch goed verzorgd van onze welverdiende vakanties kunnen blijven genieten. en laten we hopen dat dit soort vervelende gebeurtenissen nu verholpen worden/zijn.
Ik ben zelf ook met hollandexel op vakantie geweest. moet zeggen dat zoals meerdere die ook gereageerd hebben alles prima geregeld was. De vlucht, het eten en inderdaad vriendelijk personeel.
Wat mij wel opvalt is dat alle klachten ongeveer hetzelfde zijn. dan bedoel ik dat het om 2 of 3 verschillende vluchten gaat. maal het aantal passagiers, zijn al snel 500 mensen die een klacht kunnen hebben.
ik heb gehoord dat hollandexel de afgelopen maanden hun vliegtuigen iets heeft aangepast (o.a. voor comfortclass en groot onderhoud) en dat er daardoor elke keer 1 vliegtuig minder besschikbaar was.
En als je er dan nog maar 2 overhebt is het in mij ogen toch wel erg knap dat ze de rest van de vluchten (zo'n 3 vakantie vluchten per dag) prima verzorgd uitvoeren.
het is dan ook begrijpelijk dat ze tijdelijk iemand anders moeten inhuren en dit kan natuurlijk niet klm zijn vanwege de hoge kosten.
We betalen inderdaad ook een stuk minder dan voorheen met zulke verre bestemmingen. voor die 500 euro die je uitspaart kun je ook best een flesje water of blikje bier in je handtas stoppen.
Uiteraard praat dit niet de klachten van die enkele vluchten goed.
Ik kan namelijk niet geloven dat zo'n Hollandexel zulke vertragingen niet zo snel en veilig mogelijk probeert op te lossen. Zij proberen ook iedereen een zo fijn mogelijke vakantie te laten genieten.
en bijna altijd zijn dit soort vertragingen overmacht.
Het klopt inderdaad dat hollandexel niet zoals martinair extra vliegtuigen klaar had staan. maar ik zou ook liever iets langer op een verlaten azoren eiland zitten dan onderweg een kapotte motor krijgen vanwege bv een vogel.
maar inmiddels zijn de vliegtuigen klaar en hebben ze er ook een nieuw toestel bij. dit toestel zou ook als buffer moeten dienen voor gevallen zoals eerder besproken.
ik hoop dat wij allen toch goed verzorgd van onze welverdiende vakanties kunnen blijven genieten. en laten we hopen dat dit soort vervelende gebeurtenissen nu verholpen worden/zijn.