LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Briefpostbezorgers bezorgen brieven en brievenbuspakketjes die voldoen aan de formaten van de brievenbusgleuf.
Pakketbezorgers bezorgen pakketjes die niet in de brievenbusformaten vallen. Sommige pakketbezorgers comprimeren (beuken ze in elkaar) pakketjes zodat zij toch met de nodige moeite door de brievenbusklep naar binnen gaan.
Pakketjes dienen zij aan mijn deur af te leveren, helaas voor hen, 7e verdieping.
Sommige zijn uitgekookt. Bellen bij één adres en dumpen daar alle pakketjes voor de hele flat, want “die zijn niet thuis”.
Tegenwoordig hier een pakketbezorger van Postnl die komt drie keer per dag langs de flat. Kompleet met “on ear” XL koptelefoon, vastgehouden door een zweetband,
waardoor communicatie al onmogelijk is. Op de vraag waarom hij altijd pas ‘s avonds bij mij komt leveren, hoef je geen antwoord te verwachten.
De DHL-pakketbezorger zet het pakje in de lift, mag je het er zelf uithalen.
Nog erger kan ook: Je bent thuis, pakketbezorger komt voorrijden, stapt met ‘niet thuis’-kaartje uit, gooit dit in de brievenbus en rijdt weer weg. Pakketje is de auto niet uit geweest, de bel heeft niet gerinkeld, maar volgens het kaartje was ik niet thuis. Morgen pakketje afhalen bij afhaalpunt.
De pakketbezorgers nemen wel het werk aan, klagen over de lage vergoeding en doen vervolgens niet wat van hen verwacht wordt (bezorgen aan de deur van geadresseerde). Het kan beter.
Pakketbezorgers bezorgen pakketjes die niet in de brievenbusformaten vallen. Sommige pakketbezorgers comprimeren (beuken ze in elkaar) pakketjes zodat zij toch met de nodige moeite door de brievenbusklep naar binnen gaan.
Pakketjes dienen zij aan mijn deur af te leveren, helaas voor hen, 7e verdieping.
Sommige zijn uitgekookt. Bellen bij één adres en dumpen daar alle pakketjes voor de hele flat, want “die zijn niet thuis”.
Tegenwoordig hier een pakketbezorger van Postnl die komt drie keer per dag langs de flat. Kompleet met “on ear” XL koptelefoon, vastgehouden door een zweetband,
waardoor communicatie al onmogelijk is. Op de vraag waarom hij altijd pas ‘s avonds bij mij komt leveren, hoef je geen antwoord te verwachten.
De DHL-pakketbezorger zet het pakje in de lift, mag je het er zelf uithalen.
Nog erger kan ook: Je bent thuis, pakketbezorger komt voorrijden, stapt met ‘niet thuis’-kaartje uit, gooit dit in de brievenbus en rijdt weer weg. Pakketje is de auto niet uit geweest, de bel heeft niet gerinkeld, maar volgens het kaartje was ik niet thuis. Morgen pakketje afhalen bij afhaalpunt.
De pakketbezorgers nemen wel het werk aan, klagen over de lage vergoeding en doen vervolgens niet wat van hen verwacht wordt (bezorgen aan de deur van geadresseerde). Het kan beter.
GwendolynvanderVeen
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 dec 2018 15:01
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Herkenbaar, mensen die geen respect hebben voor de ander. Onfatsoenlijk draagt de lading niet. Zo te lezen, om redenen niet bekend, de bezorger kort af en niet bereid de klant te willen zien en aanhoren. Mevrouw van deze casus probeerde met de bezorger te communiceren, en de bezorger had daar lak aan, liet geen gelijke communicatie toe. Hij is daarmee fout, en laat de klant verbaasd achter. Werkdruk of ( te ) lage salaris is de probleem van de bezorger mocht dat het geval zijn, en mag niet ten nadele van de klant zijn.
Iedereen die een rijbewijs heeft kan pakketten ergens dumpen. Post bezorger is iets heel anders, en voordat je überhaupt een pakje beet pakt / achter het stuur stapt, dien je je respectvol te gedragen kunnen, ambassador voor het bedrijf zijn.
Bezorger is een functie met verantwoordelijkheid, niet de functie van dingen ergens heen brengen er dan dumpen. Je dient vriendelijk en respectvol met de klant om te gaan en de pakket keurig over te handigen. Ook als vertegenwoordiger van PostNL. Het is dan aan de werkgever om er voor te zorgen dat iedere bezorger zich respectvol gedraagt. Ook bij misverstanden vanuit respect zelf sorry zeggen en menen, en of de klant de kans geven dat te doen.
