| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factuur ontvangen van MKB TOP DEAL
-
NeoDutchio
Re: Factuur ontvangen van MKB TOP DEAL
Leuk dat gekronkel heen en weer. Nergens heb ik gezegd dat je aan de naam van het bedrijf iets kan aflezen. Het bedrijf richt zicht op het MKB en dus mag je er van uit gaan dat de dochter een ondernemer is.
Aangezien mijn tekst niet is dat je aan de naam kan aflezen is het dus een gedachtekronkel, worden daarmee woorden in mijn mond gelegd en ontstaat er een onnodige discussie. En juist om een onnodige discussie te voorkomen om het topic niet te verpesten heb ik in een PB uitleg gegeven. Geen idee waarom het dan toch zou moeten ontsporen en het hier openbaar gemaakt moet worden.
Aangezien mijn tekst niet is dat je aan de naam kan aflezen is het dus een gedachtekronkel, worden daarmee woorden in mijn mond gelegd en ontstaat er een onnodige discussie. En juist om een onnodige discussie te voorkomen om het topic niet te verpesten heb ik in een PB uitleg gegeven. Geen idee waarom het dan toch zou moeten ontsporen en het hier openbaar gemaakt moet worden.
Eh, wat?NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 18:23Leuk dat gekronkel heen en weer. Nergens heb ik gezegd dat je aan de naam van het bedrijf iets kan aflezen. Het bedrijf richt zicht op het MKB en dus mag je er van uit gaan dat de dochter een ondernemer is.
Aangezien mijn tekst niet is dat je aan de naam kan aflezen is het dus een gedachtekronkel, worden daarmee woorden in mijn mond gelegd en ontstaat er een onnodige discussie.
En:NeoDutchio schreef: ↑18 mar 2020 19:06MKB staat voor Midden en Klein Bedrijf. Dat is dus een ondernemer.
NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 00:00Een bedrijf dat als MKB in zijn naam heeft en werkt voor ondernemers mag je dus bij aannemen dat de dochter een ondernemer is die zakelijk benaderd is. Geen enkele consument heeft iets aan wat er aangeboden wordt.
De naam van deze partij, en hun werkwijze, laat dus overduidelijk merken dat hun afzetgebied niet bij consumenten ligt.
-
NeoDutchio
MKB topdeals richt zich op het MKB. Namelijk pakketten van 1 tot 4 man personeel. En waar staat de afkorting MKB voor? Waarom zijn de grootste offtopic reageerders hier diegene die zeggen juridisch onderlegd te zijn, maar niet eens de moeite nemen om te kijken over wat voor een bedrijf het gaat?Moneyman schreef: ↑19 mar 2020 22:03Eh, wat?NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 18:23Leuk dat gekronkel heen en weer. Nergens heb ik gezegd dat je aan de naam van het bedrijf iets kan aflezen. Het bedrijf richt zicht op het MKB en dus mag je er van uit gaan dat de dochter een ondernemer is.
Aangezien mijn tekst niet is dat je aan de naam kan aflezen is het dus een gedachtekronkel, worden daarmee woorden in mijn mond gelegd en ontstaat er een onnodige discussie.
NeoDutchio schreef: ↑18 mar 2020 19:06MKB staat voor Midden en Klein Bedrijf. Dat is dus een ondernemer.
Wat heeft TS en het forum er aan om offtopic wederom een nevendiscussie te willen voeren? Die ik in de kiem wilde smoren door prive uitleg te geven wat vervolgend prompt in het openbaar gegooid wordt. En dat door iemand die verdorie zelf het hardst schreeuwt als er iets geplaatst wordt zonder medeweten van de auteur.
Hoog tijd dat de moderator weer ingrijpt.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Opvallend. Je negeert gemakshalve maar even dat ik met drie citaten van jouw hand aantoon dat je staat te liegen.
En wat je wel schrijft, heeft niets te maken met wat ik heb geschreven,
En wat je wel schrijft, heeft niets te maken met wat ik heb geschreven,
Juristen zijn gewoon secuur. Als je stelt dat je iets nergens hebt geschreven dan heeft een jurist het door als dat wel zo is.
