LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door UPC Chello

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bos
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 nov 2003 08:53

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Bos »

Voor allen die al geruime tijd bezig zijn met UPC. Mits UPC en zijn klanten er niet uit komen, kun je nog altijd naar de Geschillencomissie Telecom (www.sgc.nl) stappen. Je haalt een klachtenformulier van hun site, vult die in en stuurt die met alle bewijzen die je hebt naar ze toe. Je krijgt een bevestigingsbrief toegestuurd waarin zij voor jou kontakt opnemen met UPC en jouw klacht daar deponeren. Dit is een veel grotere stok om aandacht mee te trekken dan zelf maand in, maand uit brieven te schrijven. Zorg wel dat je alle correspondentie heb bewaard.

Groeten,

Bos

csr upc

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door csr upc »

Gast,

Ik suggereer helemaal niet. Jij leest het zo. Misschien is dat ook eens een tip. Om het geval van 2 kanten te bekijken.
Als ik iemand aan de lijn krijg, denk ik eerst, dat de klant gelijk heeft, dan ga ik kijken en heeft de klant gelijk, dan krijgt hij dat ook.
Heeft de klant geen gelijk, dan krijgt, logischerwijs, de klant dit ook niet van mij.
Vaak (lees NIET altijd) is het zo, dat als mensen dan hun ongelijk getoond is, ze niet meteen akkoord gaan. Dan rest ons alleen het meerdere malen uitleggen en als ze het dan nog niet geloven, dan is er geen houden meer aan.
Dan komen de brieven, telefoontjes en posts op dit soort fora.
Geen probleem.
Ga maar eens na hoeveel klagers er uiteindelijk gelijk krijgen.
Dat zal je nog eens vies tegen vallen.


Bos,

Het probleem is vaak, dat de klanten de bewijzen zelf niet meer hebben.
Een tip is daarom om papieren goed te bewaren. Dat doe ik zelf ook, zowel bank- als contractgegevens.

Allen,

Ik ben dan werknemer van UPC, maar ik sta achter ieder bedrijf, die zo aangevallen wordt.
Gewoon puur, omdat het nooit duidelijk kan zijn wie er nou fout zit.
Want ik heb Agro meerdere malen doorgegeven, dat alles verrekend was en nu klopt, maar toch blijft hij doormalen.
Dan kan je natuurlijk Agro volgen, omdat hij anti UPC overkomt, maar ik weet niet of dat een oplossing is voor jouw probleem.
Bekijk het altijd vanuit jouw oogpunt, want die geldt namelijk voor jouw probleem.

Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ga maar eens na hoeveel klagers er uiteindelijk gelijk krijgen.
Dat zal je nog eens vies tegen vallen.
Dit is meer het gevolg van de macht die een groot bedrijf heeft dan de vraag of iemand gelijk heeft of niet. Als particulier kan je het nooit winnen van een groot bedrijf omdat al het bewijs bij het bedrijf ligt. Stel dat mijn verbinding nu 3 weken wegvalt en ik een schadevergoeding wil volgens het garantieplan. Hoe ga ik dan bewijzen dat ik 3 weken geen verbinding had als UPC beweert dat de verbinding er wel was? Vervolgens komt er een medewerker doodleuk insinueren dat ik geen gelijk had omdat ik het niet kon bewijzen. Dat is naar mijn idee erg laag. Zeker met de wetenschap dat UPC geen enkel ander bewijs accepteert dan de eigen interne logfiles.
Ik ben dan werknemer van UPC, maar ik sta achter ieder bedrijf, die zo aangevallen wordt.
Hoewel ik het met je eens ben dat mensen altijd wel wat kunnen zoeken om te zeuren op grote bedrijven, vind ik dit toch wel erg tricky. Je gaat er, naar mijn idee, ten onrechte van uit dat het problemen vaker bij de klant ligt dan bij UPC. Ik geef meteen toe dat er veel domme mensen zijn die zelfs UPC zullen bellen als er door stroomuitval geen internet is. Daar tegenover staan echter een heleboel mensen met veel verstand van zaken die pas bellen op het moment dat er geen verbinding is of op het moment dat er verkeerde bedragen op facturen staan.

Ik vind dat men dan eens moet ophouden om te doen alsof het probleem bij de klant ligt. Ik hekel de foldertjes in de UPC service centra waarin gedaan wordt alsof de klanten zo stom zijn dat ze niet eens de stekker van de PC in het stopcontact doen. Er zitten heel wat arrogante, verwaande en domme mensen bij de Customer Serivce care. En ja, ik weet dat UPC juridisch "gelijk" heeft en veel kan maken. De juristen die UPC in dienst heeft hebben hun werk goed gedaan en alles dichtgetimmerd. Daar gaat het echter niet om. Ga met klanten fatsoenlijk om de tafel zitten voor een deugdelijke oplossing. De "we zijn het er niet mee eens, de klant is dom en we sluiten hem af" methode is duidelijk niet de manier waarop een bedrijf met klanten moet omgaan.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Reink »

UPC/Chello doet nu bij mij ook een poging tot oplichting, waar ik misschien wel aangifte van ga doen als UPC dit niet erg snel gaat oplpossen (ik weet dat gewoon praten vaak geen zin heeft).