Ik kan me niet herinneren ooit een sjagrijnig / respectloos bezorger aan de deur te hebben gehad.
Iedereen die een rijbewijs heeft kan pakketten ergens dumpen. Post bezorger is iets heel anders, en voordat je überhaupt een pakje beet pakt / achter het stuur stapt, dien je je respectvol te gedragen kunnen, ambassador voor het bedrijf zijn.
Bezorger is een functie met verantwoordelijkheid, niet de functie van dingen ergens heen brengen er dan dumpen. Je dient vriendelijk en respectvol met de klant om te gaan en de pakket keurig over te handigen. Ook als vertegenwoordiger van PostNL. Het is dan aan de werkgever om er voor te zorgen dat iedere bezorger zich respectvol gedraagt. Ook bij misverstanden vanuit respect zelf sorry zeggen en menen, en of de klant de kans geven dat te doen.
Ik kan me niet herinneren ooit een sjagrijnig / respectloos bezorger aan de deur te hebben gehad.
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
ik ga niet zeggen dat hij de bewoordingen niet gebruikt heeft of dat u iets gehoord heeft wat er niet was maar gezien uw verhaal hier krijg ik sterk de indruk dat u iets wilde van deze man wat ie niet gaf of in ieder geval niet op tijd doorhad en dat het nu zijn "schuld" is allemaal!!!
Kijk ook eens goed naar uw eigen aandeel in dit verhaal, hoe reageerde u zelf naar deze bezorger toe bijvoorbeeld of hoe sprak u hem aan????
Ik krijg het gevoel dat u uw eigen aandeel niet erbij verteld eigenlijk....
Kijk ook eens goed naar uw eigen aandeel in dit verhaal, hoe reageerde u zelf naar deze bezorger toe bijvoorbeeld of hoe sprak u hem aan????
Ik krijg het gevoel dat u uw eigen aandeel niet erbij verteld eigenlijk....
-
- Berichten: 1261
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Topic starter komt echt niet meer terug. Misschien toch niet de bezorger die onbeschoft was?
Komkommertijd
, Bob Schurkjens
, kuklos
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
fonsflons » 29 jun 2020 13:20
rockcup schreef: ↑
29 jun 2020 13:13
Als het klopt wat ts schrijft ...
Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.
Met bijna 40 jaar forum ervaring weet ik dat het vermoedelijk bij de eerste zin al fout gaat.
======================================================================
Ik laat de waarheid in het midden!
rockcup schreef: ↑
29 jun 2020 13:13
Als het klopt wat ts schrijft ...
Ik weet waar ik over praat want ik was bijna 40 jaar postbode.
Met bijna 40 jaar forum ervaring weet ik dat het vermoedelijk bij de eerste zin al fout gaat.
======================================================================
Ik laat de waarheid in het midden!
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Bijna 40 jaar is wel lang, maar het kan wel hoor. Midden jaren '80 "hing" ik via de VAX/VMS van mijn toenmalige werkgever ook aan "het net". Volledig tekstgeoriënteerd en commandogestuurd (niks geen grafische interface), maar forums bestonden toen ook. Het zag er naar huidige maatstaven niet uit, maar het principe was hetzelfde: vragen/antwoorden, discussies, tips. Meestal over professionele/technische onderwerpen, maar niet uitsluitend. Zelfs trollen had je toen al.
Komkommertijd
en rockcup
vinden dit leuk
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Dan weet je ook hoe de mensen in die 40 jaar zijn veranderd en hoe het werk is veranderd. De meeste bezorgklachten sinds half maart hebben te maken met de Corona-regels van de bezorgbedrijven: zoveel mogelijk op afstand en contactloos werken. Bovendien was het bij de pakketten twee maanden kerstdrukte en bij de post een hoog ziekteverzuim.
Ik schrijf hier 'bezorgbedrijven' omdat PostNL bij de pakketten opdrachtgever is en één van de voorwaarden om Sandd over te nemen, het uitbesteden van voorbereiding en routes (lopen) aan lokale postbedrijven was, daarmee ook de gewone post niet meer altijd en overal door eigen personeel wordt bezorgd.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Dove mensen en die nachtdienst werken vervangen de bel door Flits lampen.
Je kunt heerlijk slapen en hoorde niets, die thuis zijn zien de flits....
Een bel veranderen in Flitser is niet duur en werkte ook prima.
Als ik TV kijk of online vergaderde wil ik ook geen Pring er doorheen hebben....
de Flits kan ook op Camera Bel van Ali Express, die neemt beeld en geluid op... maar ik hoor hem nooit.
