Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug
Geplaatst: 01 jul 2020 14:24
De geschillencommissie is alleen voor bol en niet voor aanschaf bij partners?
(Is een vraag)
(Is een vraag)
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Wat een onzin. Heb ook wel eens gedoe gehad met een levering door Bol maar van een andere leverancier. Ben keurig te woord gestaan, heb ze de tijd gegeven om e.e.a. uit te zoeken en daarna stond het bedrag netjes op mijn rekening. Vaak beginnen mensen al meteen agressief te reclameren, te eisen en te dreigen met van alles en nog wat en als het dan nog niet lukt (want een klant kan nml. ook wel eens niet in zijn recht staan, ja echt waar!) moet zo'n bedrijf via internet en fora het liefst kapotgemaakt worden.Jammer! schreef: ↑01 jul 2020 13:44Helaas herhaling van zetten. Er is maar 1 advies (want Bo wil niet leren):
Koop NIET bij BOL.com. !!!
Goedkoop wordt zo duurkoop. En inmiddels weet ik uit ervaring dat de prijs en de service van andere aanbieders prima zijn.
Handig misschien maar bij Bol.com word je afgescheept.
Niet doen, kost 133 euro per uur plus kosten. Een brief (met feiten, gronden en eisen) meegeven als losse opdracht aan de deurwaarder in de buurt van de tegenpartij is net zo goed en kost niets wat je niet kunt verhalen.
Natuurlijk kan je eerst even bellen maar je hebt ook gewoon 14 dagen om zonder opgaaf van reden het artikel retour te sturen.Aygulf schreef: ↑01 jul 2020 16:43Ik begrijp alleen niet dat als je een pc ontvangt en die blijkt niet goed te werken dat je die dan zomaar retour stuurt. Dan neem je toch contact op met het bedrijf, vertelt het probleem en vraagt wat nu te doen. In een fysieke winkel meldt je toch ook eerst de klacht voordat je hem plompverloren retour geeft? Uiteindelijk moet je de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Het probleem begint vaak met niet communiceren en te snel agressief worden.
Klacht.nl is gewoon een commerciële partij waarbij je als bedrijf tegen betaling klachten kan laten "verdwijnen". Tegenwoordig roepen ze ook automatische dat ze je wel kunnen helpen bij een juridische procedure. Serieuze bedrijven reageren niet op klachten op deze website.
Dan heb jij denk ik een andere ervaring dan ik. Bij mij heeft het wel degelijk geholpen om een klacht op klacht.nl te plaatsen. En waarom niet op beide sites?sylvesterb schreef: ↑01 jul 2020 23:38Klacht.nl is gewoon een commerciële partij waarbij je als bedrijf tegen betaling klachten kan laten "verdwijnen". Tegenwoordig roepen ze ook automatische dat ze je wel kunnen helpen bij een juridische procedure. Serieuze bedrijven reageren niet op klachten op deze website.
Je kunt beter bij klachtkompas.nl zijn van de consumentenbond, hier is bol.com gewoon actief:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 04f4d0b25a
Mee eens, en ik vraag me ook af waarom TS niet gewoon reparatie accepteert.Aygulf schreef: ↑01 jul 2020 16:43Ik begrijp alleen niet dat als je een pc ontvangt en die blijkt niet goed te werken dat je die dan zomaar retour stuurt. Dan neem je toch contact op met het bedrijf, vertelt het probleem en vraagt wat nu te doen. In een fysieke winkel meldt je toch ook eerst de klacht voordat je hem plompverloren retour geeft? Uiteindelijk moet je de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Het probleem begint vaak met niet communiceren en te snel agressief worden.