LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkoop van producten via partners op bol.com
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Bol.com wil wel de lusten (commissie) maar niet de lasten van verkoop op hun platform. Je kan ook niet bij Thuiswinkel.org terecht wanneer je met een klacht zit zoals de gedupeerde in de uitzending.
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Wij zijn al jaren zakelijk verkoper bij bol.com (partners dus).
Daarnaast zijn wij privé ook jaren klant bij bol.com.
Als zakelijk verkoper(partner van bol.com) worden wij uitstekend ondersteund door bol.com. Ja we betalen commissie over de verkochte producten maar wanneer er klachten zijn van klanten dan is het de bedoeling dat we dit eerst zelf oplossen met de klanten. Wanneer dit niet lukt dan zullen we altijd ondersteuning krijgen van bol.com. Ik begrijp dan ook helemaal niet waar dit onderwerp overgaat want dit is zeker niet waar wij ons in herkennen, er is juist een uitstekende samenwerking tussen bol.com en zijn partners.
Ik vind het dan ook zeer jammer dat radar nu het vuur opent op bol.com, al vele jaren werkt bol.com via deze werkwijze en dit is bij iedereen bekend. Bol is daar niet geheimzinnig over. Daarnaast is bol.com tevens ook zeer streng en treedt regelmatig op tegen malafide of onbetrouwbare partners. Wat radar misschien beter eens kan doen is eens bezien al die consumenten die bestellen, de producten gebruiken en vervolgens deze weer retour sturen. Met alle kosten hiervan voor de verkopers, volgens mij ligt er een taak bij Radar als consumentenprogramma om zijn kijkers daar eens bewust van te maken.
Laten we trotst zijn op onze blauwe bol i.p.v. ze aan de schandpaal te nagelen, of heeft het ermee te maken dat Amzon voor de deur staat en klaar is om Nederland te veroveren. Bol.com in de media slecht afschilderen, welke belang speelt hier.....??? het is een nonsens onderwerp dat radar aankaart.
Privé kopen wij ook al jaren bij bol.com en ook bij partners van bol.com naar volle tevredenheid. Bol is transparant, eerlijk en zal altijd voor de klant gaan, en dat doen alle partners ook.
Daarnaast zijn wij privé ook jaren klant bij bol.com.
Als zakelijk verkoper(partner van bol.com) worden wij uitstekend ondersteund door bol.com. Ja we betalen commissie over de verkochte producten maar wanneer er klachten zijn van klanten dan is het de bedoeling dat we dit eerst zelf oplossen met de klanten. Wanneer dit niet lukt dan zullen we altijd ondersteuning krijgen van bol.com. Ik begrijp dan ook helemaal niet waar dit onderwerp overgaat want dit is zeker niet waar wij ons in herkennen, er is juist een uitstekende samenwerking tussen bol.com en zijn partners.
Ik vind het dan ook zeer jammer dat radar nu het vuur opent op bol.com, al vele jaren werkt bol.com via deze werkwijze en dit is bij iedereen bekend. Bol is daar niet geheimzinnig over. Daarnaast is bol.com tevens ook zeer streng en treedt regelmatig op tegen malafide of onbetrouwbare partners. Wat radar misschien beter eens kan doen is eens bezien al die consumenten die bestellen, de producten gebruiken en vervolgens deze weer retour sturen. Met alle kosten hiervan voor de verkopers, volgens mij ligt er een taak bij Radar als consumentenprogramma om zijn kijkers daar eens bewust van te maken.
Laten we trotst zijn op onze blauwe bol i.p.v. ze aan de schandpaal te nagelen, of heeft het ermee te maken dat Amzon voor de deur staat en klaar is om Nederland te veroveren. Bol.com in de media slecht afschilderen, welke belang speelt hier.....??? het is een nonsens onderwerp dat radar aankaart.
Privé kopen wij ook al jaren bij bol.com en ook bij partners van bol.com naar volle tevredenheid. Bol is transparant, eerlijk en zal altijd voor de klant gaan, en dat doen alle partners ook.
Komkommertijd
en sjohie
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Maar Bol.com wijst je heel duidelijk erop dat je bij een partner besteld. Die lusten zijn voor het leveren van een platform niet voor het afdichten van garanties e.d. van hun partners.Bob Schurkjens schreef: ↑17 feb 2020 21:09Bol.com wil wel de lusten (commissie) maar niet de lasten van verkoop op hun platform. Je kan ook niet bij Thuiswinkel.org terecht wanneer je met een klacht zit zoals de gedupeerde in de uitzending.