En boze bezorger, voor lage lonen zware doos met 8 flessen?
6 is het meestal, 12 soms... maar 8?
Verder is wijn een ramp, als wegens matige verpakking 1 fles sneuvelde heb je vele klagers die natte Laptop kregen of
witte trouwjurk met rode vlekken?
Ook zijn bus moet dan nog schoongemaakt dus 8 flessen wijn, daar zijn ze echt niet blij mee!
Ik geef boze bezorger groot gelijk, vooral als ze niet duidelijk aangeven wat erin zit.
Ik heb ooit gehoord dat er vele honderden bruine dozen zonder opdruk retour gingen en niet bezorgd werden,
omdat de kans dat andere pakjes nat zouden worden nog meer klachten op leverde.
Geen enkele bezorger wilde natte doos!
Je kunt heerlijk slapen en hoorde niets, die thuis zijn zien de flits....
Een bel veranderen in Flitser is niet duur en werkte ook prima.
Als ik TV kijk of online vergaderde wil ik ook geen Pring er doorheen hebben....
de Flits kan ook op Camera Bel van Ali Express, die neemt beeld en geluid op... maar ik hoor hem nooit.
En boze bezorger, voor lage lonen zware doos met 8 flessen?
6 is het meestal, 12 soms... maar 8?
Verder is wijn een ramp, als wegens matige verpakking 1 fles sneuvelde heb je vele klagers die natte Laptop kregen of
witte trouwjurk met rode vlekken?
Ook zijn bus moet dan nog schoongemaakt dus 8 flessen wijn, daar zijn ze echt niet blij mee!
Ik geef boze bezorger groot gelijk, vooral als ze niet duidelijk aangeven wat erin zit.
Ik heb ooit gehoord dat er vele honderden bruine dozen zonder opdruk retour gingen en niet bezorgd werden,
omdat de kans dat andere pakjes nat zouden worden nog meer klachten op leverde.
Geen enkele bezorger wilde natte doos!
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
[quote=Jablan[Dan weet je ook hoe de mensen in die 40 jaar zijn veranderd en hoe het werk is veranderd. De meeste bezorgklachten sinds half maart hebben te maken met de Corona-regels van de bezorgbedrijven: zoveel mogelijk op afstand en contactloos werken. Bovendien was het bij de pakketten twee maanden kerstdrukte en bij de post een hoog ziekteverzuim.
Ik schrijf hier 'bezorgbedrijven' omdat PostNL bij de pakketten opdrachtgever is en één van de voorwaarden om Sandd over te nemen, het uitbesteden van voorbereiding en routes (lopen) aan lokale postbedrijven was, daarmee ook de gewone post niet meer altijd en overal door eigen personeel wordt bezorgd.
[/quote]
==================================================================
Mensen en werk zijn inderdaad veranderd maar dat neemt niet weg dat je je dient te gedragen en je werk goed uitvoert.
Bezorgklachten zijn er altijd al en toegenomen toen er mensen van buitenaf werden aangenomen,de zogenaamde ZZPers.
Dat er lokale bedrijven kwamen vanwege de marktwerking is ook een fiasco gebleken want het werd allemaal onoverzichtelijker.
Kerstdrukte was nooit een probleem,iedereen liep een stap harder en juist dan was het ziekteverzuim laag,daarna ging die weer omhoog.Helaas is de mentaliteit van de mensen veranderd en de tenen zijn langer geworden.
Ik schrijf hier 'bezorgbedrijven' omdat PostNL bij de pakketten opdrachtgever is en één van de voorwaarden om Sandd over te nemen, het uitbesteden van voorbereiding en routes (lopen) aan lokale postbedrijven was, daarmee ook de gewone post niet meer altijd en overal door eigen personeel wordt bezorgd.
[/quote]
==================================================================
Mensen en werk zijn inderdaad veranderd maar dat neemt niet weg dat je je dient te gedragen en je werk goed uitvoert.
Bezorgklachten zijn er altijd al en toegenomen toen er mensen van buitenaf werden aangenomen,de zogenaamde ZZPers.
Dat er lokale bedrijven kwamen vanwege de marktwerking is ook een fiasco gebleken want het werd allemaal onoverzichtelijker.
Kerstdrukte was nooit een probleem,iedereen liep een stap harder en juist dan was het ziekteverzuim laag,daarna ging die weer omhoog.Helaas is de mentaliteit van de mensen veranderd en de tenen zijn langer geworden.
