NeoDutchio schreef: ↑01 sep 2019 19:52
NeoDutchio schreef: ↑01 sep 2019 09:02
Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch.
De norm is inderdaad om de telefoon voor privé doeleinden te gebruiken, dus niets te sharen.
Moneyman schreef: ↑01 sep 2019 17:01
Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.
Zoals ik al zei, voor eigen gebruik. Het is dus niet de bedoeling om de mb’s Te delen met derden om elk te gaan netflixen.
Nogmaals: Ik heb niets gezegd over sharing. Ik zeg iets over je statement over het dataverbruik. Houd je het een beetje zuiver?
NeoDutchio schreef: ↑01 sep 2019 19:52
ZeerPrivé schreef: ↑01 sep 2019 17:39
Je hebt over 'men' gebruikt, niet over 'ik' .En irreëel veel GB's is ook naar jouw norm. En als ik even naar mijzelf kijk: ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.
Irreëel naar de maatstaven van de ACM.
Moneyman schreef: ↑01 sep 2019 19:24
Nu verdraai je het ineens alsof ik zeg dat een simkaart in een modem de norm is, maar dat heb ik nergens gesteld.
De norm is vastgelegd. U beweert dat het mijn norm zou zijn wat het dus niet is.
De laatste cijfers van de ACM geven aan dat het gemiddelde 2GB per maand is. Dan is de 5GB per dag dus al enorm veel te noemen. Als je daar niet genoeg aan hebt behoor je dus bij de excessieve gebruikers.
Je verdraait de cijfers van de ACM naar je standpunt toe. Drie argumenten:
Allereerst omdat die 2GB de cijfers van ruim anderhalf jaar geleden zijn, en het mobiele dataverbruik sindsdien nog steeds enorm is blijven stijgen.
Daarnaast omdat die 2GB geen “norm van de ACM” is, maar slechts het gemiddelde dataverbruik per mobiele aansluiting per begin 2018. Om op 2GB gemiddeld te komen, wetend dat er ook heel veel mensen nauwelijks mobiele data verbruiken, moeten er dus ook mensen zijn die veel meer gebruiken. Een keer 5GB per dag in de tweede helft 2029 is dan niet ineens “irreëel” en “excessief”.
Door steeds te spreken over “5GB per dag” suggereer je dat dat standaard iedere dag gebeurt, terwijl er in de OP in werkelijkheid sprake is van één keer.
En tot slot: de FUP van Tele2 heeft de mogelijkheid om veel meer dan 5GB per dag te gebruiken gewoon in zich. Dan mag je dat ook gewoon gebruiken.
Kortom, ik vind je statement over het verbruik van TS nog steeds onzin.