LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Amro......

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: ABN Amro......

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien kunnen de medewerkers van ABN AMRO deze discussies intern voeren? Wel zo professioneel!

Gast

Ik wordt altijd heel netjes te woord gestaan door de ABN-AMRO, maar er zijn nu eenmaal van die figuren, als die niet hun zin, lening of weet ik wat krijgen, dan deugt er geen hond meer op deze aardbol.

En nog een prettige dag verder.

z.e.i.k.e.r.d.s

Gast

Tuurlijk. Voor de "belangrijkste beslissing" van mijn leven wil ik niet over één nacht ijs. Ik wil dus vergelijken. Ik wil niet alleen op het internet kijken naar de laagste rentes of de meest flexibele oplossing.
Nee, nee, ik wil dat iemand tijd aan me besteed en creatief met mijn vragen over de financiering om gaat. Ik wil niet alleen producten, ik wil oplossingen vergelijken.
Dus gaat het niet om een uurtje, tot nog toe zijn we gemiddeld 3 uur per gesprek kwijt geweest. Ik vind dat zo belangrijk dat ik daar mijn vrije zaterdag voor wil opofferen.
Ik betaal daar ook voor, want de provisies zijn niet mis. Dus de verkopers van hypotheken hebben een groot belang.

Tuurlijk medewerkers van de bank werken ook door de weeks. Net als de medewerkers van AH, van de makelaar, van de Gamma en de garage. Als ik een auto wil kopen, of een doos eieren, een pot verf, een huis, ze zijn 's avonds open en op zaterdag.

Tuurlijk, als ABN Amro voldoende hypotheken afsluit door de weeks tussen 9.00 en 17.00.... prima. Dan kunnen ze blijkbaar zonder die van mij. Nu bankier ik ook bij ABN Amro en beleg daar.
Maar dan moeten ze me niet een brief sturen met "wat een gewaardeerde klant bent u" en dan geen afspraak kunnen maken voor een hypotheekgesprek op zaterdag.
Jij vindt het zo belangrijk dat je je vrije zaterdag er voor op wil offeren?
Die is leuk, tuurlijk wil jij je vrije zaterdag opofferen voor iets dat jij nodig hebt.
Een vrije dag ervoor inleveren is echter te veel gevraagd voor de "belangrijkste beslissing van je leven" (zoals jij het zelf dus noemt).
Vind je dat zelf niet raar.

Vind je het ook niet een beetje raar dat jij van mensen wilt gaan "eisen" (want zo komt dat over) dat zij hun vrije zaterdag gaan opofferen voor de grootste beslissing in JOUW leven?
Jij bent degene die iets van de ander wilt en zal daar dus iets voor over moeten hebben.
Denk je dat je de enige bent op deze wereld ofzo?
Dat een ieder zich maar aan jou aan gaat passen?

Zo ja, dan wordt het tijd dat je eens ontwaakt uit die droomwereld.

Lieke

Ongelezen bericht door Lieke »

Ik vind dat iedereen recht heeft op vrije dagen, dus ook de mensen van de bank. Toch zou ik het persoonlijk wel eens makkelijk vinden als de banken ook op zaterdag een paar uurtjes zouden open zijn.

Een paar weken geleden was ik vergeten mijn nieuwe bankpas te activeren. De oude was afgelopen op vrijdag en daar kwam ik op vrijdagavond achter. Toen was er voor mij dus geen mogelijkheid meer om naar de bank te gaan om mijn nieuwe te activeren en moest ik het hele weekend doen met de 8 euro die in mijn portemonnee zat. Dat was wel erg lastig.

Maar ik vind wel dat als je voor een hypotheek of zoiets gaat, dat je er dan best vrij voor kan nemen. Als je gaat verhuizen zal je nog wel vaker vrij moeten nemen, dat is nu eenmaal niet anders.

home2fix

Ongelezen bericht door home2fix »

Vind je het ook niet een beetje raar dat jij van mensen wilt gaan "eisen" (want zo komt dat over) dat zij hun vrije zaterdag gaan opofferen voor de grootste beslissing in JOUW leven?
Jij bent degene die iets van de ander wilt en zal daar dus iets voor over moeten hebben.
Denk je dat je de enige bent op deze wereld ofzo?
Dat een ieder zich maar aan jou aan gaat passen?
Het is verleidelijk om te suggereren dat we hier met een medewerker van de ABN-AMRO van doen hebben die niet op zaterdag wil werken.

