Jammer dat u het bericht niet volledig quoted. Deze informatie ontbreekt nu:
'Hopelijk zijn er meer die daartoe overgaan en kan er een vuist mee worden gemaakt.
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/b ... n-varkens/'
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Jammer dat u het bericht niet volledig quoted. Deze informatie ontbreekt nu:
Jouw bewering is flauwekul. Want dat is namelijk niet beweerd. Beweerd is dat een aantal vegetariërs de onhebbelijke neiging heeft om hun mening door te drammen. Dat wekt weerstand op. Alle vleeseters hier zeggen dat als iemand vegetariër wil worden, gewoon doen. Maar ze zeggen ook, dring het mij niet op.Bob Schurkjens schreef: ↑13 dec 2019 12:34Vegetariërs collectief wegzetten als moralisten en drammers is complete flauwekul.
Dat eenzijdige verhaal over 'dierenleed' heeft u ook alleen maar van "horen vertellen" en naar het zich laat aanzien bent u nog nooit bij een boeren(op vok)bedrijf over de vloer geweest.
Inderdaad.
Die arme beestjes worden ook opgefokt tot grote vleesleveranciers en als ze op voldoende gewicht zijn, op dezelfde wijze aan hun eindje gebracht.moederslink schreef: ↑13 dec 2019 12:53Hier eten we een paar keer per week een biologisch stukje vlees.
Dat is ook vreselijk , die omstandigheden waaronder deze kleren worden gemaakt.mh73 schreef: ↑13 dec 2019 13:06(...)
En staan mensen, die zich zo bewust zijn van het dierenleed dat zij geen vlees meer eten, er ook bij stil dat de meeste kleding en diverse andere hebbedingetjes en prulletjes in onze winkels, om dezelfde reden als bovenstaande, gemaakt worden door mensen, vaak nog kinderen, in donkere ateliertjes in derdewereldlanden in mensonterende omstandigheden?
Ik vind het een terechte vraag. TS heeft 1 doel, ons overtuigen dat we geen vlees meer moeten eten. Wat is het volgende dat we van TS niet meer mogen?
In de post waarop je reageert worden niet 'de vegetariërs' collectief weggezet als drammers. Er werd gesproken over de groep vegetariërs die 'op de ongemakkelijke feiten' wijst. Daar zit m.i. ook een behoorlijke groep 'evangelisten' bij die vooral de mensen die anders zijn erop willen wijzen dat ze 'fout' zijn. Of wel zo'n ondertoon laten doorwerken. Van die groep mensen kan ik soms ook heel kriegel worden.Bob Schurkjens schreef: ↑13 dec 2019 12:34Gut. Je kan toch wel merken dat vlees eten gevoelig ligt. Vegetariërs collectief wegzetten als moralisten en drammers is complete flauwekul.
Ik vind het een beetje “Gutmensch”achtig om je eigen overstap naar vegetariër op een forum te vermelden.
Expliciet staat het er niet. Maar impliciet is de boodschap heel duidelijk. Er is geen enkele noodzaak om op een forum te vermelden dat je vegetariër bent geworden, tenzij je anderen wil overtuigen.
Als iedereen veganist zou worden is het niet alleen de melkveehouder die kan stoppen. De fabrieken waar het verwerkt wordt tot melk, boter, kaas en alle andere afgeleide producten kunnen dan ook stoppen. Transporteurs kunnen stoppen. Toeleveranciers kunnen ook wat anders gaan doen.
Onbegrijpelijk en onjuist.