LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Er was eens.... een sprookje
Re: Er was eens.... een sprookje
Sinterklaas ook niet en een slimme vrouw op een mlm forum al helemaal niet !
En maar afgeven op madeleine, Echter kan je toch merken dat
niemand van de voorstanders probeert om met berekeningen te
pogen om het te ontkrachten! wel is het zo dat als het mis dreigt te
gaan men steeds weer grof word, Net of dat indruk zal maken. Weet
wel zeker, Aan mij is mlm niet besteed zolang ik nog kan tellen!
joopat
niemand van de voorstanders probeert om met berekeningen te
pogen om het te ontkrachten! wel is het zo dat als het mis dreigt te
gaan men steeds weer grof word, Net of dat indruk zal maken. Weet
wel zeker, Aan mij is mlm niet besteed zolang ik nog kan tellen!
joopat
Toch bang, nietwaar. Zowiezo voor slimme vrouwen en daarnaast dat je handeltje onderuitgaat.Sinterklaas ook niet en een slimme vrouw op een mlm forum al helemaal niet !
Kom nu eens met echte berekeningen dat ik het fout heb, of dat mijn ideeën over MLM helemaal verkeerd zijn? Ik heb tot nu toe nog niet één steekhoudende reactie gehad.
Voor het gemak hier de reacties die ik al heb gehad:
Je bent dom
Je begrijpt het niet
Je snapt er niets van
Je moet terug achter de kasse (C1000 en Aldi)
Je bent een dom blondje
Je moet iets nuttigs gaan doen
Je komt aandacht tekort
Je hebt niets te vertellen thuis
Ik wordt hier wel moe van maar geef het niet op. Werk 36 uur per week, heb dus 26 ATV dagen en 29 vakantiedagen per jaar (= 55 dagen per jaar is 11 weken) om jullie lastig te vallen.
ze geeft geen antwoord. Madaleine is de boel gewoon aan het opstoken.ropet alleen wat ze denkt dat het is.
en dat voor een 46 jarige vrouw met krulletjes zeker.
en dat voor een 46 jarige vrouw met krulletjes zeker.
herrekeningen aub of argumenten waar ik fout zit... Ik heb al zat antwoorden gegeven en heb nog nooit een fatsoenlijk antwoord teruggekregen...
Ach, MLM is een kwestie van geloven. Een soort sekte dus. In de werkelijke wereld spreken we in termen van evidentie.Wij geloven het wel
Dat hebben de meeste! Die werkloos zijn. Of zich zogezegd
met mlm bezig houden. Alleen even 10 mensen vinden die
erin tuinen, En zij hebben weer vrij?
met mlm bezig houden. Alleen even 10 mensen vinden die
erin tuinen, En zij hebben weer vrij?
Natuurlijk. MLM werkt niet en daarom trek jij nu steun op kosten van werkende mensen.Ik heb iedere dag vakantie Madeleine
Hoe werkt nu mlm:
Ik verkoop een product, werkelijke waarde 20€. Dit mag jij bij mij kopen voor € 40 en doorverkopen voor € 80.
Maar... eer jij voor mij mag gaan verkopen moet je wel even € 200 dokken, want dan weet ik zeker dat je een serieuze verkoper bent. Die 200€ is natuurlijk geen probleem want.... voor iedere nieuwe distribiteur die je aanbrengt krijg je 20 € van mij "retour!! Bij 10 nieuwe distribiteurs heb je je inleggeld er alweer uit! Hoe meer distribiteurs je aanbrengt, hoe rijker je wordt (is "makkelijker dan het produkt verkopen wat in de winkel € 30 kost) en maar hopen dat het in de eerste lijn blijft, want anders hou ik minder over van de 200€ inleggeld omdat ik dan meerdere lijnen 20€ moet uitbetalen. In de derde lijn houd ik nog maar 140€ over.
Hoe meer distribiteurs hoe beter voor mijn business. Voor iedere nieuwe distribiteur retourneer ik 20€. 10 x 200 (inleggeld) = 2000 - 200 (retour inleggeld) = 1800 € die ik in mijn zak steek!!
Nu maar veel mensen vinden die deze handel super vinden en zorgen dat ik aan de top blijf.
Heeft iemand interesse? (Je begrijpt dat als deze handel gaat lopen mijn toon zal veranderen op dit forum!)