Okee, nadere uitleg:
Ik wil niets van mensen "eisen" en maar ben wel diegene die iets wil.

De zaken liggen simpel, het is vraag en aanbod.
Op het moment dat ik niet van ABN-AMRO kan krijgen wat ik wil, maar er zijn andere aanbieders die dat wel kunnen, dan doe ik geen zaken met de ABN.

Waar ik op reageer, is dat "mijn" bank zo weinig klantgericht en servicegericht optreedt. Ik vergelijk heel gewoon het aanbod van ABN met wat de andere aanbieders doen.

Met de medewerkers van de bank, diegenen die dan op zaterdag moeten werken, geen medelijden. De ABN staat bekend om zijn goede arbeidsvoorwaarden. Dus als de bank het zou willen, dan kan dat worden geregeld.

Dus beste Gast:
Ik denk dat je, zoals je het noemt "mijn droomwereld" breder moet zien; een hypotheek is een produkt dat verkocht moet worden. Het is zeker geen gunst van een bank dat ze mij geld willen lenen. Banken bestaan namelijk bij de gunst van mensen die daarvoor willen betalen.
Het is vraag en aanbod.
Ik heb een vraag, maar wordt teleurgesteld over het aanbod van de ABN-AMRO en dat schrijf ik hier op het forum.

Maar even goede vrienden, er zijn andere aanbieders van hypotheken die mijn vraag wel kunnen invullen.

Gast

Ten eerste werk ik niet bij de ABN, maar geef ik ze wel groot gelijk in deze.
Ieder bedrijf heeft bepaalde dagen dat ze "open" zijn.
Dit weet je van te voren.
Wanneer jij om wat voor reden dan ook niet op deze dagen naar een bedrijf toe kan is dat jouw probleem en niet van dat bedrijf.
Jij denkt te egoïstisch.

Je hebt het lef om neer te zetten dat jij voor de "belangrijkste" beslissing van je leven best een paar uur van je vrije zaterdag in wil leveren.
Hoe kan je zo arogant zijn.
Tuurlijk wil jij daar vrije tijd voor inleveren, het is namelijk JOUW tijd en de belangrijkste beslissing uit JOUW leven.
Maar je mag niet van een ander verwachten dat ze zich ook aan JOUW vrije tijd aan gaan passen en dus HUN EIGEN vrije tijd aan JOU gaan spenderen.

home2fix

Paniek om niks! Begin volgend jaar gaat de ABN AMRO open van 09.00 tot 19.00 uur en enkele filialen ook op zaterdag! Uw wens is hun bevel!
Ach wat kan ik nog zeggen, beste gast die niet bij de ABN werkt, laten we hopen dat de ene "gast" er meer van weet dan de andere "gast".
Dan is er toch nog hoop (en bedrijven die naar hun klanten luisteren)!
:lol:

Gast

Home2fix, mag ik vragen waar jij werkt?
Wat voor werk doe jezelf?

ex-AAB-er

Ongelezen bericht door ex-AAB-er »

Mensen,
wat maak je je druk om de openingstijden van ABN Amro: nog even en er is geen kantoor meer open in Nederland. Tot nog toe zijn er al 7.000 man ontslagen en er gaan er nog eens zoveel later uit. Het wordt niet meer dan een aantal geldautomaten en een goedgevulde portefeuille welke dan in no time verkocht kan gaan worden aan bijvoorbeeld de city-group. Dan nog het medelijden hebben met personeel: goede arbeidsvoorwaarden? In welke eeuw leef je? Dat was een aantal jaren geleden waar, "Staff are our most valuable assets" maar momenteel hebben ze mooi lak aan hun personeel. Enkel trucs bedenken om ze de laan uit te krijgen. Goede service kun je enkel nog verwachten van die paar schlemielen die nog de domme loyaliteit op kunnen brengen voor deze broodheer. Rijkman Groenink noemde zijn eigen personeel zakkenvullers omdat ze van een afvloeiingsregelling gebruik wilden maken die hun aangeboden werd. Volgens mij had toen iemand een flink pond boter op z'n hoofd.
Laat deze topic maar lekker voortsudderen, over een tijdje verdwijnt hij vanzelf, net als het onderwerp zal verdwijnen....

