Pagina 2 van 2

Re: Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Geplaatst: 29 okt 2019 15:31
door sweet_devil8
Veldt01 schreef:
29 okt 2019 14:04
Brain 2.0 van Specialized is inderdaad een hit or miss product van Specialized. Het kan goed gaan maar bij de meeste gebruikers helaas niet (bovendien moet het systeem belachelijk voor geserviced worden wat ook niet handig is).
Fiets is echter wel heel goed en er zit levenslange garantie op wat in de praktijk inhoudt dat er zowat bij elke servicebeurt een nieuwe demper in moet (en als de fm een reserve demper op voorraad houdt zou het me een worst wezen want je betaald enkel de servicebeurd).
Snap alleen niet dat het vervangingsframe niet dezelfde setup met achterdemper is (die maken ze volgens mij nog wel). Ook een hardtail is geen verkeerd aanbod als zou ik nooit akkoord gaan met de voorgestelde afschrijving aangezien de producent (eigenlijk Rock Shox en niet Specialized) met iets op de proppen is gekomen dat niet voldoet aan de gestelde verwachtingen.
Ik meen overingens dat er inmiddels in de US wel vervangingsdempers beschikbaar zijn (want alles is te maken).
Bedankt voor je reactie. Daar twijfel ik dus aan... Ze hebben uiteraard geprobeerd mijn verwachtingen te temperen met die uitspraak bij de verkoop, maar vervolgens ook zelf gezegd dat het waarschijnlijk wel goed kwam. Dan mondt het uit op een welles-nietes en of dat nou is wat je wil als als uitgangspunt als je verdere stappen gaat ondernemen :|

Re: Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Geplaatst: 06 nov 2019 14:38
door Hawk-Eye
zoek maar eens op non-conform, men MOET je terugstellen alsof je niets gekocht had oftewel.......geen afschrijving...

Re: Problemen met gespecialiseerde fietsenwinkel

Geplaatst: 07 nov 2019 09:35
door Veldt01
En volgens mij is dat nou net wat ze doen (=aanbieden van een nieuw frame). Dat dat afwijkt van het gekochte (geen achterdemper) is een discussie waard.
Strikt genomen heeft ts Specialized lang genoeg de kans gegeven om het probleem op te lossen (steeds nieuwe/gereviseerde demper). Als dat kennelijk niet werkt moet Specialized een andere passende oplossing bieden (en bij fietsen is het heel gebruikelijk om dan een frameruil aan te bieden). Dit alles zal redelijkerwijs wel met gesloten beurs moeten en het nieuwe frame moet wel gelijkwaardig zijn.
De volledige aankoopwaarde (zonder aftrek van gebruik) retour is volgens mij niet redelijk. Mtb's gaan niet heel lang mee, ts heeft zijn fiets al geruime tijd kunnen gebruiken (slijtage) en het onderwerp van de klacht is maar een klein onderdeel van de fiets.
Ik kan me overigens niet van de indruk onttrekken dan niet het gehele verhaal wordt verteld. De Fm kent de gebruiker en probeerd overduidelijk wel service te verlenen en het aanbieden van een frame zonder achterdemper (minder kwetsbaar) zou weleens heel klantgericht kunnen zijn, sommige mensen krijgen zonder veel moeite letterlijk alles kapot.