Maar de moderator wist dit vast wel weer voor je.
NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 18:23Nergens heb ik gezegd dat je aan de naam van het bedrijf iets kan aflezen.
Je leest hier duidelijk aan de naam van het bedrijf mede af dat ze de dochter van TS dus wel zakelijk zou zijn benaderd.NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 00:00Een bedrijf dat als MKB in zijn naam heeft en werkt voor ondernemers mag je dus bij aannemen dat de dochter een ondernemer is die zakelijk benaderd is.
-
NeoDutchio
Wanneer kwam uw reactie dat MKB niet wil zeggen dat de dochter een ondernemer is? En wanneer maakte u de opmerking dat de naam niet bepaald of de andere partij een consument is of niet?alfatrion schreef: ↑19 mar 2020 22:47Juristen zijn gewoon secuur. Als je stelt dat je iets nergens hebt geschreven dan heeft een jurist het door als dat wel zo is.
NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 18:23Nergens heb ik gezegd dat je aan de naam van het bedrijf iets kan aflezen.Je leest hier duidelijk aan de naam van het bedrijf mede af dat ze de dochter van TS dus wel zakelijk zou zijn benaderd.NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 00:00Een bedrijf dat als MKB in zijn naam heeft en werkt voor ondernemers mag je dus bij aannemen dat de dochter een ondernemer is die zakelijk benaderd is.
U gooit nu doelbewust de reacties door elkaar om uw gelijk te halen. Niet netjes en totaal onnodig. U maakt eerst de opmerking dat ik het gedaan zou hebben, daar reageer ik op en nu laat u het voorkomen alsof ik het daarvoor gezegd zou hebben. Hou gewoon op met nutteloze off-topic discussies uit te lokken.
Eerst heb je het nergens geschreven en nu heb je het wel geschreven maar is dat mijn schuld. Wat een zwaktebod.
De vragen waren:
Graag on topic verder discussiëren, anders zullen we hier een slotje op moeten gooien.Atteke schreef: ↑18 mar 2020 14:53Hebben jullie ervaring met MKB TOP DEAL?
Mijn dochter heeft onderweg een ongevraagd telefoontje gekregen van bovenstaand bedrijf, bevestiging is door bedrijf opgenomen.
Mail ontvangen, 14 dagen bedenktijd, welke nu net voorbij zijn en mail niet gezien.
Nu komt factuur.
Wat zijn haar rechten?
berndv
, Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Nou, TS, kom er maar in. Iets meer duiding maakt het topic wellicht nog zinvol.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik heb een factuur gekregen van mkb topdeals omdat ik niet gereageerd had op een bevestigingsmail terwijl ik die nooit gezien heb.moet ik betalen ?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Dat jij de bevestigingsmail niet gezien hebt is geen excuus. Als de opdracht bevestigen wel een voorwaarde is voor de overeenkomst en jij niet bevestigt hebt, dan zou je een sterke zaak hebben.
-
Komkommertijd
Vele spam filters gooien deze firma in de Spam box en dus is dat al vaag voorteken.....
Wel moet je elke maand wegens maandelijks legen altijd je Spambox doornemen en bij telefoontje van een aanbieder eerder, liefst elke week.
Alleen als ze melden dat ze per mail sturen, Ik vraag vaak normale post omdat dat makkelijker op te slaan is en terug te vinden.
Deze verkopers afhouden, dure pakketten die vaak weinig waarde hebben....... en vakantie verhaal....
Dan gelijk ophangen en houd rekening met vele verkopers die je van je af moet houden voor dit soort gezeur te voorkomen.
Ook een vrijblijvende offerte is vaak bij niet reageren volgens hun voorwaarden na 14 dagen er aan vast zitten helaas....
Ik vind dat vrijblijvende niet reageren geen interesse zou moeten zijn, maar daar zijn juristen het niet mee eens helaas.
Wel moet je elke maand wegens maandelijks legen altijd je Spambox doornemen en bij telefoontje van een aanbieder eerder, liefst elke week.
