Pagina 2 van 2
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 23 aug 2021 15:07
door Moneyman
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik lees dat de meeste mensen het normaal vinden dat infomedics wordt doorberekend aan de cliënt.
Vreemde want de tandarts wil van zijn administratie af dus dat is krom.
Verder vind ik dat bij een regeling het vaak om mensen met een kleine beurs gaat. Dan is 30 tot 50 euro veel.
Het is waar dat infomedics bij mij agressief over komt.
Ik ga wel een andere tandarts zoeken.
1 die iig niet zijn luiheid aan mij doorberekend. Ze zijn duur genoeg.
Verdiep je er eerst eens in hoe het werkt voordat je beschuldigingen gaat uiten, want je samenvatting hierboven is onjuist. Je krijgt pas met kosten te maken als je niet tijdig betaalt - en dat is ook logisch. En dat is ook het geval als er géén gebruik wordt gemaakt van Infomedics.
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 23 aug 2021 15:30
door Lady1234
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik lees dat de meeste mensen het normaal vinden dat infomedics wordt doorberekend aan de cliënt.
Vreemde want de tandarts wil van zijn administratie af dus dat is krom.
Verder vind ik dat bij een regeling het vaak om mensen met een kleine beurs gaat. Dan is 30 tot 50 euro veel.
Het is waar dat infomedics bij mij agressief over komt.
Ik ga wel een andere tandarts zoeken.
1 die iig niet zijn luiheid aan mij doorberekend. Ze zijn duur genoeg.
U haalt uw boodschappen ook op afbetaling? De tandarts wil gewoon zijn geld.
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 23 aug 2021 19:53
door sylvesterb
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik lees dat de meeste mensen het normaal vinden dat infomedics wordt doorberekend aan de cliënt.
Er wordt niets doorberekend door Infomedics, je betaald enkel extra als je in termijnen wilt betalen.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Vreemde want de tandarts wil van zijn administratie af dus dat is krom.
Zou ook vreemd zijn als dit zou was en het is dus ook niet zo.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Verder vind ik dat bij een regeling het vaak om mensen met een kleine beurs gaat. Dan is 30 tot 50 euro veel.
Bij de tandarts weet je dat je kosten krijgt, je kunt vooraf vragen hoeveel dit is. Als je niet de financiële middelen heeft dan biedt Infomedics dus een optie in termijnen te betalen en hiervoor betaald je administratiekosten. Veelal heb je deze optie niet als je de rekening van de tandarts direct krijgt, of direct moet afrekenen. Het is dus een stukje extra service waar je niet verplicht bent om gebruik van te maken.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Het is waar dat infomedics bij mij agressief over komt.
Mijn ervaring van infomedics is zeer positief mijn tandarts had een fout gemaakt op de factuur, door een misverstand kreeg ik geen nieuwe nota maar een herinnering.
Hierna gaf mijn tandarts aan betaal het juiste bedrag en maken wij een correctie, helaas ging hier weer iets mis dus infomedics kwam met een incassotraject.
Ik stuur e-mail en binnen 24 uur reactie dat ze het gingen voorleggen aan de tandarts en 48 uur later reactie dat het klopte, paar dagen later stond het gehele bedrag incl. credit factuur op mijn rekening en kreeg ik een nieuwe nota welke ik binnen 30 dagen moest betalen. De tandarts bood los daarvan zijn excuses aan voor het misverstand, door de Corona periode was het in de hectiek aan zijn aandacht ontsnapt.
Nog nooit problemen gehad, eerste factuur is per mail en de herinnering is altijd per post.
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik ga wel een andere tandarts zoeken.
1 die iig niet zijn luiheid aan mij doorberekend. Ze zijn duur genoeg.
Dus op basis van foutieve aannames kies je voor een andere tandarts dat is een keus. Een tandarts brengt het risico van het administratie traject en de betaling onder bij een andere partij, hier is niets mis mee.
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 23 aug 2021 23:16
door PeterPeters1966
Zadelruiker schreef: ↑22 aug 2021 22:21
Ik lees dat de meeste mensen het normaal vinden dat infomedics wordt doorberekend aan de cliënt.
