Maar vreemd vind ik het wel , wanneer je slechts om een paar inlichtingen vraagt.
Heb je nog verder kunnen doorvragen waarom zij dit vragen behalve i.v.m. zo.n gesprekslog?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De gegevens die u over de manier van betalen zocht, staan ook op hun website:
Mahadma schreef “Vaak zijn er extra kosten aan andere als incasso opties. Blijkt dat als je je aanmeld het pas duidelijk wordt wat dat kost. “
De kosten staan slechts bij één betaalwijze genoemd. Alleen al de checkvraag "klopt het dat de andere betaalwijzen gratis zijn" zou je gewoon moeten kunnen stellen zonder dat je direct met je gegevens in allerhande systemen terecht komt. Dát is waar het topic om draait.
Voordat gekeken kan worden naar de grondslagen voor verwerking, dient eerst de vraag beantwoord te worden, of er hier wel sprake is van verwerking van persoonsgegevens zoals bedoeld in verordening of wet.
Is een 'losse' geboortedatum een persoonsgegeven?VERORDENING (EU) 2016/679 (AVG) schreef: „persoonsgegevens”: alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon („de betrokkene”); als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator of van een of meer elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon;
'Je' komt dus niet in die systemen terecht. Alleen je geboortedatum komt daar terecht.
Theotrucker schreef: ↑15 nov 2019 11:57Via Internet ook bij vraag premie 2020. Geboortedatum en man/vrouw!
Klik je op verder zonder iets in te vullen kom je een seconde wachttijd toch bij de premies van de verschillende pakketten uit. ...
Ik ben niet overtuigd.
Mee eens. Maar dat is niet van belang voor de beoordeling of gehandeld wordt in strijd met AVG-regelgeving in het geval de vraag of er sprake is van persoonsgegevens ontkennend wordt beantwoord.
Topic aanmaken is zo gebeurd.renewouters schreef: ↑16 nov 2019 11:05Als je hiervoor een topic aanmaakt op dit forum, heb je dan niet gewoon teveel tijd?
Ik heb geen idee, dus met betrekking tot het gesprek ik kwestie, doe ik die aanname niet.