Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik lees dat de meeste mensen het normaal vinden dat infomedics wordt doorberekend aan de cliënt.
Er wordt niets doorberekend door Infomedics, je betaald enkel extra als je in termijnen wilt betalen.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Vreemde want de tandarts wil van zijn administratie af dus dat is krom.
Zou ook vreemd zijn als dit zou was en het is dus ook niet zo.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Verder vind ik dat bij een regeling het vaak om mensen met een kleine beurs gaat. Dan is 30 tot 50 euro veel.
Bij de tandarts weet je dat je kosten krijgt, je kunt vooraf vragen hoeveel dit is. Als je niet de financiële middelen heeft dan biedt Infomedics dus een optie in termijnen te betalen en hiervoor betaald je administratiekosten. Veelal heb je deze optie niet als je de rekening van de tandarts direct krijgt, of direct moet afrekenen. Het is dus een stukje extra service waar je niet verplicht bent om gebruik van te maken.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Het is waar dat infomedics bij mij agressief over komt.
Mijn ervaring van infomedics is zeer positief mijn tandarts had een fout gemaakt op de factuur, door een misverstand kreeg ik geen nieuwe nota maar een herinnering.
Hierna gaf mijn tandarts aan betaal het juiste bedrag en maken wij een correctie, helaas ging hier weer iets mis dus infomedics kwam met een incassotraject.
Ik stuur e-mail en binnen 24 uur reactie dat ze het gingen voorleggen aan de tandarts en 48 uur later reactie dat het klopte, paar dagen later stond het gehele bedrag incl. credit factuur op mijn rekening en kreeg ik een nieuwe nota welke ik binnen 30 dagen moest betalen. De tandarts bood los daarvan zijn excuses aan voor het misverstand, door de Corona periode was het in de hectiek aan zijn aandacht ontsnapt.
Nog nooit problemen gehad, eerste factuur is per mail en de herinnering is altijd per post.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik ga wel een andere tandarts zoeken.
1 die iig niet zijn luiheid aan mij doorberekend. Ze zijn duur genoeg.
Dus op basis van foutieve aannames kies je voor een andere tandarts dat is een keus. Een tandarts brengt het risico van het administratie traject en de betaling onder bij een andere partij, hier is niets mis mee.