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Zoals Augulf ook al aangeeft, het lijkt wel een scène uit keeping up appearances ( Schone Schijn ) waar bij de postbode naar de voordeur sluipt.
sjohie
, moederslink
, Komkommertijd
, Erthanax
en Jablan
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Wat was die man benauwd voor Hyacinth....en geen wonder ook
Hier hebben we nooit last van bezorgers, ze doen hun werk en correct.
Nooit gedoe , welke vervoerder het dan ook is.
Bij dropshippers bestel ik niet, bij Alie ook niet .
Hier hebben we nooit last van bezorgers, ze doen hun werk en correct.
Nooit gedoe , welke vervoerder het dan ook is.
Bij dropshippers bestel ik niet, bij Alie ook niet .
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
wij bestellen juist bij voorkeur bij webshops die met PostNL werken, want die bezorger is in onze buurt een erg fijne. Maar goed, mijn advies aan TS zou zijn, om een briefje bij de deurbel te hangen, bezorgers kunnen veel, maar geen gedachten lezen, of te werken met afhaalpunten, én voortaan te kopen bij webshops die niét werken met PostNL. Die PostNL bezorger blij, u blij.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Topic starter reageerde niet dus wie gaat er even kijken of zij met haar Hand klem zit in de gleuf?
Verder is 40 jaren ervaring leuk maar waardeloos... alles is veranderd.
Geen Wehkamp of Otto Kilo knallers meer....
Vooral het foutloos bezorgen van geadresseerde reclame van Raad eens Digist of Bakkers Tuin er niet in Centrum?
En die met 40 dienstjaren die elk jaar vele kaarten met 5 Cent Kerst tarief met strafport kaarten die we elkaar stuurden?
Werd nooit iets aan gedaan, dus hoe betrouwbaar ben je dan?
Ja, strafport kaarten eraan doen, bezorgen en nooit meer iets van gehoord.
Veel werk voor toen al Ali Express prijzen doen?
Net als vele vaak het vorige jaar of enkele jaren terug tarief bleven plakken.....
Een staf port kaartje naast de kerst zooi en niet handhaven?
Dat zijn ook de bezorgers met 40 jaren of meer ervaring.
Verder is 40 jaren ervaring leuk maar waardeloos... alles is veranderd.
Geen Wehkamp of Otto Kilo knallers meer....
Vooral het foutloos bezorgen van geadresseerde reclame van Raad eens Digist of Bakkers Tuin er niet in Centrum?
En die met 40 dienstjaren die elk jaar vele kaarten met 5 Cent Kerst tarief met strafport kaarten die we elkaar stuurden?
Werd nooit iets aan gedaan, dus hoe betrouwbaar ben je dan?
Ja, strafport kaarten eraan doen, bezorgen en nooit meer iets van gehoord.
Veel werk voor toen al Ali Express prijzen doen?
Net als vele vaak het vorige jaar of enkele jaren terug tarief bleven plakken.....
Een staf port kaartje naast de kerst zooi en niet handhaven?
Dat zijn ook de bezorgers met 40 jaren of meer ervaring.
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Komkommertijd schreef: ↑30 jun 2020 18:02
Verder is 40 jaren ervaring leuk maar waardeloos... alles is veranderd.
Geen Wehkamp of Otto Kilo knallers meer....
Vooral het foutloos bezorgen van geadresseerde reclame van Raad eens Digist of Bakkers Tuin er niet in Centrum?
En die met 40 dienstjaren die elk jaar vele kaarten met 5 Cent Kerst tarief met strafport kaarten die we elkaar stuurden?
Werd nooit iets aan gedaan, dus hoe betrouwbaar ben je dan?
Ja, strafport kaarten eraan doen, bezorgen en nooit meer iets van gehoord.
Veel werk voor toen al Ali Express prijzen doen?
Net als vele vaak het vorige jaar of enkele jaren terug tarief bleven plakken.....
Een staf port kaartje naast de kerst zooi en niet handhaven?
Dat zijn ook de bezorgers met 40 jaren of meer ervaring.
Heeft u problemen met 40 dienstjaren,geadresseerde reclame,strafportkaartjes?
Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Nee, geen probleem maar toen meer jammer, elk jaar nieuw telefoon boek en dat was om 3 jaren voldoende.
Net als Postorder boeken en andere zware drukwerk, tegen massa tarief gelijk aan huidige Ali zooi.
Na 40 jaren zoals iemand schreef is het niet beter maar anders geworden.
Wie wil er nu strafport schrijven als een zeer groot deel nooit betaald werd en ze soms in envelop zelfs retour gestuurd werden?