Ik heb getekend voor een maand opzegtermijn. Ik stuur een brief dat ik "per direct met inachtnenming van het opzegtermijn" al mijn UPC/Chello diensten wil opzeggen. Krijg ik een bevestiging daarvan met een UPC dagtekening 6 Augustus net de tekst "U gaf aan op 30-9-2004" dit is weer bijna een maand later. Ik zou volgens de dagtekening (en de UPC Algemene Voorwaarden) dus gewoon op 6-9-2004 verlost moeten worden vanm UPC/Chello.

csr upc

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door csr upc »

Reink,

UPC beeindigt de abonnementen conform de Algemene Voorwaarden.
Dit betekent, dat ze het abonnement per het eind van de kalendermaand zullen beeindigen volgend op de kalendermaand, waarin UPC de opzegging ontvangen heeft.
Dus UPC staat hier in zijn recht.

Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Reink »

UPC beeindigt de abonnementen conform de Algemene Voorwaarden.
Dit betekent, dat ze het abonnement per het eind van de kalendermaand zullen beeindigen volgend op de kalendermaand, waarin UPC de opzegging ontvangen heeft.
Dus UPC staat hier in zijn recht.
In de hele A.V. van UPC/Chello staat maar op 1 plaats het woord kalendermaand. En dat slaat op het tijdstip van het versturen van de opzegbrief.
Artikel 20.2
...... waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.
Dit wijst wel degeljik op een opzegtermijn zonder kalendermaand.

Gast

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Gast »

Correct,

Bij opzegging geld verzendingsdatum. Niet het stempel van de postkamer van UPC.
Dat is gewoon UPC treitery.
Je moet wat als bijna failliet bedrijf:
- proberen nog 1 maand extra geld los te peuteren
- onzinnig commentaar via CSRUPC @ hotmail.

Wat een looser, daarom werkt hij bij UPC.
Laten we deze looser werkeloos maken en met zijn allen opzeggen. :lol:

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ho ho, de opzegtermijn gaat lopen op die datum. De datum waarop de opzegging een feit is komt echter neer op het einde van de maand nadat er een maand geweest is. Opzeggen op 6 augustus betekent in dat geval dat de opzegtermijn gaat lopen op 6 augustus. Deze termijn duurt een maand. Dan is het 6 september. Vervolgens wordt het abonnement beëindigd aan het einde van die maand. Dat is dus 30 september. UPC staat hiermee in zijn recht.

dc

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door dc »

Keesjan, hou nou eens op met het beschermen van UPC. Het IS en BLIJFT een waardeloze club!! We weten onderhand wel dat jij dat niet vind, maar je werkt er dan ook dus dat is logisch. UPC is gewoon WAARDELOOS. Met alles!! Ze kunnen niet eens hun administratie bijhouden

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Reink »

Keesjen:

Kromme redenatie kijk voor de grap eens wat "opzegtermijn" betekend in het woordenboek (Van Dale: termijn waarna een opzegging ingaat ).

De opzegtermijn is 1 maand volgens de algemene voorwaarden, in diezelfde voorwaarden staat nergens dat het per kalendermaand verlengt word ik betwijvel dus of UPC hier sterk staat.

Ik heb in ieder geval UPC gevraagd deze vergissing recht te zetten.

Mocht het niet lukken zijn er nog mogeljikheden genoeg om deze kwestie uit te laten zoeken door een onafhankelijk persoon.

csr upc

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door csr upc »

Mensen,

Artikel 4.1
De abonnee kan (tegenwoordig moet het zelfs) het abonnement schriftelijk opzeggen. Het abonnement eindigt op de laatste dag van de kalendermaand volgend op de kalendermaand waarin de abonnee heeft opgezegd. De opzegging geschiedt op het moment dat UPC de opzegging ontvangt.

Het is wel zo, dat als de opzegging rond de 1ste van de maand is ontvangen dan het eind van die maand genomen wordt als einddatum. Dit ivm de post. Dus er wordt wel degelijk rekening gehouden met de verzendtijd.

Gast,

Als ik werkloos raak, dan leef ik van een uitkering. Dan betaalt heel Nederland mijn loon.
Of wordt dan de WW ook afgeschaft voor ex-UPC-werknemers??

Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]

Gast

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Gast »

UPC = Al Qaeda

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Reink »

Ik weet niet welke voorwaarden jij hebt maar bij mij is artikel 4.1 de volgende:

Artikel 4.1
De Klant dient bij de Oplevering en gedurende de gehele looptijd van de Overeenkomst te beschikken over een werkende kabelaansluiting die verbonden is met het netwerk van UPC, waarover een permanent (televisie)signaal wordt geleverd en waarvoor de Klant een abonnement met UPC heeft gesloten. Voorts dient de Klant bij de Oplevering en gedurende de gehele looptijd van de Overeenkomst te beschikken over een personal computer die voldoet aan de minimale systeemeisen die gelden voor een abonnement op chello.


De genoemde passage kan ik nergens terugvinden in de AV.

Gast

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Gast »

Beste CSR UPC ,

FOUT FOUT.

UPC denkt een eigen koninkrijk te kunnen creeren door belachelijke dingen in de AV op te nemen.
Volgens jouw versie van de AV, zou UPC dus naar eigen goeddunken de behandeling van de opzegging naar eigen inzicht kunnen opschorten.

Dacht het NIET!! Nederlandse rechters oordeelden reeds eerder dat het poststempel bepalend is omdat PTT isn het algemeen binnen 1 dag bezorgd (zakelijke aangetekende post).

Maar ja dat zal UPC een zorg wezen. Die lappen toch alle wetgeving en contracten aan hun laars.
- bijv: de idiote prijsstijgingen van de TV, tegen alle bestaande contracten in, waarin stond dat alleen met algemene prijsinflatie mocht worden verhoogd,
- bijv: Verplichte koppelverkoop van TV met kabel internet en telefoon via UPC,
- Geen ander providers toelaten op de kabel (waar blijft de NMA!!)


UPC YUCK YUCK YUCK


Tijd dat UPC medewerkers eens leren voor zichzelf na te denken ipv de teksten van hun baas als het heiligste der heiligen na te kwaken!!!

gast1547

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door gast1547 »

Volgens mij wordt er juist gezegd, dat UPC evt de opzegging dus nog dezelfde maand behandeld, ivm de post.
Eerste van de maand binnen ... eind van die maand beeindigen, ipv de maand daarna.

Gast

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor, zie volgend citaat:

Het abonnement eindigt op de laatste dag van de kalendermaand volgend op de kalendermaand waarin de abonnee heeft opgezegd.

Dus de volgende maand. Je opzegging wordt pas aan het einde van de maand behandelt. Dit klopt want ik heb alle chello ellende lang geleden opgezegd. Je stuurt een brief op 20E. Deze komt "net" te laat
binnen om al op de 25e van die maand verwerkt te kunnen worden.
(ja ja die postkamer heeft het druk met al die opzeggingen :D ).

Je krijgt dus pas een bevestiging de volgende maand op de 25e, die ontvang je dus nadat je abonnement al 1 dag verlopen is.
Weer met een week vertraging, die verdomde postkamer ook!!!

Jaja communiceren is nu eenmaal niet het sterkste punt van UPC.

Je zit je dus ruim een maand af te vragen of die ellendelingen van UPC nog een keer gaan reageren op je opzegging.

Tsja het blijft UPC he.

Zo blij dat ik daar weg ben :D :D :D

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Keesjan »

Kromme redenatie kijk voor de grap eens wat "opzegtermijn" betekend in het woordenboek (Van Dale: termijn waarna een opzegging ingaat ).
De termijn waarna een opzegging ingaat ja. Daarmee doelt men op de procedure om tot een opzegging te komen. Het is niet de datum waarop de daadwerkelijke opzegging een feit is. Twee verschillende dingen.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Reink »

Kromme redenatie kijk voor de grap eens wat "opzegtermijn" betekend in het woordenboek (Van Dale: termijn waarna een opzegging ingaat ).
De termijn waarna een opzegging ingaat ja. Daarmee doelt men op de procedure om tot een opzegging te komen. Het is niet de datum waarop de daadwerkelijke opzegging een feit is. Twee verschillende dingen.
Na een opzegtermijn is een opzegging een feit. Dat er daarna bij de tweede partij nog procedures lopen intereseerd mij als consument niets.
Wel geniaal van UPC/Chello om van zoiets eenvoudigs als opzeggen een probleem met procedures te maken.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Keesjan »

Na de termijn ja. Die termijn is 1 maand + de resterende dagen van de maand. De dienst stopt daarna per direct.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: opgelicht door UPC Chello

Ongelezen bericht door Reink »

Na de termijn ja. Die termijn is 1 maand + de resterende dagen van de maand. De dienst stopt daarna per direct.
Toch leuk woordenboek opzoeken .... (ik dacht ook ffies onjuist)
Het opzeggen is een feit bij het versturen van de opzegging. Direct na een opzegtermijn dient de dienst beeindigd te worden.

Gesloten