Pagina 2 van 2
Re: Pakket vermist bij DPD
Geplaatst: 19 jun 2020 14:41
door Down-under
Ik krijg een medewerkster aan de lijn die mij verteld dat ik niet eens een klacht bij DHL kan indienen. Mijn pakket is zoek en zoek het maar uit met degene die het verstuurd heeft. Wie heeft er betaald voor het pakket? Ik dus, dus dag geld. En weet je wat het erge is........Dit is al de 4de keer. Eerst dinsdag leveren, nog gebeld erover. Nee komt eraan hoor, even afwachten. Nu vrijdag. zou tussen 9.00 en 13.00 bezorgd worden. Controleer het nog eens op internet. 2 UUR ??? Dus nu zijn we al een hele tijd verder en contact gehad met DHL. Pakket kwijt !! Top en ze willen dan ook nog van allerlei bezorgdiensten overnemen. Ze kunnen dit al niet eens aan. Wat een bedrijf. Echt te triest voor woorden.
Re: Pakket vermist bij DPD
Geplaatst: 19 jun 2020 14:54
door Moneyman
Down-under schreef: ↑19 jun 2020 14:41
Ik krijg een medewerkster aan de lijn die mij verteld dat ik niet eens een klacht bij DHL kan indienen. Mijn pakket is zoek en zoek het maar uit met degene die het verstuurd heeft. Wie heeft er betaald voor het pakket? Ik dus, dus dag geld.
Logisch. Jij hebt slechts een overeenkomst met de verzender - en die heb jij betaald. Jij hebt geen overeenkomst met DPD en evenmin heb je hun betaald.
Re: Pakket vermist bij DPD
Geplaatst: 19 jun 2020 14:56
door NeoDutchio
Down-under schreef: ↑19 jun 2020 14:41
Ik krijg een medewerkster aan de lijn die mij verteld dat ik niet eens een klacht bij DHL kan indienen. Mijn pakket is zoek en zoek het maar uit met degene die het verstuurd heeft. Wie heeft er betaald voor het pakket? Ik dus, dus dag geld. En weet je wat het erge is........Dit is al de 4de keer. Eerst dinsdag leveren, nog gebeld erover. Nee komt eraan hoor, even afwachten. Nu vrijdag. zou tussen 9.00 en 13.00 bezorgd worden. Controleer het nog eens op internet. 2 UUR ??? Dus nu zijn we al een hele tijd verder en contact gehad met DHL. Pakket kwijt !! Top en ze willen dan ook nog van allerlei bezorgdiensten overnemen. Ze kunnen dit al niet eens aan. Wat een bedrijf. Echt te triest voor woorden.
En wie heeft DHL ingeschakeld en wie heeft die rekening aan DHL betaald? Als u de ontvanger bent, u niet dus. U hebt een overeenkomst met de verkoper en die heeft DHL ingeschakeld. U moet bij de verkoper zijn, u bent geen klant van DHL.
Blij om te zien dat u nooit een fout maakt. Of moet het bedrijf waar u voor werkt ook inkrimpen of andere dingen gaan doen als u een fout maakt? De foutmarges liggen bij bezorgers onder de 1%, een droom voor elk bedrijf. Dat het fout gaat is jammer, maar de verzender is verantwoordelijk tot u het pakket in handen heeft. Die dus aanspreken en zij moeten u een nieuwe opsturen.
Re: Pakket vermist bij DPD
Geplaatst: 19 jun 2020 16:10
door berndv
Down-under schreef: ↑19 jun 2020 14:41
Wie heeft er betaald voor het pakket? Ik dus, dus dag geld.
Dan snapt u het volgensmij niet echt hoe de overeenkomsten lopen. U heeft een overeenkomst met de verzender, de verzender schakelt vervolgens DHL in om het pakket bij u af te leveren. Wettelijk gezien is de verzender eigenaar van het pakket, totdat dit bij u is afgeleverd. Pas op dat moment is de overeenkomst nagekomen.
En misschien voor de duidelijkheid van dit topic had ik het bericht ook niet hier geplaatst. Ik snap dat het moeilijk is, DHL, DPD, UPS, GLS, TNT, PostNL, FedEX. Allemaal afkortingen die op elkaar lijken. Maar dit topic ging over DPD (witte busjes met rode letters) en zoals ik uw verhaal kan lezen, heeft u een geschil met DHL (gele busjes, rode letters).