LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 't is net een sekte

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mw de Boer

Re: 't is net een sekte

Ongelezen bericht door mw de Boer »

Piramidespelen zijn gebasseerd op een immer groeiende onderlaag die bereid blijft om te investeren. Dankzij oplichters die er met het geld vandoor gaan naar de kaaimaneilanden is het bijna onmogelijk om liefhebbers te vinden die geld willen betalen voor een handje lucht, maar zelfs als iedereen hyperenthousiast zou zijn over het concept is het nog een uitstervend verhaal. Waarom? Omdat de bevolking zich niet maandelijks met drie vermenigvuldigd en zelfs krimpt. Er zijn niet genoeg kapitaalkrachtige mensen om het concept in leven te houden.

Natuurlijk zijn er nog meer voorbeelden te geven die verklaren waarom het niet lukt; maar dit lijkt me wel een belangrijke.

MLM: de waarheid

Ongelezen bericht door MLM: de waarheid »

Jullie hebben allemaal gelijk. MLM werkt inderdaad niet.
Ik heb het geprobeerd.....

En al die bankafschriften zijn allemaal vals.
En als ik geld pin.... komen er valse MLM biljetten uit.

Chat lekker verder:
Ik ga een vakantie boeken!
Succes met werken maandagochtend.!

De groeten... en slaap lekker verder!

tevreden mlm-er

Ongelezen bericht door tevreden mlm-er »

Echt allemaal sluwe vogels die anti-mlmers, alleen begrijpen jullie nog steeds niet echt het verschil tussen pyramidespelen en mlm.

Ook is het geen pyramideverkoop ik "verkoop" niets aan mijn downlines.

Het beloningsproces verloopt volgens een zogenaamde pyramidevorm.
Elke laag krijgt een percentage over de omzet.

Als er toch nog steeds mensen zijn die blijven beweren dat MLM een pyramidespel is vertel mij dan maar eens waarom er MLM bedrijven bestaan in Nederland, pyramidespelen zijn toch immers verboden.

Nog even over dat verhaal in het begin over die MLM die zogenaamd hun rekening niet betaalden.
Gelijk hebben ze, ik vind het een grof schandaal dat je nog voor water moet betalen ook, en zeker 2 euro!!.

By the way: scheer niet alle mlm-bedrijven over 1 kam, ze hebben totaal niets met elkaar te maken.
Dat er veel rotte appels tussen zitten is nu wel duidelijk maar dat wil niet zeggen dat MLM in het algemeen niet werkt, het is al vaker gezegd maar inderdaad werkt bijna elk bedrijf met een beloningssysteem in pyramidevorm.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Weer oude wijn in nieuwe kruiken...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je het nu over jezelf, s'je?!

Gast

Waar ben je zo bang voor student dat je blijft volhouden dat MLM niets is en niet werkt. Ga je liever bezig houden met de geldgraaiers in de top van de gezondheidszorg ;-)

theguestformerlyknownas

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

Waar ben je zo bang voor student dat je blijft volhouden dat MLM niets is en niet werkt.
Waar heb jij leren lezen eigenlijk. Ach laat ook maar.

Gast

Het Erasmiaans Gymnasium te Rotterdam en jij ?

student26

Waar ben je zo bang voor student
Bang? Hoezo zou ik bang zijn??
dat je blijft volhouden dat MLM niets is en niet werkt.
Zie de praktijk.
Ga je liever bezig houden met de geldgraaiers in de top van de gezondheidszorg
Waarom?
Het Erasmiaans Gymnasium te Rotterdam en jij ?
Heb je op de basisschool niet leren lezen dan? :-)

Gast

Zie de praktijk.
Onzin ! Ik leef van netwerkmarketing 8)

positiefje

Ongelezen bericht door positiefje »

geweldig! :D

student26

Onzin ! Ik leef van netwerkmarketing
Dat ontken ik dan ook niet!!! Alleen liggen de eisen wat hoger als je wilt bepalen of een systeem werkt. De uitzondering bevestigt de regel, weet je wel..?

Gast

De uitzondering bevestigt de regel, weet je wel..?
Weer onzin ! Ik leef van netwerkmarketing omdat ik een aantal mensen geholpen heb in mijn organisatie geholpen heb meer te verdienen dan ikzelf.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

En dat kan niet volgens de meeste tegenstanders. Het is namelijk onmogelijk om als downliner in de pyramide meer te verdienen dan iemand in de upline - en hiermee bedoel ik ieder positie -

Als je hun mag geloven is meneer/mevrouw op level 16 of lager gedoemd om met een "honger "loontje te leven.
Hierbij vergeten ZIJ dat de meeste compensatie schema's maar tot op een bepaald nivo cq diepte uit betalen.