Amazone werkt niet anders en vele platforms werken op deze manier. Als ze alle lasten zouden moeten nemen zou de commissie flink omhoog moeten en gaan de partners wel naar een andere partij.
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Op 28 januari 2020 heb ik via Bol.com een LG OLED televisie gekocht bij TV-Online. De recensies over TV-Online waren veelbelovend. Ik betaalde aan Bol.com het bedrag van 1749,- en leverde een cadeaubon ter waarde van 50,- in. De televisie kostte dus 1799,-. De 65 inch televisie werd op donderdag 30 januari 2020 bij mij thuis afgeleverd.
Op 31 januari 2020 heb ik de TV aangesloten, deze werkte naar behoren. Op zondagochtend 02 februari 2020 verscheen een groene streep verticaal over het beeldscherm. Na uitzetten van de TV ging deze niet meer aan, er verscheen alleen een verticale streep en na een seconde of 3 viel de TV uit. Ik heb onmiddellijke telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Bol.com, ik dacht immers dat ik de televisie bij Bol.com had gekocht, weliswaar door een ander bedrijf geleverd en bezorgd. De vriendelijke heer van de klantenservice nam mijn probleem echt serieus op en ging ruggespraak houden met de leverancier TV-Online. Dit laatste bedrijf was tijdens het weekend helaas gesloten en onbereikbaar. De klantenservice heeft mijn probleem genoteerd en ‘doorgezet’ naar TV-Online.
Een probleem was dat ik de originele verpakking reeds had vernietigd. In ons appartement past niet een doos van bijna 2 bij 1 meter. Wij wilden immers de televisie houden en geen gebruik maken van de retourmogelijkheid bij kopen op afstand.
Maandagochtend heb ik zelf telefonisch contact gezocht met El Vidas, van TV-Online kon ik geen telefoonnummer vinden, via KvK.nl had ik gezien dat El Vidas hetzelfde bedrijf is. De medewerker van El Vidas had vlot het bericht van Bol.com gevonden en nam mijn probleem in behandeling. Enige tijd later kreeg ik van TV-Online een e-mail met het verzoek om enkele foto’s te e-mailen waarop het defect te zien was. Gedaan! Weer enige tijd later kreeg ik een e-mail met een link naar een reparatie bedrijf van LG (CE repair). In mijn antwoord hierop stelde ik voor om de televisie om te ruilen, deze was immers pas 2 dagen in gebruik. De nieuwe doos zou dan als retourverpakking kunnen dienen. TV-Online kon hiermee niet instemmen.
Omdat defect andere regels met zich meebrengt dan kopen op afstand, heb ik conform TV-Online gehandeld en een reparatieafspraak gemaakt. De reparatie zou echter zeker 3 weken op zich laten wachten. Nu kon ik niet meer instemmen met de oplossing om de televisie te laten repareren.
Via de klantenservice van Bol.com heb ik bovenstaande telefonisch gemeld. De mevrouw snapte mijn probleem en vond het vreemd dat TV-Online niet met een betere oplossing kwam. Zij ging ruggespraak houden met TV-Online. Even later meldde zij mij dat TV-Online het issue nogmaals zou bekijken, enige tijd later kreeg ik een positief bericht van TV-Online.
Mijn defecte televisiescherm zal worden omgeruild. Niet de bijbehorende accessoires (afstandsbediening, tv-voet etc). Met deze oplossing kon ik zeker instemmen, ik zou immers een dag later een nieuw TV-scherm krijgen. Zoals beloofd is het afgehandeld, wat mij betreft volledig naar wens. Jammer dat Bol.com moest bemiddelen maar voor mij telt het eindresultaat.
In tegenstelling tot andere, op Radar-televisie getoonde berichten, heeft de klantenservice van Bol.com uitstekend gehandeld. Ik denk dat ikzelf als consument niet hetzelfde resultaat had bereikt bij TV-Online.
De oplossing is uiteindelijk zoals je mag verwachten, het omruilen van het scherm is misschien hetzelfde als een defect onderdeel vervangen.
Een positief bericht m.b.t. Bol.com!
