LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eega's niet tekenen op keuzeformulier !

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
René

Re: Eega's niet tekenen op keuzeformulier !

Ongelezen bericht door René »

wat ik mij nou af vraag is, voordat eegalease de wereld in kwam of je toen ook al beide moest tekenen bij het keuze formulier. Ik heb het na gevraagd bij iemand waarvan het contract 3 jaar geleden was afgelopen, maar die wist dat niet meer.Weten jullie dat misschien.

mvgr rene

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Ik had een contract wat op feb. 2001 afliep. Helaas heb ik geen kopie van het keuzeformulier, maar er staat me vrij zeker bij dat ik dat alleen getekend heb. Mijn echtgenoot wist van niets, en ik kan me ook niet voorstellen dat ik hem destijds om een handtekening gevraagd heb.

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik wel. Had er zelfs 2 die afgelopen zijn. Nooit hebben we beiden hoeven te tekenen.
gr. rob v.d.

René

1+1=2 Als dat inderdaad zo is dan zie je maar weer dat ze het donders goed weten dat ze daar fout in zijn geweest, anders zouden ze nu ook niet om 2 handtekeningen vragen.
zo zie je maar weer NIET TEKENEN.......

mvgr, rené

agnes

Ongelezen bericht door agnes »

weer even naar boven

agnes

Ongelezen bericht door agnes »

Nou nog één keertje dan...

annelies

Ongelezen bericht door annelies »

ik het niets teruggestuurd ze hebben wel brieven gestuurd en gebeld dat het heel belangrijk is, dat hun het keuze formulier krijgen ook al ga je niet in op het aanbod niet doen dus.. mijn winstverdriedubbelaar liep van mrt 2000 tot mrt 2003 kan ik nu nog naar eega/lease verlies?

Agnes

Jij hebt het over het Aanmeldingsformulier van het Dexia Aanbod, ik over het keuzeformulier dat je krijgt bij afloop van het contract.

Slv/ Eegalease stelt een termijn van 3 jaar na afloop van het contract, dus ben ik bang dat je je daar niet meer kunt aansluiten. Maar je kunt natuurlijk wel zelf actie ondernemen omdat je wettelijk gezien een termijn tot vernietiging hebt, geldend tot 3 jaar na ontdekking van het feit.

Ruud930

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Beste mensen,

ik weet uit betrouwbare bron dat de tussenpersonen verplicht waren om een handtekening van zowel de man als de vrouw te krijgen,

wanneer een adviseur slechts 1 handtekening had werd kreeg hij geen provisie van Dexia.

Vanaf 2002 is deze regeling eigenlijk (formeel) ingegaan.

Daarvoor moest er ook door beiden worden getekend op het contract! Echter-> werd deze regel gemakshalve in een eerder stadium geregeld overtreden!

Ik acht de kans dat de stichting eagalease in het gelijk wordt gesteld ook bijzonder hoog!

m.v.g. Ruud930

René

nog maar even naar boven halen.

geert

Ongelezen bericht door geert »

Wat nu te doen als dexia met de afrekening komt.? Ik heb geen rechtbijstand. Moet ik gewoon niet betalen en het op zijn beloop laten?
Geef mij raad.
gr geert

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Geert, met dat probleem hebben we helaas allemaal te kampen. Er is geen duidelijkheid te geven, niet door eegalease want die mag geen advies geven en niet van Dexia want die willen nog zoveel mogelijk geld binnen halen voordat voor hun de bom valt.
Allen: Op mijn contract was géén ruimte voor een tweede ondertekenaar als contractant. Legio heeft wel twee handtekeningen gezet.
Aandelen zijn aangekocht voordat ik ondertekend heb de datum hebben ze in het contract vermeld.
Niet betalen is een keuze die een ieder zelf moet nemen. Wel betalen ook maar dan weet je een ding zeker, dat zie je nooit meer terug. Eigenlijk moet je richting Dexia helemaal niets ondertekenen aangezien het boeven zijn en boeven zijn vindingrijk, je weet nooit wat ze doen. Wij betalen wel onze maandlast (nog 1 termijn) daarna valt de bijl op 25 mei. De restschuld betalen wij niet, mijn vrouw heeft niet getekent en wij voelen ons ondanks onze extra vragen richting Legio ronduit opgelicht.

Groet,

Joop

Agnes

Voor John.

Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Als je beiden vermeld onder protest en onder voorbehoud van al onze rechten, dan is er toch niets aan de hand?

Volgens mij hoeft de eega niet te ondertekenen maar aangeven van het behoud van de rechten van de eega en het onder protest betalen van de eega lijkt me niet verkeerd.

Deze vraag heb ik ook nog apart gesteld, want het zijn nu eigenlijk twee vragen geworden.

Agnes

Met het keuzeformulier bij afloop contract moet de eega (die het contract vernietigd heeft) niets doen. Die heeft immers geen contractuele relatie met Dexia. Eega hoeft dus niet te tekenen, geen protest te doen, niets te betalen, niets! Dat doet de contractant allemaal.

Bij het Dexia Aanbod ligt het anders. Zie "einde contract".

Gesloten