Gast

een beetje rancuneus????? :roll:

Sjees

Ongelezen bericht door Sjees »

Ik vind het helemaal vervelend die banken. Denk dat ik m'n geld maar weer in een oude sok ga bewaren of zo.

Voorbeeld:

Wilde afgelopen vrijdag een auto ophalen die dan ook betaald moest worden. Ik moest 4400 euro betalen. Door omstandigheden waren wij beiden absoluut niet in staat geld op te halen bij de bank. Dus moesten we dat bedrag pinnen. Het betrof hier de postank. Dat kan dus niet. Uit veiligheidsoverwegingen kan ik geen grote aanschaf betalen. Met mijn eigen geld, eigen pas. Die *** van de postbank probeerd me een creditcard aan te smeren waarmee het wel zou lukken. Wanneer heb ik die dan in huis? 'n paar werkdagen. Ik moet morgen betalen, met zuur gespaart geld zodat ik juist niet met een credir card hoef te kopen. Ik vind het dus echt schandalig dat ik niet op het moment dat ik dat wil over m'n eigen geld kan beschikken. Ik wilde aangeven dat ik die dag een grote transactie wilde doen met die pas rond een x-tijdstip en dat kon ook al niet. Fuckers

ABN AMRO
Heb dus samen met mijn vriendin een gezamelijke rekening bij de postbank, gekoppeld aan onze hypotheek. (Schijnt ook te moeten) Onze namen samen zijn te lang voor de vakjes op abn overschrijvingsformulieren. Elke keer krijg ik dus mijn overschrijvingen op een kopietje met staandaard brief terug. En niet snel hoor, maar liefst 2,5 weeklater dan de overschrijving gereed had moeten zijn. Hierdor kan de hypotheek dus niet afgeschreven worden, en zitten wij weer met de problemen. De medewerkers van de postbank EN abn amro kunnnen mij niet vertellen hoe het dan ingevuld zou moeten worden. Ik dacht eerst dat het aan mijn handschrift lag. Nu mijn vriendin ze een aantal keer ingevuld heeft werkt het ook niet. De laatste 3 kreeg ik terug voor een verkeerde handtekening!

***********, waar zijn de tijden gebleven dat er gewoon mensen waren die je briefjes behandelden en eventueel even een belletjepleegden om je wat te vragen of te controleren? *** computers! En ik maar betalen voor mijn bankpas en die marmeren kuttoren aan de amsterdamse zuid-as.........

sjees

Ongelezen bericht door sjees »

Oh ja, en voordat iedereen over me heen valt dat ik maar moet telebankieren: NEE

Ik betaal al genoeg aan die banken en ik wens gewoon service, door mensen, die er verstand van hebben, waarvan ik gewoon keurig een overzichtje in de bus krijg, en dat ik dus niet zelf voor bankier moet gaan spelen.

Ik heb niet eens meer een aansprekpunt bij de bank. Het is een compleet luchtledig geheel. Ik heb veelal het gevoel dat ik nieteens besta voor die banken.

Ik ben dan particulier maar deze ellende geldt ook voor ondernemers. Mijn vader is er zo een. Al 30 jaar klant bij abn. een aantal hypotheken en verzekeringen beleggen. Allemaal prima afgelost, keurig op tijd enzovoorts. Mocht ie een paar jaar terug nog mee op uitjes met andere klanten, nu krijgt ie geen krediet meer en gaat z'n toko naar de vervelend. De klanten betalen hem niet waardoor hij z'n leveranciers niet meer kan betelen en zo geen nieuwe klanten meer kan leveren. Wat nou dat klanten waardevol zijn!

ati

Ongelezen bericht door ati »

wat een gigantisch paardenkoek. Alsof jij wel op zaterdag werkt?

home2fix

Home2fix, mag ik vragen waar jij werkt?
Wat voor werk doe jezelf?
No problemo, non-abn gast, werk in de detailhandel.
Weet dus wel wat het is om in het weekeinde te werken, ik vind dat horen bij een commercieel bedrijf.
Zorg dat mijn collega's goed kunnen presteren, ook in het weekeinde en op koopavond.
Klant die iets wenst, vullen we in...