Ik verkoop een product, werkelijke waarde 20€. Dit mag jij bij mij kopen voor € 40 en doorverkopen voor € 80.
Maar... eer jij voor mij mag gaan verkopen moet je wel even € 200 dokken, want dan weet ik zeker dat je een serieuze verkoper bent. Die 200€ is natuurlijk geen probleem want.... voor iedere nieuwe distribiteur die je aanbrengt krijg je 20 € van mij "retour!! Bij 10 nieuwe distribiteurs heb je je inleggeld er alweer uit! Hoe meer distribiteurs je aanbrengt, hoe rijker je wordt (is "makkelijker dan het produkt verkopen wat in de winkel € 30 kost) en maar hopen dat het in de eerste lijn blijft, want anders hou ik minder over van de 200€ inleggeld omdat ik dan meerdere lijnen 20€ moet uitbetalen. In de derde lijn houd ik nog maar 140€ over.
Hoe meer distribiteurs hoe beter voor mijn business. Voor iedere nieuwe distribiteur retourneer ik 20€. 10 x 200 (inleggeld) = 2000 - 200 (retour inleggeld) = 1800 € die ik in mijn zak steek!!
Nu maar veel mensen vinden die deze handel super vinden en zorgen dat ik aan de top blijf.
Heeft iemand interesse? (Je begrijpt dat als deze handel gaat lopen mijn toon zal veranderen op dit forum!)
Geen beledigingen???? Dus iemand een oplichter noemen, terwijl hij dat niet is kan volgens jou wel door de beugel.
Wat een bekrompen zooitje, zeg!
En MEVROUW, bleeehhh, Madeleine(hoe bedoel je kapsones?),ik dacht toch echt dat jij niet in sprookjes geloofde? En nu gebruik je het als voorbeeld!
Whahahahahahaha, wat ben jij toch een........ach, laat maar, ik zal mij niet tot jouw praktijken verlagen.
Wat een bekrompen zooitje, zeg!
En MEVROUW, bleeehhh, Madeleine(hoe bedoel je kapsones?),ik dacht toch echt dat jij niet in sprookjes geloofde? En nu gebruik je het als voorbeeld!
Whahahahahahaha, wat ben jij toch een........ach, laat maar, ik zal mij niet tot jouw praktijken verlagen.
Geplaatst op 05 Aug 2004 12:37 door Madeleine
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe werkt nu mlm:
Kijk, nu komt de aap uit de mouw!Jij denkt iets te weten van mlm, maar hier ga je toch ongelooflijk hard onderuit!!!
Iedere distributeur koopt in bij hetzelfde bedrijf, met voor iedereen dezelfde prijs.Het produkt gaat vervolgens direct naar de klant, dus je verkoopt het niet eerst aan een andere distributeur.Heb je meer distributeurs, stijgt je omzet en over je totale omzet wordt je betaalt.
Wat jij bedoelt is piramide-verkoop, maar dat is iets anders als mlm.Maarja, dat jij dat verschil niet kent, was al een tijdje duidelijk.
En jullie lopen maar te zeuren over cijfers. Die kun je gewoon opvragen, maar niet bij een distributeur.Die is met andere dingen bezig, n.l. netwerken.Toch vraag ik mij af wat jullie met die cijfers moeten.Gaan jullie dan opeens zeggen dat het toch wel een goed systeem is?Nee, he, dat dacht ik al.Mlm is een open systeem zonder geheimzinnigheid.Die geheimzinnigheid maken jullie er zelf van.
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe werkt nu mlm:
Kijk, nu komt de aap uit de mouw!Jij denkt iets te weten van mlm, maar hier ga je toch ongelooflijk hard onderuit!!!
Iedere distributeur koopt in bij hetzelfde bedrijf, met voor iedereen dezelfde prijs.Het produkt gaat vervolgens direct naar de klant, dus je verkoopt het niet eerst aan een andere distributeur.Heb je meer distributeurs, stijgt je omzet en over je totale omzet wordt je betaalt.
Wat jij bedoelt is piramide-verkoop, maar dat is iets anders als mlm.Maarja, dat jij dat verschil niet kent, was al een tijdje duidelijk.