Op 31 januari 2020 heb ik de TV aangesloten, deze werkte naar behoren. Op zondagochtend 02 februari 2020 verscheen een groene streep verticaal over het beeldscherm. Na uitzetten van de TV ging deze niet meer aan, er verscheen alleen een verticale streep en na een seconde of 3 viel de TV uit. Ik heb onmiddellijke telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Bol.com, ik dacht immers dat ik de televisie bij Bol.com had gekocht, weliswaar door een ander bedrijf geleverd en bezorgd. De vriendelijke heer van de klantenservice nam mijn probleem echt serieus op en ging ruggespraak houden met de leverancier TV-Online. Dit laatste bedrijf was tijdens het weekend helaas gesloten en onbereikbaar. De klantenservice heeft mijn probleem genoteerd en ‘doorgezet’ naar TV-Online.
Een probleem was dat ik de originele verpakking reeds had vernietigd. In ons appartement past niet een doos van bijna 2 bij 1 meter. Wij wilden immers de televisie houden en geen gebruik maken van de retourmogelijkheid bij kopen op afstand.
Maandagochtend heb ik zelf telefonisch contact gezocht met El Vidas, van TV-Online kon ik geen telefoonnummer vinden, via KvK.nl had ik gezien dat El Vidas hetzelfde bedrijf is. De medewerker van El Vidas had vlot het bericht van Bol.com gevonden en nam mijn probleem in behandeling. Enige tijd later kreeg ik van TV-Online een e-mail met het verzoek om enkele foto’s te e-mailen waarop het defect te zien was. Gedaan! Weer enige tijd later kreeg ik een e-mail met een link naar een reparatie bedrijf van LG (CE repair). In mijn antwoord hierop stelde ik voor om de televisie om te ruilen, deze was immers pas 2 dagen in gebruik. De nieuwe doos zou dan als retourverpakking kunnen dienen. TV-Online kon hiermee niet instemmen.
Omdat defect andere regels met zich meebrengt dan kopen op afstand, heb ik conform TV-Online gehandeld en een reparatieafspraak gemaakt. De reparatie zou echter zeker 3 weken op zich laten wachten. Nu kon ik niet meer instemmen met de oplossing om de televisie te laten repareren.
Via de klantenservice van Bol.com heb ik bovenstaande telefonisch gemeld. De mevrouw snapte mijn probleem en vond het vreemd dat TV-Online niet met een betere oplossing kwam. Zij ging ruggespraak houden met TV-Online. Even later meldde zij mij dat TV-Online het issue nogmaals zou bekijken, enige tijd later kreeg ik een positief bericht van TV-Online.
Mijn defecte televisiescherm zal worden omgeruild. Niet de bijbehorende accessoires (afstandsbediening, tv-voet etc). Met deze oplossing kon ik zeker instemmen, ik zou immers een dag later een nieuw TV-scherm krijgen. Zoals beloofd is het afgehandeld, wat mij betreft volledig naar wens. Jammer dat Bol.com moest bemiddelen maar voor mij telt het eindresultaat.
In tegenstelling tot andere, op Radar-televisie getoonde berichten, heeft de klantenservice van Bol.com uitstekend gehandeld. Ik denk dat ikzelf als consument niet hetzelfde resultaat had bereikt bij TV-Online.
De oplossing is uiteindelijk zoals je mag verwachten, het omruilen van het scherm is misschien hetzelfde als een defect onderdeel vervangen.
Een positief bericht m.b.t. Bol.com!
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Misschien kunnen jullie 'm nog iets meer aanpassen:
Dit suggereert dat het mogelijk is dat Bol.com in die gevallen wél de verkoper is. Dat zijn ze niet. En dat weet Radar donders goed.
Insinuerend en misleidend. Maar ja, zonder deze fratsen heb je geen item voor de uitzending natuurlijk.
sjohie
vindt dit leuk
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Wie wordt de das omgedaan, Bol.com of de wederverkopers? Of allebei?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 okt 2018 16:01
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
bol doet wel meer rare dingen.
Vorig jaar kochten ze mijn airmiles voor 76 euro
Toen ik later met dat tegoed af wilde rekenen.
Was het tegoed opeens verdwenen.
Vorig jaar kochten ze mijn airmiles voor 76 euro
Toen ik later met dat tegoed af wilde rekenen.
Was het tegoed opeens verdwenen.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Bolus . com?
deze winkel is naast hun eigen spullen nu ook een alternatief voor Marktplaats, dan weet je gelijk of je bij Bol of de Winkel zelf iets kreeg.