Een straf zonder handhaving, dat is mijn ervaring, prima bezorgers die toen ook wel eens een verkeerde straat of huis nummer bezorgden... dus of het nu echt slechter is?
Vooral als je Post van Pabo of gelijkwaardige wisselde en je dan ook wist dat de buren zelfde firma hadden....
Deze steek hem in je gleuf humor was verboden maar reclame met adres wisselen?
En dat klagers over een bel en zo boos worden, dat is al meer dan 100 jaren zo....
En na enkele boze klanten is de volgende die lastig doet, dan ga je over de rode en die kreeg een agressieve bezorger....
Ik snap dat wel....
En begrijpt iedereen wel als je stil moet zijn?
Dat vingertje.... als je moet rekening houden met mensen die overdag slapen?
Een Pakket bezorger is ook maar eens mens en als ik hier elders lees hoe een Pizza bezorger soms onderuit ging....
Maar 40 jaren ervaring in een vak.... ook de vuilnisman die zakken of emmers leegde zit nu als chauffeur met schone knoppen
op een zijlader dus alles zal blijven veranderen.....
Na 40 jaren ben je dus zwaar verouderde als je niet met je tijd mee gaat.
Net als Postorder boeken en andere zware drukwerk, tegen massa tarief gelijk aan huidige Ali zooi.
Na 40 jaren zoals iemand schreef is het niet beter maar anders geworden.
Wie wil er nu strafport schrijven als een zeer groot deel nooit betaald werd en ze soms in envelop zelfs retour gestuurd werden?
Een straf zonder handhaving, dat is mijn ervaring, prima bezorgers die toen ook wel eens een verkeerde straat of huis nummer bezorgden... dus of het nu echt slechter is?
Vooral als je Post van Pabo of gelijkwaardige wisselde en je dan ook wist dat de buren zelfde firma hadden....
Deze steek hem in je gleuf humor was verboden maar reclame met adres wisselen?
En dat klagers over een bel en zo boos worden, dat is al meer dan 100 jaren zo....
En na enkele boze klanten is de volgende die lastig doet, dan ga je over de rode en die kreeg een agressieve bezorger....
Ik snap dat wel....
En begrijpt iedereen wel als je stil moet zijn?
Dat vingertje.... als je moet rekening houden met mensen die overdag slapen?
Een Pakket bezorger is ook maar eens mens en als ik hier elders lees hoe een Pizza bezorger soms onderuit ging....
Maar 40 jaren ervaring in een vak.... ook de vuilnisman die zakken of emmers leegde zit nu als chauffeur met schone knoppen
op een zijlader dus alles zal blijven veranderen.....
Na 40 jaren ben je dus zwaar verouderde als je niet met je tijd mee gaat.
Re: PostNL: geen passende maatregel voor agressieve bezorger, klant is de dupe
Vroeger werden veel portokaarten teruggestuurd met de benodigde postzegels maar toen de mensen doorkregen dat als je niet betaald
je toch niks hoorde werden de kaarten weggegooid.Dat systeem is ook niet waterdicht en de enige oplossing was de post retour sturen maar daar word je ook niet blij van.Overigens werden met de kerst nooit portokaarten meegestuurd.
Die telefoonboeken en postorderboeken daar zaten de mensen destijds op te wachten maar mede door internet kon dit allemaal verdwijnen.
Als je overdag slaapt en een briefje op de deur hangt dan kreeg je gewoon een kennisgeving in de bus zodat je het kan halen,meestal was je bekend met de buurt.
Als je 40 jaar bij dezelfde werkgever zit dan was het normaal dat je daarna mocht stoppen,ik was er helemaal klaar mee en ben vrijwillig
met oprotpremie vertrokken zo de WW in,dus als je niet met je tijd mee kunt gaan dan ga je weg.
je toch niks hoorde werden de kaarten weggegooid.Dat systeem is ook niet waterdicht en de enige oplossing was de post retour sturen maar daar word je ook niet blij van.Overigens werden met de kerst nooit portokaarten meegestuurd.
Die telefoonboeken en postorderboeken daar zaten de mensen destijds op te wachten maar mede door internet kon dit allemaal verdwijnen.
Als je overdag slaapt en een briefje op de deur hangt dan kreeg je gewoon een kennisgeving in de bus zodat je het kan halen,meestal was je bekend met de buurt.
Als je 40 jaar bij dezelfde werkgever zit dan was het normaal dat je daarna mocht stoppen,ik was er helemaal klaar mee en ben vrijwillig
met oprotpremie vertrokken zo de WW in,dus als je niet met je tijd mee kunt gaan dan ga je weg.