Pagina 2 van 2

Re: Private lease, elektrisch of benzine?

Geplaatst: 17 dec 2019 20:08
door Revoked
Maar, euh.. 10duizend kilometer? Doe ik in vier tot vijf weken.
Tweedehands bakkie kopen lijkt mij de goedkoopste optie voor TS.

Re: Private lease, elektrisch of benzine?

Geplaatst: 18 dec 2019 12:33
door Frantic2
nou dat is overdreven, maar 830 km per maand( 210 per week) rijden is natuurlijk veel te weinig in verhouding tot de kosten. De mensen met zo'n lease - huurcontract betalen vreselijk veel terwijl ze de auto amper kunnen gebruiken.

Ik woon maar40 km van mijn werk af. 80 km per dag x 4=320 per week alleen woon- werk verkeer en dat is dus al 1280 km per 4 weken....

Waarom zou je een nieuwe auto willen rijden als je hem niet kan gebruiken?

Re: Private lease, elektrisch of benzine?

Geplaatst: 18 dec 2019 20:02
door Ivo.w
Revoked schreef:
17 dec 2019 20:08
Maar, euh.. 10duizend kilometer? Doe ik in vier tot vijf weken.
Tweedehands bakkie kopen lijkt mij de goedkoopste optie voor TS.
Die 10.000 kilometer zijn wel de aanbiedingen waarmee de private lease worden aangeboden. Met meer jaarlijkse kilometers gaat het maandelijkse leasetarief vaak snel omhoog. Bij een klein benzine autootje gaat het tarief voor de extra 10.000 kilometer met 50 euro per maand. Dat is op een looptijd van 4 jaar toch 2400 euro extra kosten, exclusief brandstof. Dat terwijl je ook in 4 jaar/80.000 kilometer normaal gesproken nog niet met dure onderhoudsbeurten geconfronteerd wordt.

Het meeste van dat extra geld zal door de leasemaatschappijen dan ook voor de afschrijving als gevolg van de hogere kilometerstand bij verkoop worden gereserveerd.

Overigens kom ik zelf prima uit met 10.000km/jaar. Met werk op fietsafstand is dat geen probleem. Ik rij dan ook een 13 jaar oude, met eigen geld gekochte luxe B-segment auto.

Re: Private lease, elektrisch of benzine?

Geplaatst: 19 dec 2019 09:44
door kweenie
Als je de auto niet voor je werk nodig hebt, dan is dat een prima optie. Maar als je te ver van je werk woont en niet met het OV naar je werk kunt, zodat je van je auto afhankelijk bent voor je werk, dan moet je er op aan kunnen dat je auto betrouwbaar is en het ook doet. Ik ken te veel mensen die regelmatig in de stress zitten, of überhaupt niet op hun werk kunnen komen, omdat hun goedkope tweedehands auto het weer eens niet doet.

Overigens vind ik voor 40.000 extra km 2400 euro niet veel geld. Je zult dan sowieso een paar onderhoudsbeurten extra hebben een waarschijnlijk ook wel een extra bandenwissel. Bovendien levert een auto met 80.000 op de teller natuurlijk wel wat minder op dan een auto met 40.000 op de teller. Daarnaast is de verzekeringspremie voor 20.000 per jaar vaak ook een slagje hoger dan bij 10.000. 6 ct per kilometer exclusief benzine is dan niet echt extreem.