Pagina 2 van 2

Re: IPhone 10 wordt nat in tas en werkt niet meer

Geplaatst: 02 dec 2019 20:26
door Lady1234
U kunt niet gezamenlijk optrekken. Elke kwestie staat op zich.

Re: IPhone 10 wordt nat in tas en werkt niet meer

Geplaatst: 02 dec 2019 21:02
door NeoDutchio
Jan_polman schreef:
14 nov 2019 21:42
Ik heb een soort gelijke ervaring.
Mijn telefoon, iPhone X, is afgelopen zomer kort (en minder dan 1 meter) in contact gekomen met water en functioneerde ook niet meer. Teleplan constateerde vochtschade. Bij een toestel dan waterdicht moet zijn (IP67). Maar gaf aan dat vochtschade niet onder de garantie valt. Zowel Apple als KPN heeft lak aan het repareren van een duidelijk ondeugdelijk toestel en willen mij ruim 600€ aan reparatie kosten laten betalen.
Waarmee is de telefoon in contact geweest? Zee- en zwembadwater is funest vanwege het zoutgehalte en chloor. Daar is een telefoon ook niet bestand tegen en is ook uitgesloten van garantie.
Ronald1965 schreef:
02 dec 2019 14:14
Ook hier is de Iphone 10 (van september 2018) met IP68 certificering in aanraking geweest met water in de vorm van een stevige regenbui (dus niet zoals bij jou volledig in het water gevallen) en na het installeren van een software update volledig buiten werking getreden. Conclusie van Teleplan: vloeistof schade, welke niet door KPN wordt gedekt en tevens niet bij Apple.
Zie mijn eerder gegeven link https://www.iculture.nl/tips/iphone-waterdicht/:
De IP-rating geldt meteen na aanschaf. In de loop van de tijd kan de waterbestendigheid minder goed worden, omdat rubber afdichtingen uitdrogen en van mindere kwaliteit worden, of omdat de smartphone een paar keer open is geweest.
Het toestel is ouder dan 6 maanden, dan is het aan u om aan te tonen dat het een productfout is.

Re: IPhone 10 wordt nat in tas en werkt niet meer

Geplaatst: 02 dec 2019 21:14
door sylvesterb
Ronald1965 schreef:
02 dec 2019 14:14
KPN moet mij op basis van mijn consumentenrecht het toestel kosteloos repareren wat ik ben hun klant en van een telefoon welke door KPN is geleverd mag ik verwachten (vooral gezien de prijs) dat dit toestel naar behoren functioneert. KPN moet nadien dan maar in conclaaf gaan met Apple over dit probleem, maar de consument hier buiten laten.
Je leased dit toestel niet, het is je eigendom en je hebt een krediet met KPN afgesloten om de telefoon te financieren. KPN (en ook Apple) beweren nergens dat het toestel waterproof is, ze zeggen enkel aan welke ISO normen het toestel voldeed in een laboratorium. Het staat je uiteraard vrij om naar de geschillencommissie te stappen, hier kun je geen zaken samenvoegen. De kosten hiervoor zijn € 50,00 welke je terug krijgt als je wint.