Alleen als ze melden dat ze per mail sturen, Ik vraag vaak normale post omdat dat makkelijker op te slaan is en terug te vinden.
Deze verkopers afhouden, dure pakketten die vaak weinig waarde hebben....... en vakantie verhaal....
Dan gelijk ophangen en houd rekening met vele verkopers die je van je af moet houden voor dit soort gezeur te voorkomen.
Ook een vrijblijvende offerte is vaak bij niet reageren volgens hun voorwaarden na 14 dagen er aan vast zitten helaas....
Ik vind dat vrijblijvende niet reageren geen interesse zou moeten zijn, maar daar zijn juristen het niet mee eens helaas.
Ook helaas ben ik ben ik door hun benadert.
Zat in de auto dus heb ze gezegd stuur maar op heb de 14 bedenkdagen.
Nooit een mail gehad tot ik een factuur kreeg €453,75
Mail terug gestuurd dat ik nooit een bevestiging ontvangen heb ook in mijn spambox niet.
Enige reactie dat ik terug krijg is dat de medewerkers vertellen je spam box te controleren wat ik ook dagelijks doe.
Zat in de auto dus heb ze gezegd stuur maar op heb de 14 bedenkdagen.
Nooit een mail gehad tot ik een factuur kreeg €453,75
Mail terug gestuurd dat ik nooit een bevestiging ontvangen heb ook in mijn spambox niet.
Enige reactie dat ik terug krijg is dat de medewerkers vertellen je spam box te controleren wat ik ook dagelijks doe.
Ik heb dit zelfde gehad BETAAL DIT NIET. Dit is gewoon oplichting zoals waarschijnlijk bij jullie ook heb je akkoord gegeven voor vrijblijvende informatie dit is niet te horen op de opname en daar lijkt het net of je akkoord geeft op dat je zaken met hun wilt doen. Ik heb hier contact gehad met de politie en die heeft mij ook geadviseerd om alles te bewaren en dat ze mij niks kunnen verplichten aangezien ze geen handtekening of schriftelijke bevestiging hebben stuur mkb ook direct bericht dat je niks met hun te maken wilt hebben en dat alles geknipt en geplakt is en dat je dit meld bij de politie dit bedrijf heeft 10 tallende gemelde klachten dus zoals de politie mij ook vertelde zak een incassobureau of deurwaarder hier nooit mee in gaan maar betaal het absoluut niet
Na een 3-tal telefoongesprekken medio maart 2020 met een medewerker van MKB TOP DEAL waarbij ik me voortdurend ongemakkelijk heb gevoeld en bij de tweede bandopname (omdat de eerste niet correct bleek te zijn volgens zijn leidinggevende) verzocht ik de man aan de telefoon de zaak als afgedaan te beschouwen. Hij overreedde mij opnieuw om door te gaan. Ik besloot de offerte af te wachten en alsnog over te gaan tot stopzetting van deze zeer ondoorzichtige deal. De weken die erop volgden heb ik zowel mijn spambox als mijn inbox gecontroleerd op de offerte. Het uitblijven van de offerte heb ik tenslotte gewijd aan de strengere Corona maatregelen en de daarmee mogelijk gepaard gaande vertraging. Ik heb overwogen hen telefonisch hierover te raadplegen, maar had geen gegevens van het bedrijf om dit te kunnen doen. Zelfs de naam wist ik niet meer.
Wie schetst mijn verbazing toen ik op 7 april een factuur ontving? Een rekening over iets waar ik geen weet van had noch akkoord mee hebben kunnen gaan? Mijn bezwaar tegen de factuur op dezelfde dag werd afgedaan als “Wij vermoeden dat de bevestigingsmail aan uw aandacht is ontsnapt. In de bijlage vindt u een kopie van de eerder door ons verzonden bevestigingsmail.” Tot op heden laat de zoekfunctie in mijn mailbox uitsluitend de mail met de factuur tevoorschijn komt en de antwoordmail op mijn bezwaar.
