verreweg de meeste consumenten zoeken heel zorgvuldig de gaafste paprika's, appels, enz. uit het schap. Alles met een plekje of een bultje laten ze liggen. Mensen zeggen wel dat ze er niet om geven, maar ze handelen er niet naar.
Als je de prijs van gaaf fruit of groente betaalt, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je het 'beste' uit het schap uitkiest. Maar als ik de keus heb tussen gaaf duur fruit of iets minder duur fruit of groente met een plekje, dán kies ik af en toe ook voor de niet-gave fruit.
Of het anders al dan niet wordt weggegooid of in de soep of salade verdwijnt, dat zal mij worst zijn. En ik ken een heleboel mensen die net zo denken. Ik ben al lang blij dat je zo een beetje keus krijgt. En heeft dus niets te maken met het wel of niet aanpraten van schuldgevoel.
Redactioneel contact
Radar of een andere redactie van AVROTROS kan contact met je opnemen naar aanleiding van informatie die je op het forum hebt geplaatst.
We hebben de feedback aan de redacteur doorgegeven. Voel je vrij om verder te discussiëren over het onderwerp, maar die dat dan wel vriendelijk en serieus. Offtopic berichten worden verwijderd. ^FG