Re: Kamikaze-printers van Canon
Geplaatst: 11 okt 2019 11:49
grun schreef: ↑11 okt 2019 11:28Deze praktijk is helaas ook mijn ervaring met dit merk. Ik heb een flatbed scanner, de Lide 100. Doet het prima, maar drivers voor nieuwe Windows versies maken ze niet.
De vorige keer had ik een Lide 30 onder Windows XP. Daarna kwam Windows 7, geen driver te bekennen. Enigszins verbaasd heb ik toen nog de klantenservice gevraagd wanneer die kwam. Niet, zeiden ze doodleuk, koop maar een nieuwe scanner want dat is ons verdienmodel. Heb ik nog gedaan ook want ik zat destijds omhoog qua tijd. En nu weer hetzelfde met de overstap naar Windows 10. Ik heb een scanner van een ander merk gekocht.
Wat ze vergeten is dat ze ook printers en camera's maken. Ik denk niet dat mijn volgende camera van dit merk zal zijn, ook al zullen dat misschien prima toestellen zijn. Bij mij levert de merknaam toch een beetje wrange nasmaak op.
Ik kan hier geen afbeelding plaatsen of video als bewijs, maar ik heb dat wel, NeoDutchio...NeoDutchio schreef: ↑11 okt 2019 11:49Dus u deelt de bewijzen niet? Wat heeft het nut van het topic dan?
2 seconden werk... Ben je te lui om dit te lezen?...
De error B203 heeft met de printerkop te maken, in officiële Canon cartridges zit altijd een nieuwe kop. Niets te maken dus met sabotage. Het is ook veelal op te lossen.XiniX_ schreef: ↑11 okt 2019 11:37en Nee is niet gewoon pech... Dit is sabotage... Er kwam een firmwareupdate en het eerste wat de printer meldde was: Error B203... Printer is kapot en moet hersteld worden... Dat is geen pech, dat is opzettelijk een printer uitschakelen om mij te dwingen een nieuwe te kopen...
NIet te lui om te lezen, te lui om argumenten te gaan zoeken die uw bewering gaan bevestigen. Ik ben van mening dat als iemand iets beweert, dit ook moet beargumenteren. Sterker nog, zelfs de huisregels, alwaar u akkoord mee bent gegaan geven dit aan, niet ongefundeerd beschuldigen, maar kom met argumenten.
Dank je voor de reactie... Je oplossing werkt heel even, hij print daarna één pagina, maar dan toch weer de fout B203...sylvesterb schreef: ↑11 okt 2019 12:04De error B203 heeft met de printerkop te maken, in officiële Canon cartridges zit altijd een nieuwe kop. Niets te maken dus met sabotage. Het is ook veelal op te lossen.XiniX_ schreef: ↑11 okt 2019 11:37en Nee is niet gewoon pech... Dit is sabotage... Er kwam een firmwareupdate en het eerste wat de printer meldde was: Error B203... Printer is kapot en moet hersteld worden... Dat is geen pech, dat is opzettelijk een printer uitschakelen om mij te dwingen een nieuwe te kopen...
1 printer uit doen
2 indrukken rood knopje (triangel in cirkel) en blijven indrukken
3 indrukken aan/uit knopje en blijven indrukken
4 loslaten rood knopje (aan/uit blijven indrukken)
5 2 keer rood knopje indrukken
6 loslaten aan/uit knopje
Nu start de printer goed op
Je hele sabotage verhaal staat zover ik kan zien maar 1 keer op internet. Wel staan op veel andere plekken gewoon de oplossing en gebruikers melden ook dat dit werkt.
https://printerfaq.com/canon-error-b203-working/
Je doet een grove beschuldiging richting een internationaal bedrijf. Over gevolgen hoef je je denk ik geen zorgen te maken genoeg alu hoedjes verhalen op het internet.
En die verklaring heeft dus niets te maken met de beschuldigingen die in de OP geuit werden.witte angora schreef: ↑11 okt 2019 13:58En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
Wat is OP?... TS vond ik al wel, Topic Starter... ...berndv schreef: ↑11 okt 2019 14:09En die verklaring heeft dus niets te maken met de beschuldigingen die in de OP geuit werden.witte angora schreef: ↑11 okt 2019 13:58En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
Dat is in dit topic nog niet het geval. Of deze conclusie uit dit topic getrokken kan worden? Lijkt me niet.witte angora schreef: ↑11 okt 2019 13:58En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
'In veel gevallen' is algemeen. Het klopt dat de TS weliswaar nog geen oplossing lijkt te hebben, maar de genoemde oplossing zou voor anderen die dit topic bieden juist wel soelaas kunnen bieden. En daarmee, want dat is waar het om ging in het bericht waaruit je quote, is het topic alsnog redelijk waardevol geworden.Moneyman schreef: ↑11 okt 2019 15:12Dat is in dit topic nog niet het geval. Of deze conclusie uit dit topic getrokken kan worden? Lijkt me niet.witte angora schreef: ↑11 okt 2019 13:58En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
Dat randapparatuur het onder een nieuwe Windows versie niet meer werkt, is niet alleen de fabrikant van de randapparatuur aan te rekenen. Het is toch echt Microsoft die de 'standaarddriver' maakt waar in de meeste gevallen printers en scanner mee kunnen werken.grun schreef: ↑11 okt 2019 11:28Deze praktijk is helaas ook mijn ervaring met dit merk. Ik heb een flatbed scanner, de Lide 100. Doet het prima, maar drivers voor nieuwe Windows versies maken ze niet.
De vorige keer had ik een Lide 30 onder Windows XP. Daarna kwam Windows 7, geen driver te bekennen. Enigszins verbaasd heb ik toen nog de klantenservice gevraagd wanneer die kwam. Niet, zeiden ze doodleuk, koop maar een nieuwe scanner want dat is ons verdienmodel. Heb ik nog gedaan ook want ik zat destijds omhoog qua tijd. En nu weer hetzelfde met de overstap naar Windows 10. Ik heb een scanner van een ander merk gekocht.
Wat ze vergeten is dat ze ook printers en camera's maken. Ik denk niet dat mijn volgende camera van dit merk zal zijn, ook al zullen dat misschien prima toestellen zijn. Bij mij levert de merknaam toch een beetje wrange nasmaak op.
DEEL DAT DAN OOK!!!!! En als je het niet met ons wilt delen begin dan een rechtzaak. Er is vast wel een jurist die zich wil profileren in een zaak tegen zo'n groot bedrijf. Tenzij je natuurlijk geen bewijzen hebt.XiniX_ schreef: ↑11 okt 2019 11:52Ik kan hier geen afbeelding plaatsen of video als bewijs, maar ik heb dat wel, NeoDutchio...NeoDutchio schreef: ↑11 okt 2019 11:49Dus u deelt de bewijzen niet? Wat heeft het nut van het topic dan?