Pagina 2 van 2

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 23 apr 2020 17:45
door JanTinusPlukvet
Nijogeth schreef:
23 apr 2020 17:37
Het is een illusie te denken dat als je nu het geld krijgt, dat dan dezelfde vakantie voor dezelfde prijs is te boeken. Ze gaan allemaal stuk voor stuk duurder worden, dus minder kwaliteit voor dezelfde prijs.
Precies. Dat zag ik al aankomen, dus wil ik mijn centjes terug.
(Temeer ik voor 2021 heel andere plannen heb en geen tijd heb om nog een weekje Landal te boeken)

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 23 apr 2020 17:48
door NeoDutchio
JanTinusPlukvet schreef:
23 apr 2020 17:42
NeoDutchio schreef:
23 apr 2020 17:27
De prijs in de zomerperiode is altijd al hoger dan in de rustige tijden.
Zoals aangegeven, het gaat om een reservering in oktober.
Niet direct hoogzomer seizoen, wel een zodanige prijs.
Collega geeft al aan dat een vakantie naar de Canarische eilanden goedkoper is
Kijk eens voor de gein tussen Kerst en Oud en Nieuw. En vergelijk dat met de eerste week van januari.

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 23 apr 2020 17:50
door Nijogeth
JanTinusPlukvet schreef:
23 apr 2020 17:45
Nijogeth schreef:
23 apr 2020 17:37
Het is een illusie te denken dat als je nu het geld krijgt, dat dan dezelfde vakantie voor dezelfde prijs is te boeken. Ze gaan allemaal stuk voor stuk duurder worden, dus minder kwaliteit voor dezelfde prijs.
Precies. Dat zag ik al aankomen, dus wil ik mijn centjes terug.
(Temeer ik voor 2021 heel andere plannen heb en geen tijd heb om nog een weekje Landal te boeken)
Dat is dan ook een andere situatie. Maar mensen die dat wel weer van plan zijn, die hebben dat probleem dan weer niet en kunnen gewoon met die voucher boeken en bijbetalen of iets van mindere kwaliteit boeken.

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 23 apr 2020 18:12
door JanTinusPlukvet
Nijogeth schreef:
23 apr 2020 17:37
Dat is dan ook een andere situatie. Maar mensen die dat wel weer van plan zijn, die hebben dat probleem dan weer niet en kunnen gewoon met die voucher boeken en bijbetalen of iets van mindere kwaliteit boeken.
...en dus hoef ik er niet mee akkoord te gaan en wil ik mijn betaling terug.

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 23 apr 2020 22:12
door Nijogeth
En dan ben je in eerste instantie aangewezen op Landal en daar zit eigenlijk het probleem. Je kunt ze alleen dwingen via de juridische weg en dat is een lange weg momenteel.

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 14 mei 2020 17:42
door JanTinusPlukvet
Zoals gezegd: Landl verwijst gewoon naar de rechter, wetende dat de bedragen te klein zijn. Advocaten beginnen hier daarom niet aan.

Ik heb EU-Claim (en anderen) eens benaderd.
Die zeiden in 1e instantie: 'we doen alleen vliegtickets'
Daarop heb ik gewezen dat de wet hierin volgens mij hetzelfde is en het uitgeven van vouchers ook.
Hun know how zou wel eens kunnen helpen.
Verder heb ik aangegeven dat als zij dit willen behandelen er zeker meer mensen zullen volgen als het bekend wordt via fora zoals deze.

Daarop hebben ze mij de volgende dag gevraagd de voucher (uiteraard heb ik die deels zwart gemaakt wegens inlogcodes enzo) op te sturen en de annulering.
Dat heb ik gedaan incl. het mailverkeer welke ik heb ondernomen met Landal.

Ze gaan het bekijken.
Als dit lukt, zeker gezien de EU uitspraken van gisteren, zal dit natuurlijk ook gelden voor al die andere parken.
Ik houd u op de hoogte.

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 14 mei 2020 18:10
door alfatrion
- Je kan gewoon zelf naar de kantonrechter.
- Je wilt er geen jurist er op zetten.
- De wetgeving is anders.
- Het onderliggende principe is het zelfde.
- Wat houd je tegen om naar de rechter te gaan?

Re: Landal recreatie voucher (Corona)

Geplaatst: 01 jul 2020 14:33
door JanTinusPlukvet
Paar maanden verder.
Zoals eerder gemeld heb ik de klacht voorgelegd aan de geschillencommissie Recreatie, maar ook Max Vakantieman, de ACM en diverse vliegticket claimbureaus en Klacht.nl.
Max heeft niet gereageerd.
ACM doet geen persoonlijke uitspraken op aanmeldingen, verzameld alleen maar en spreekt de firma er dan op aan. (schiet je persoonlijk dus niets mee op)
De claimbureaus wilden ook niet helpen, ondanks dat de wet hierin exact hetzelfde is.
De geschillencommissie helpt wel! Betaal je een bedrag van € 52,50, maar bij winnen van de zaak krijg je die kosten weer vergoed.

Krijg vandaag een telefoontje van de gastenservice. 'Ze wilden het niet voor laten komen en wilden schikken'
Of ik een schikkingsformulier kon uitprinten, ondertekenen, scannen en weer retour zenden. Dat kon.

Betaalde bedrag + de kosten van de geschillen commissie. In mijn geval € 652.- + 52,50. Totaal € 704.- zal worden teruggestort.

Uiteraard een discussietje gehad waarbij mevrouw me vertelde dat ze slechts orders uitvoeren vanuit de directie.
Aangegeven dat als iedereen naar de commissie stapt, het Landal een hoop extra geld en moeite kost. Ze kunnen beter gewoon direct tot retourbetaling overgaan. Dat scheelt enorme personeelskosten en ergernissen aan beide zijden, maar vooral de klant.

Dus: Allemaal naar de geschillencommissie! :D