LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huismerk Energie overname contract opzeggen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marjoleinbikkel123
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2020 15:02

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Marjoleinbikkel123 »

Sinds Huismerk is overgenomen door Greenchoice krijg ik maandelijks mijn energie rapport. Ik woon in een beneden appartement, 1 persoon, zeer goed geisoleerd met vloerverwarming en zonnepanelen. Ik betaal bij Huismerk een extreem laag bedrag van 39€ pm en bij de overname van Greenchoice kreeg ik van Huismerk de eindafrekening, 59,30 terug. Ik ben bij Huismerk begonnen sinds dec 2019 maar heb een contract voor 3 jaar afgesloten. Nu zijn mijn gebruikerskosten in de afgelopen 2 energie rapporten bijna 100% hoger bij Greenchoice als bij Huismerk. Er is niets veranderd, zelfde woning, zelfde persoon, zelfde gebruik. Dit zie ik totaal niet zitten, hoe kan dat nou. De stroomkosten zijn extreem laag en huismerk koppelde ik bijna 80% terug terwijl bij Greenchoice nog geen 15%. Ik ga morgen zowiezo bellen met Greenchoice maar wil graag weten waar ik sta ingeval ik wil gaan overstappen

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat bedoel je met “terugkoppelen”?

En nee, je zit drie jaar vast en kunt niet zomaar weg. Je hebt immers een contract gesloten. Je zult dus moeten bewijzen dat de gebruikskosten niet juist zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

Hetgeen er per maand wordt betaald is een gemiddelde van het 12 maandelijkse verbruik.
Het is nu winters buiten en zodoende stijgen de verbruikscijfers en in de warme(re) maanden worden de cijfers dan vanzelf weer lager.
Al met al niets aan de hand en pas aan het einde van het verbruiksjaar krijgt u uw exacte jaarverbruik gepresenteerd.

Oversluiten zal onnodig blijken aangezien er niets vreemds aan de hand lijkt.
Bij wel oversluiten pleegt u contractbreuk en dat kost u meer dan u bij een overstap ooit kunt terugverdienen.
Grreenchoice heeft het contract overgenomen van Huismerkenergie en niets gewijzigd in de tarieven en de voorwaarden, dus kosteloos opzeggen zit er niet in.

Gesloten