En jullie lopen maar te zeuren over cijfers. Die kun je gewoon opvragen, maar niet bij een distributeur.Die is met andere dingen bezig, n.l. netwerken.Toch vraag ik mij af wat jullie met die cijfers moeten.Gaan jullie dan opeens zeggen dat het toch wel een goed systeem is?Nee, he, dat dacht ik al.Mlm is een open systeem zonder geheimzinnigheid.Die geheimzinnigheid maken jullie er zelf van.
Ergo: een verkapt pyramidespel.Ik verkoop een product, werkelijke waarde 20€. Dit mag jij bij mij kopen voor € 40 en doorverkopen voor € 80.
En nu zullen ze mij wel gaan aanvallen, maar goed. Dan heeft Madeleine weer even rust.
ik ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen: ze weten niet of ik vrouw of man ben, wat ik in het dagelijks leven doe, etc. Eigenlijk geen argumenten dus om te gaan schelden behalve dan dat ik geen voorstander ben van MLM.
Je vergeet één ding. Ik ben al bij een fabriek geweest en heb een leuk etiketje laten plakken onder mijn naam op een potje of een produkt. Dus ik ben ook nog eens hoofdleverancier! Rechtstreeks van de fabriek!Ik verkoop een product, werkelijke waarde 20€. Dit mag jij bij mij kopen voor € 40 en doorverkopen voor € 80.
Iedere distributeur koopt in bij hetzelfde bedrijf, met voor iedereen dezelfde prijs
Dus volgens jou heeft iemand die zich niet laat uitschelden kapsones.hoe bedoel je kapsones
Jullie lopen te schelden, dreigen en schreeuwen, doen geheimzinnig en houden duidelijk niet van een open en eerlijke discussie. Is het dan vreemd dat er over oplichterij gesproken wordt?
Je bent hier anoniem hoor, dus als je toegeeft dat je je met een fout systeem bezig houdt dan kan dat echt geen kwaad. Het zou juist getuigen van lef!
Het constante ontkennen wat jullie doen is niet bevorderlijk voor jullie reputatie en die van MLM in het algemeen.
Klopt, als je als distributeur bij het bedrijf koopt voor bijvoorbeeld 20 euro. Maar jij als distributeur komt vervolgens bij mij. Als ik wil deelnemen aan het systeem, dan moet ik als distributeur nieuwe klanten gaan zoeken. Maar om jou spelletje te verbergen noem je mij geen distributeur, maar klant. En laat ik nou niet rechtstreeks bij dat bedrijf kunnen kopen. Nee, dat moet ik bij jou doen voor 40 euro. Want jij bent distributeur. Toevallig betaal ik dus wel meer dan jij.Iedere distributeur koopt in bij hetzelfde bedrijf, met voor iedereen dezelfde prijs.
Dan praat ik enkel over de situatie waarin jij als distributeur verdient als ik als klant die rotzooi bij jou koop (en niet direct bij het bedrijf, want dan verdien jij niks). Wil ik vervolgens gaan verdienen, dan noem ik mezelf distributeur en dan moet ik een aantal gekken vinden die via hetzelfde systeem weer van mij kopen. Ondertussen loopt de prijs lekker op. Want jij bent mijn leverancier en verkoopt niet onder de 40 en ik wil verdienen en moet de prijs naar minimaal 60 gooien. Alleen, die gekken zijn ook niet stom. De concurrentie verkoopt open en bloot zonder constructies het product voor 20. Kom ik aanzetten met 60, dan lacht iedereen me uit en krijg ik geen klanten. Dus ook geen inkomsten.
Je kan het principe wel proberen te verbergen door mij "klant" te noemen (eindschakel in het proces die nooit wat verdient), maar het onderliggende proces blijft een pyramide.
weer fout keesjan. het is al 2 keer gzegd .je koopt geen produkt of dienst van de andere distributeur. Net als iedereen van de hoofdkantoor
'verkoopt het voor de hetzelfde prijs en krijgt zijn commisies daarover.
voor iedereen het zelfde. Ik dacht dat je een goede opleiding had gevolgd![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
'verkoopt het voor de hetzelfde prijs en krijgt zijn commisies daarover.
voor iedereen het zelfde. Ik dacht dat je een goede opleiding had gevolgd
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Weet je wat ik nou zo fascinerend vind aan het hele verhaal?
