chrichtonsworld schreef: ↑17 aug 2022 13:48
Ik verbaas mij nogal over de reacties van de mensen hier. Misschien bestellen jullie niet zoveel online en dan heb je automatisch er minder last van als zaken niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. Of de reacties zijn afkomstig van de bezorgers zelf. Maar 98 procent van de bezorgers, van alle bezorgingsdiensten die je maar kan bedenken, bezorgen aan de deur en dienen dat ook te doen.
Met deur bedoel je neem ik aan de voordeur van je appartement? Waar baseer je op dat ze dat dienen te doen?
Laten we mijn flat als voorbeeld nemen. Ik woon op de eerste etage. Twee kleine trapjes oplopen en je bent er. Je dient wel eerst aan te bellen. Ik heb een intercom met camera en kan dus zien wie er staat. Ik geef altijd heel duidelijk aan dat ik de deur open zal doen. 98 procent gaat dit zonder problemen. Maar een enkele keer heb je wel eens een bezorger die dit weigert te doen. Ik ben echt de beroerdste niet. En als je mij vriendelijk verzoekt of ik misschien naar beneden kan komen dan zal ik dat ook doen. Maar dan moet er wel enige vorm van communicatie zijn. Soms wordt er niet eens gegroet of gezegd dat er een pakketje is voor mij. Als ze een uniform aan hebben dan kan ik nog wel zien dat je een bezorger bent. Maar als je gewone kleren aanhebt kan ik dit niet zien. In zo'n geval vind ik het dan wel netjes en logisch dat je je even voorstelt.
Twee kleine trapjes omhoog voor hen is twee kleine trapjes omlaag voor jou. De problemen die je ervaart met de communicatie hebben niet zoveel met het onderwerp van dit topic te maken.
ik zag dat iemand een opmerking maakte over het feit dat je je pakket ook kan ophalen bij een postpunt. Tuurlijk kan dat. Maar waarom? Ik werk hybride en ben dan 3 dagen thuis en 2 dagen op kantoor. Als ik thuis ben dan mag ik toch zeker wel thuis laten bezorgen? Misschien hebben jullie meer tijd dan ik. Maar Ik ga niet elke vrije minuut die ik heb onnodig verspelen. Ik probeer zo efficient mogelijk te zijn. En trouwens. het gemak is juist 1 van de perks t.a.v. het online bestellen.
Er wordt geklaagd over het feit dat ze naar beneden moet om een pakketje op te halen. Dan wordt er gewezen op het alternatief, namelijk het ophalen van het pakketje bij een afhaalpunt. Het staat een ieder vrij om al dan niet van dat alternatief gebruik te maken.
En ik vind het niet meer dan terecht dat iemand daarover mag klagen als dit niet gaat zoals het hoort te gaan. Dat er wel belangrijkere zaken in de wereld zijn waar je je over druk kan maken is een non argument. Je kan niet voor een ander bepalen wat belangrijk is of niet. En dat maakt ook niet uit. Een bezorgingsdienst heeft 1 taak en dat is een brief of pakket bezorgen. Als er bijzonderheden zijn dan dienen ze dat aan te geven. De meeste geven bijvoorbeeld als ze vertraging hebben opgelopen van te voren aan dat ze later zullen komen. De meeste klanten zullen hier wel begrip voor hebben. Dus om OP neer te zetten als iemand die onredelijk is vind ik ronduit belachelijk.
Nogmaals, en dat is eigen de essentie van het hele topic: waar baseer jij op dat een pakketbezorger aan jouw voordeur af moet leveren? Staat dat in de wet? Staat in de overeenkomst die de bezorger heeft met de vervoerder?
Hierboven wordt jouw BEARGUMENTEERD aangegeven dat er bezorgd moet worden tot de centrale ontvangsthal, niet tot de voordeur van een appartement. Wat kan jij tegenover die argumen zetten? Je schrijft een heel verhaal, maar er staat niet zoveel substantieels.
En ik snap ook wel dat bezorgers behoorlijk worden uitgebuit. Maar dan kan je er altijd voor kiezen om een andere baan of bezorgingsdienst te kiezen. Of misschien inderdaad actie ondernemen dat je wel goed betaald krijgt en betere arbeidsvoorwaarden krijgt. Nogmaals, als er enige communicatie plaats vindt zullen de meeste klanten wel begrip hebben. Als je veel ervaring hebt met het online bestellen en thuis laten bezorgen leer je wel wat geduldiger te worden ook al wordt er beweerd dat er bijvoorbeeld de volgende dag al bezorgd zal worden. Maar dat wil niet zeggen dat een bezorger bepaalde onvrede mag neerleggen bij de klant. Dat moet zo'n bezorger opnemen met zijn werkgever. De klant is koning. Ik denk dat de meesten vergeten zijn wat dat precies inhoudt.
Dit is gewoon lachwekkend en geeft blijk van geen enkel realiteitsbesef.