LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkouden vóór vertrek op vakantie, hoe gaan verzekeraars hiermee om?

Jonas van Oranje

Re: Verkouden vóór vertrek op vakantie, hoe gaan verzekeraars hiermee om?

Ongelezen bericht door Jonas van Oranje »

Jaren geleden was ik stewardess bij KLM. Destijds werd de crew afgeraden te werken bij verkoudheidsklachten.
Tijdens een intercontinentale reis (waarop ik me dus niet kon ziekmelden) werd ik verkouden en heb dat moeten bekopen met hevige hoofdpijn tijdens opstijgen en landen. Dat kwam door het drukverschil tussen gewone buitenlucht en het kunstmatige klimaat dat in een vliegtuigcabine wordt gecreëerd. Normaliter wordt dat opgeheven door slikken of het openen van je keel, zodat de luchtdruk tussen binnenoor en omgevingslucht wordt genivelleerd. (Daarom worden er voorafgaand aan een landing vaak snoepjes uitgedeeld.)
Het verbaast me dat verzekeringsmaatschappijen hier niet van op de hoogte zijn of voorgeven dat niet te zijn.

tttlocke

Re: Verkouden vóór vertrek op vakantie, hoe gaan verzekeraars hiermee om?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jonas van Oranje schreef:
22 jun 2020 14:15
Het verbaast me dat verzekeringsmaatschappijen hier niet van op de hoogte zijn of voorgeven dat niet te zijn.
Wat hebben verzekeringsmaatschappijen daar mee te maken?
Of suggereert u nu dat annuleringsverzekeringen moeten vergoeden indien een klant om de reden die u beschrijft in uw verhaal besluit een reis te annuleren?

Gesloten