Als jij nu eens je diensten gratis aanbiedt aan de zorgverleners om de administratie te doen, dan hoeft er niets te worden doorberekend.
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 24 aug 2021 00:47
door moederslink
Je krijgt via Infomedic de nota vd tandarts.
En wanneer je voor een betaalafspraak gaat , betaal je , meen ik , € 5 extra per termijn.
Ik weet niet hoeveel termijnen je maximaal kunt afspreken, maar zeg 6 termijnen dan betaal je 3 tientjes extra. Dat moet toch écht wel te doen zijn , € 5 p.m. oftewel 0.17 eurocent p.d, nog géén 2 duppies. Doe die 2 duppies iedere dag in een jampot en eind vd maand heb je zeker die € 5 .
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 24 aug 2021 02:03
door Seinhuis
witte angora schreef: ↑23 aug 2021 14:52
De huidige is niet echt lui: boter bij de vis, oftewel direct pinnen na afloop van de behandeling.
Heeft ook zijn voordelen. Persoonlijk heb ik dit liever, indien de vergoedingen van de zorgverzekeraar al wordt berekend.
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 24 aug 2021 18:23
door witte angora
De vergoeding van de zorgverzekeraar kun je nadien claimen. Als je die al hebt. Anders wordt het belastingteruggave.
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 25 aug 2021 10:11
door HandigeHarrie
Deze klachtenwebsite verdient zo te zien aan bedrijven, die door te betalen de klacht als "opgelost" kunnen markeren. Dan zegt het niks over het wel of niet oplossen van de klacht, alleen degene die de klacht plaatst zou moeten kunnen aangeven of het opgelost is.
https://www.higherlevel.nl/forums/topic ... -klachtnl/
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 25 aug 2021 10:26
door HandigeHarrie
eagle3824 schreef: ↑26 apr 2020 16:38
Infomedics maakt er helaas een zootje van. Zo krijgen wij ineens de facturen niet meer (kwamen altijd via de post) maar krijgen wel aanmaningen via de post (met extra kosten). Ze hierop aangesproken krijgen we te horen dat onze tandarts aangegeven heeft dat wij de facturen via mail willen hebben. Nu hebben wij dat niet gezegd en ook onze tandarts geeft aan dat in hun systeem staat dat we facturen via de post willen hebben.
Daarbij nooit een mail gezien. Na toezegging van infomedics dat de facturen in het vervolg via de post komen wederom niets. Terwijl ik wel een factuur verwacht.
Kennelijk hebben ze in hun systeem onterechte veranderingen aangebracht, dit kan bij meer mensen gebeurd zijn, gezien ook het aantal klachten. De aanmaningen zijn niet zomaar een herinnering: er worden (onterecht in dergelijke gevallen) extra kosten gerekend. Heeft dus niks te maken met al dan niet een betaalrekening vragen (waarvoor in mijn ogen hoge kosten worden gerekend voor een kleine administratieve inspanning).
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 15 nov 2021 15:56
door Moneyman
Kwam vandaag
dit artikel van RTL Nieuws tegen en moest aan dit topic denken. Bevestigt eens te meer hoe lastig deze materie is. Meeste jurisprudentie is tot nu toe heel casuïstisch en behandelt niet de principiële vraag. Wie weet komt het ooit nog
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 15 nov 2021 20:23
door Jablan
Dat je dat soort dingen onthoudt ... geweldig geheugen heb je (positief bedoeld).
Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?
Geplaatst: 16 nov 2021 02:29
door Seinhuis
Bij mij komen rekeningen van infomedics alleen per mail. Ik heb nooit toestemming of opdracht voor gegeven en ook meerdere keren aangegeven dat ik de rekening graag ook per post ontvang. (bedankt voor deze topic, want daardoor herinner je mij aan de rekening).
Mijn advies is om contact op te nemen met
www.juridischloket.nl of
www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Maar ik denk dat de advies wordt om de rekening inclusief verhoging en incassokosten te betalen.