Maar de klagende winkels daar, zelf een pakje sturen als kleinere winkel is erg duur, net als een website die niet gevonden word,
Marktplaats is vaak dubieuze retour handel als nieuwe aanbieden... dus ook geen goede plek.
Kieskeurig.nl heeft ook kosten, dus gratis bestaat niet.
Ik weet wat de bezorgkosten zijn losse verkoop en via grotere aanbieders, dankzij de winst van bol.com is een lagere bezorgprijs mogelijk.
Het probleem bij een TV is dat 90% hier Ziggo is en die Ziggo geschikte komen niet uit restpartijen elders vandaan!
Ook helaas aanbieders die van NL site de info plukken om hun grijze import te verkopen, en dan hoeft een Importeur niets te doen
bij een garantie claim, Fam. Coronel was hiermee ook duidelijk in de uitzending!
Als te goedkoop, dan moet je maar afwachten of het ook een goed product is!
AH verkoopt hier goed mee, hun dochter Bol. Com draaide goed.
Wel is eigen spullen en wederverkopers duidelijker aangeven een pure Noodzaak, vooral als je via Bol kunt betalen, Factuur ontvangt en niet 't logo van Leverancier erbij kreeg!
deze winkel is naast hun eigen spullen nu ook een alternatief voor Marktplaats, dan weet je gelijk of je bij Bol of de Winkel zelf iets kreeg.
Maar de klagende winkels daar, zelf een pakje sturen als kleinere winkel is erg duur, net als een website die niet gevonden word,
Marktplaats is vaak dubieuze retour handel als nieuwe aanbieden... dus ook geen goede plek.
Kieskeurig.nl heeft ook kosten, dus gratis bestaat niet.
Ik weet wat de bezorgkosten zijn losse verkoop en via grotere aanbieders, dankzij de winst van bol.com is een lagere bezorgprijs mogelijk.
Het probleem bij een TV is dat 90% hier Ziggo is en die Ziggo geschikte komen niet uit restpartijen elders vandaan!
Ook helaas aanbieders die van NL site de info plukken om hun grijze import te verkopen, en dan hoeft een Importeur niets te doen
bij een garantie claim, Fam. Coronel was hiermee ook duidelijk in de uitzending!
Als te goedkoop, dan moet je maar afwachten of het ook een goed product is!
AH verkoopt hier goed mee, hun dochter Bol. Com draaide goed.
Wel is eigen spullen en wederverkopers duidelijker aangeven een pure Noodzaak, vooral als je via Bol kunt betalen, Factuur ontvangt en niet 't logo van Leverancier erbij kreeg!
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Ik heb ook een Samsung tv pas gekocht,en geen problemen als je hem aan zet vraagt hij eerst de taal een kind doet de was een paar minuten en klaar.bij de apps kan je zo de gebruikshandleiding vinden Nederlands wat is hier nou moeilijk aan.
er zit ook nog een sat receiver in .
er zit ook nog een sat receiver in .
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 dec 2019 22:28
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Heel veel reacties op de aankoop TV via / bij Bol.com en haar partner TV-Online.
Zowel positief als negatief, maar daar moet je tegen kunnen.
Met Radar is door mij contact opgenomen omdat ik mij slecht behandeld voelde en als dat voor mij zo zou zijn zou dit ook voor andere consumenten gelden
Als consument hebben wij retourrecht binnen 14 dagen na aankoop op wat uitzonderingen na.
In mijn geval had de verkoper eigen verkoopvoorwaarden b.v. na 3 branduren geen recht van retour meer.
Ook Bol.com stelde deze verkoper in het gelijk en ik had geen retourrecht. Over en uit.
Nu ging en gaat het mij erom hoe zit dit nu precies in elkaar.
Radar heeft dit uitgezocht en heeft dit in haar programma laten zien.
Hieraan zal Radar nog meer aandacht gaan besteden en dat is goed voor iedere consument.
Hiermee staat het onderwerp op de kaart en dat was de bedoeling.
Zowel positief als negatief, maar daar moet je tegen kunnen.
Met Radar is door mij contact opgenomen omdat ik mij slecht behandeld voelde en als dat voor mij zo zou zijn zou dit ook voor andere consumenten gelden
Als consument hebben wij retourrecht binnen 14 dagen na aankoop op wat uitzonderingen na.