OK, ACN en Euphony willen de Nederlandse markt penitreren. Er is een aantal mogelijkheden, verkooppunten in de vorm van telefoonwinkels, call-centers die potentiële klanten opbellen met een voorstel, reclame in de diverse vormen van media. Hoe dan ook, er moet geïnvesteerd worden (op z'n Hollands: dit kost centjes).
Nu een uitgekookt concept:
Ik ga de Nederlandse markt veroveren via mlm. Ik benader mensen, laat ze een bedrag betalen (is mooi meegenomen) en vervolgens betaal ik een commissie over de gebelde tijd uit. Daarnaast voer ik een actief beleid om zoveel mogelijk nieuwe "distribiteurs" te ronselen voor dit werk, die allemaal een inlegsom betalen waar de aanbrenger weer een deel van ontvangt.
Voordeel voor mij is:
Geen vaste lasten personeel, geen kosten call-center. Geen personeelsproblemen. Geen ziekteverzuim. Geen WAO-problematiek. Ik denk het Walhalla voor iedere ondernemer. Geen last van allerlei regels die ik tegenwoordig als werkgever moet uitvoeren. Zal ik nog even doorgaan?
Hallo, worden we even wakker. Jullie denken nog steeds dat jullie spekkopers zijn?
Die mooie verhalen over de verdiensten geloof ik helemaal niet. Ik kan hier ook wel een mooi verhaal ophangen dat mijn baas gisteren heeft gebeld dat ik 300% loonsverhoging krijg! Geloof jij dat, nee toch! Ikzelf zeker niet!
OK, ACN en Euphony willen de Nederlandse markt penitreren. Er is een aantal mogelijkheden, verkooppunten in de vorm van telefoonwinkels, call-centers die potentiële klanten opbellen met een voorstel, reclame in de diverse vormen van media. Hoe dan ook, er moet geïnvesteerd worden (op z'n Hollands: dit kost centjes).
Nu een uitgekookt concept:
Ik ga de Nederlandse markt veroveren via mlm. Ik benader mensen, laat ze een bedrag betalen (is mooi meegenomen) en vervolgens betaal ik een commissie over de gebelde tijd uit. Daarnaast voer ik een actief beleid om zoveel mogelijk nieuwe "distribiteurs" te ronselen voor dit werk, die allemaal een inlegsom betalen waar de aanbrenger weer een deel van ontvangt.
Voordeel voor mij is:
Geen vaste lasten personeel, geen kosten call-center. Geen personeelsproblemen. Geen ziekteverzuim. Geen WAO-problematiek. Ik denk het Walhalla voor iedere ondernemer. Geen last van allerlei regels die ik tegenwoordig als werkgever moet uitvoeren. Zal ik nog even doorgaan?
Hallo, worden we even wakker. Jullie denken nog steeds dat jullie spekkopers zijn?
Die mooie verhalen over de verdiensten geloof ik helemaal niet. Ik kan hier ook wel een mooi verhaal ophangen dat mijn baas gisteren heeft gebeld dat ik 300% loonsverhoging krijg! Geloof jij dat, nee toch! Ikzelf zeker niet!
Sorry maar wie betaald die 400 mensen in Amsterdam op het hoofdkantoor en die andere 800 in Amerika. Jij snapt de gedachte achter klantenwerving niet eens maar doet daar wel uitspraken over.Geen vaste lasten personeel, geen kosten call-center. Geen personeelsproblemen. Geen ziekteverzuim. Geen WAO-problematiek. Ik denk het Walhalla voor iedere ondernemer. Geen last van allerlei regels die ik tegenwoordig als werkgever moet uitvoeren. Zal ik nog even doorgaan?
Niet doen als je niet weet waarover je praat
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
400 en 800 werknemers. Dit zijn toch pinda's? Bij het bedrijf waar ik werk zijn 2.500 werknemers in dienst en dan zijn wij nog niet eens de grootste. 800 werknemers in AMERIKA? In Amerikaanse verhoudingen is dit dus helemaal piep. Waar praten jullie over?Sorry maar wie betaald die 400 mensen in Amsterdam op het hoofdkantoor en die andere 800 in Amerika
En wie die mensen betalen? Via inkomsten die de distribiteurs genereren uit heel Europa. Jij dus. Of ben jij soms in vaste dienst?
En ga nu niet komen met het verhaal dat het kantoor in Amsterdam voor alleen Nederland is als ik de verhouding Amerika/Nederland zie. Want wij weten allebei dat dit flauwekul is.