Wie schetst mijn verbazing toen ik op 7 april een factuur ontving? Een rekening over iets waar ik geen weet van had noch akkoord mee hebben kunnen gaan? Mijn bezwaar tegen de factuur op dezelfde dag werd afgedaan als “Wij vermoeden dat de bevestigingsmail aan uw aandacht is ontsnapt. In de bijlage vindt u een kopie van de eerder door ons verzonden bevestigingsmail.” Tot op heden laat de zoekfunctie in mijn mailbox uitsluitend de mail met de factuur tevoorschijn komt en de antwoordmail op mijn bezwaar.
Los van alle theoretisch geharrewar over de status van de dochter kan men ook eens kijken naar de diensten die MKB Topdeal aanbiedt. Korting op vakantiereizen bijvoorbeeld is geen aanbod dat relevant is voor ondernemers, aangezien men 'op vakantie' niet als ondernemer actief is. Dan is dus ook het consumentenrecht van toepassing.
Dat recht wordt nooit ingeroepen, want MKB Topdeal is opgericht door een katvanger voor dezelfde oplichter die eerder MKB op Reis heeft opgericht. Dat is vastgelegd op ondernemersforum Higherlevel (een forum onder hoede van het Ministerie van EZ) waar ook geconstateerd wordt dat MKB op Reis en MKB Topdeal de invordering uitbesteed hebben aan Incasso Centrum Nederland, een incassobureau dat onlangs opgericht is door iemand die in 2018 tot twee jaar gevangenisstraf veroordeeld is vanwege oplichting.
De kans dat er ooit echt dagvaardingen de deur uitgaan is gering.
Gedupeerden kunnen een beroep doen op dwaling, omdat de telefoongesprekken misleidend zijn. Ze kunnen de overeenkomst ook nog eens vernietigen op grond van wanprestatie, omdat het beloofde reisaanbod niet geleverd kan worden. De verkoop van vakantiereizen is onmogelijk, sinds de booking engine deze websites afgekoppeld heeft.
Oplichters maken overigens dankbaar misbruik van de verwarring over consumenten en ondernemers in het overeenkomstenrecht.
Neemt niet weg dat je je als ondernemer wel goed moet luisteren voordat je JA zegt op een aanbod aan de telefoon!
Dat recht wordt nooit ingeroepen, want MKB Topdeal is opgericht door een katvanger voor dezelfde oplichter die eerder MKB op Reis heeft opgericht. Dat is vastgelegd op ondernemersforum Higherlevel (een forum onder hoede van het Ministerie van EZ) waar ook geconstateerd wordt dat MKB op Reis en MKB Topdeal de invordering uitbesteed hebben aan Incasso Centrum Nederland, een incassobureau dat onlangs opgericht is door iemand die in 2018 tot twee jaar gevangenisstraf veroordeeld is vanwege oplichting.
De kans dat er ooit echt dagvaardingen de deur uitgaan is gering.
Gedupeerden kunnen een beroep doen op dwaling, omdat de telefoongesprekken misleidend zijn. Ze kunnen de overeenkomst ook nog eens vernietigen op grond van wanprestatie, omdat het beloofde reisaanbod niet geleverd kan worden. De verkoop van vakantiereizen is onmogelijk, sinds de booking engine deze websites afgekoppeld heeft.
Oplichters maken overigens dankbaar misbruik van de verwarring over consumenten en ondernemers in het overeenkomstenrecht.
Neemt niet weg dat je je als ondernemer wel goed moet luisteren voordat je JA zegt op een aanbod aan de telefoon!
Laatst gewijzigd door TwablaHL op 27 apr 2020 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Een incassobureau kan geen dagvaardingen uit laten gaan. Ook een ondernemer kan aan zijn personeel een vakantiereisje aanbieden.
Men moet die telefoontjes direct beëindigen en ook geen “informatie” laten toesturen. Dan is er ook geen theoretisch geharrewar. Maar ja, korting, dan gaat men voor de bijl.
Men moet die telefoontjes direct beëindigen en ook geen “informatie” laten toesturen. Dan is er ook geen theoretisch geharrewar. Maar ja, korting, dan gaat men voor de bijl.
Theotrucker
vindt dit leuk
Komkommertijd
vindt dit leuk