In mijn geval had de verkoper eigen verkoopvoorwaarden b.v. na 3 branduren geen recht van retour meer.
Ook Bol.com stelde deze verkoper in het gelijk en ik had geen retourrecht. Over en uit.
Nu ging en gaat het mij erom hoe zit dit nu precies in elkaar.
Radar heeft dit uitgezocht en heeft dit in haar programma laten zien.
Hieraan zal Radar nog meer aandacht gaan besteden en dat is goed voor iedere consument.
Hiermee staat het onderwerp op de kaart en dat was de bedoeling.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 mar 2020 13:57
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Ik vind Bol.com maar een oplichter. Waarom? Ik kreeg van mijn energieleverancier Energiedirect een Bol.com- cadeaukaart t.w.v. €100,-
Aangezien ik niet direct iets nodig had, de kaart opgeborgen. Toen ik iets wilde bestellen bleek de kaart niet meer geldig. Op de kaart zelf staat geen geldigheidsdatum en ook geen bedrag. Reclameren bleek zinloos. Mijn advies: bestel niet meer bij dit meestal te dure bedrijf!
Aangezien ik niet direct iets nodig had, de kaart opgeborgen. Toen ik iets wilde bestellen bleek de kaart niet meer geldig. Op de kaart zelf staat geen geldigheidsdatum en ook geen bedrag. Reclameren bleek zinloos. Mijn advies: bestel niet meer bij dit meestal te dure bedrijf!
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Dus omdat jij niet checkt hoe lang je bon geldig is, en 'm bovendien in de la legt, is Bol.com een oplichter? Goed verhaal
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Bol,com kaarten worden veelal online en in winkels verkocht. De geldigheidsduur is afhankelijk van wanneer deze geactiveerd wordt. Oplichting is nogal een sterk woord voor onduidelijk en slecht handelen van jouw kant.HansSchopen schreef: ↑02 mar 2020 14:24Ik vind Bol.com maar een oplichter. Waarom? Ik kreeg van mijn energieleverancier Energiedirect een Bol.com- cadeaukaart t.w.v. €100,-
Aangezien ik niet direct iets nodig had, de kaart opgeborgen. Toen ik iets wilde bestellen bleek de kaart niet meer geldig. Op de kaart zelf staat geen geldigheidsdatum en ook geen bedrag. Reclameren bleek zinloos. Mijn advies: bestel niet meer bij dit meestal te dure bedrijf!
Re: Verkoop van producten via partners op bol.com
Ik heb ook 1 x software van een partner ( M.a.rkt ) gekocht. Niet de goedkoopste, maar wel het artikel wat ik wilde hebben.
Bij ontvangst bleek het een A-4 te zijn met wat codes met een verwijzing naar een duitse website i.p.v. een originele verpakking. Retour gezonden wat door verkoper werd geweigerd omdat het beschadigd en open retour was ontvangen. Na het nodige heen en weer te hebben gecorrespondeerd en gebeld te hebben met Bol.com heeft men mij gecompenseerd en nog eens voor 25 euro extra vergoed. Maar je hebt idd met de verkoop voorwaarden te maken van niet bol.com maar van de verkooppartner. Ik heb M.a.rkt ( M-a-rkt.nl ) wel aangemeld bij Consuwijzer omdat deze grappenmaker meer deze misleidingen heeft uitgehaald en op geen enkele mail of chat van mij reageerde. Voor mij heeft Bol het wel opgelost. Ik bestel in ieder geval nooit meer iets van een verkooppartner.
Bij ontvangst bleek het een A-4 te zijn met wat codes met een verwijzing naar een duitse website i.p.v. een originele verpakking. Retour gezonden wat door verkoper werd geweigerd omdat het beschadigd en open retour was ontvangen. Na het nodige heen en weer te hebben gecorrespondeerd en gebeld te hebben met Bol.com heeft men mij gecompenseerd en nog eens voor 25 euro extra vergoed. Maar je hebt idd met de verkoop voorwaarden te maken van niet bol.com maar van de verkooppartner. Ik heb M.a.rkt ( M-a-rkt.nl ) wel aangemeld bij Consuwijzer omdat deze grappenmaker meer deze misleidingen heeft uitgehaald en op geen enkele mail of chat van mij reageerde. Voor mij heeft Bol het wel opgelost. Ik bestel in ieder geval nooit meer iets van een verkooppartner.