Dus iemand die - zoals vaak verteld - als eerste of redelijk vroeg instapte met betreffende MLMmethode krijgt geen uitbetaling van mensen die lager zitten dan zijn 5e, 6e nivo. Het compensatie schema zorgt daarvoor.

Natuurlijk zaijn er bedrijven die zgn "infinity Bonussen" hebben, de oneindigheids bonussen, deze stoppen meestal op het nivo waar iemand de zelfde positie als jou bereikt heeft.

En dit wordt door de tegenstanders vergeten

Dus iemand die zgn. onder aan de "pyramide" staat spekt niet met zijn verrichte arbeid de kas van diegene die op positie 3, 5, 90 enz staat.
Of betreffende persoon moet op nivo 2 - 7 van upline staan.

Gr,

E-nergetiX 8)

student26

Weer onzin ! Ik leef van netwerkmarketing omdat ik een aantal mensen geholpen heb in mijn organisatie geholpen heb meer te verdienen dan ikzelf.
Krijgen we dat weer. Feit is en blijft dat het grootste deel van de MLM'ers geen moer verdient en per saldo verlies lijdt. En dat is voldoende om het tot een slecht werkend systeem te veroordelen, want dat was de stelling.
En dat kan niet volgens de meeste tegenstanders.
Nee, dat kan volgens jou niet volgens de tegenstanders. Ik heb in ieder geval nooit beweerd dat het onmogelijk is meer te verdienen dan je sponsor.
Hierbij vergeten ZIJ dat de meeste compensatie schema's maar tot op een bepaald nivo cq diepte uit betalen.
Of het de meeste zijn weet ik niet, ik ken niet genoeg schema's om daar ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen (en jij evenmin waarschijnlijk). Je vergeet voor het gemak wel even te vermelden dat het nogal eens voorkomt dat bij groei het compensatieschema steeds verder wordt aangepast, waarbij steeds meer niveau's worden toegevoegd. Daarnaast is het domweg een feit, zoals ik al gezegd heb, dat het gros gewoon niets verdiend, of inderdaad heel weinig, maar dat de cumulatie van al die kleine omzetjes wel tot hoge topinkomens zorgen (dat is ook meteen waarmee geschermd wordt op presentaties).
Dus iemand die - zoals vaak verteld - als eerste of redelijk vroeg instapte met betreffende MLMmethode krijgt geen uitbetaling van mensen die lager zitten dan zijn 5e, 6e nivo. Het compensatie schema zorgt daarvoor.
Bij de MLM's waar ik wel het schema van ken is dat al niet het geval en loopt het door tot oneindig of minstens tot level 8 of 9.
Natuurlijk zaijn er bedrijven die zgn "infinity Bonussen" hebben, de oneindigheids bonussen, deze stoppen meestal op het nivo waar iemand de zelfde positie als jou bereikt heeft.
En dit wordt door de tegenstanders vergeten
En hoe vaak komt dat in de praktijk dan voor? Hoe vaak zijn er zoveel levels in een willekeurige downline dat meerdere personen afsplitsen?

Gast

Krijgen we dat weer
Daar ga je iets te makkelijk overheen wijfie. Leg uit !

Gast

het grootste deel van de MLM'ers geen moer verdient en per saldo verlies lijdt.
Verklaar je nader :shock:

student26

Quote: Krijgen we dat weer

Daar ga je iets te makkelijk overheen wijfie. Leg uit !
Ik ben geen wijfie gast.

Leg uit? Heel simpel: dit hebben we al zo vaak gehoord, en er is al even zoveel maal op gereageerd.
Quote: het grootste deel van de MLM'ers geen moer verdient en per saldo verlies lijdt.

Verklaar je nader
Zo'n ingewikkelde zin is het niet volgens mij dus er valt niets aan te verklaren. Er staat wat er staat. Voor cijfers e.d. zoek je het forum maar af, het is al zo vaak gezegd.

student26

Je schrijftaal en je negatieve houding verraden mij dat je een meisje of vrouw bent.
Dat laatste lijkt me een flinke belediging aan het adres van alle vrouwen....

Fijn om te zien hoe MLM'ers hun conclusies trekken, en hoe ze de plank daarmee misslaan...

En nu gaat gast zeker beweren "dat ie geen MLM'er is"... Leuk volk he?

ChrisV

Ongelezen bericht door ChrisV »

HET HAD VERBODEN MOETEN WORDEN, meer woorden maak ik er niet aan vuil aan dat soort oplichtings praktijken. :evil:

Gesloten