Gast

Weet dus wel wat het is om in het weekeinde te werken, ik vind dat horen bij een commercieel bedrijf.

Precies home2fix, zoals ik al eerder meldde, ik ben wel een medewerker van de ABN AMRO, de bank (commercieel bedrijf) zal gehoor geven aan de vele verzoeken. Begin 2005 komen er andere openingstijden + een zaterdagopenstelling. Uiteraard alleen een zaterdagopenstelling op die kantoren waar de binnenloop het hoogst is. Jij als ondernemer zal dat ongetwijfeld begrijpen. Je begint alleen een onderneming op die plek waar het winstgevend zal zijn.
Ik begrijp ook je frustraties, zoals je eerder hier vermeldde. Banken verliezen simpelweg marktgebied omdat zij niet alle diensten kunnen bieden op tijden waar concurrenten het wel kunnen bieden. Ik vind het ook erg irritant dat ik bepaalde bedrijven niet kan bereiken in het weekend. Soms wel begrijpelijk, maar het blijft lastig!

Gast

he getver, Quote vakjes verkeerd gebruikt. Sorry mensen, kan het helaas niet meer herstellen...

Gast

No problemo, non-abn gast, werk in de detailhandel.
Dat is geen antwoord, home2fix.
Wat doe je precies in de detailhandel?
En waarom wil je de detailhandel gaan vergelijken met andere branches?
Ik heb voorheen ook in de detailhandel gewerkt en had er ook geen problemen mee om op zaterdag te werken.
Maar is het je nooit opgevallen dat consumenten steeds meer van je gaan eisen?
Ben je op zaterdag open dan is dat opeens ook niet goed genoeg meer en moet je ook op zondag open, want dat komt de consument dan opeens wat beter uit.
Ben je dan op zondag open dan willen ze dat je ook om 's avonds 11 uur open bent, want dat komt de consument opeens beter uit.
Zo kan je nog wel ff door gaan.

Alleen werk ik om te leven en leef ik niet om te werken.
Wanneer het jou niet uitmaakt om in de weekenden te werken, dan ga je toch een keer door de weeks naar de bank om je hypotheek te regelen en haal je die dag op zaterdag in.
Probleem opgelost toch?
Het gaat gewoon echt te ver om te denken dat bedrijven zich precies aan jou aan gaan passen.
Dat is namelijk niet mogelijk.
Je mag er zelf ook wel iets voor over hebben hoor.
Maar jij komt op mij echt over als een persoon die zichzelf de belangrijkste persoon op aarde vindt.
Dan heb ik nieuws voor je, dat ben je niet.
Je bent er gewoon een en het zelfde als miljoenen andere.

Gast

[Het gaat gewoon echt te ver om te denken dat bedrijven zich precies aan jou aan gaan passen.
]

Laten we niet doen alsof home2fix de enige consument is die op zaterdag graag zijn hypotheek wil regelen. Net als home2fix zijn er duizenden anderen die graag op zaterdag hun hypotheek willen regelen. Het gaat hier zoals hom2fix stelt inderdaad om een vraag en aanbod. Als Abn dat niet kan (ziet er naar uit dat dit binnenkort wel kan) geven dan gaan die duizenden klanten wel naar een dienstverlener die dat wel kan. Blijkbaar heeft ABN ingezien dat er toch wel erg veel 'zaterdagklanten' zijn, waardoor zij openstelling op zaterdag hebben ingevoerd.
Ik vind dit een goede ontwikkeling. Het geeft op zijn minst aan dat ABN niet doof en blind is voor verandering van economische getijden.
Zoals de economie leert.. als er vraag is, zal het aanbod komen!! :wink: [/quote]

Gast

Het probleem is dat home2fix zelf wel verwacht te kunnen doen met zijn vrije dag, maar zijn medemensen die zelfde vrije dag niet gunt.
Hij is zelf vrij op zaterdag, maar verwacht dat andere mensen op zaterdag gaan werken om hem een plezier te doen.
Dat vind ik een verkeerde instelling.

Gesloten