Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!
Geplaatst: 19 aug 2020 14:22
vraag 1 : weet u hoe T&T werkt? Je krijgt melding bij elke stap (zoals aanmaak,afgifte, transport, afgifte).
vraag 2 : waaraan ontleent u dat pakket 'vandaag' geleverd zou worden
Verder: inderdaad gaat PostNL pas aan de slag als het spreekwoordelijke kalf verdronken is; ook als normaliter na 1 of 2 dagen wordt geleverd dan wachten ze toch want 'het kan immers enigszins vertraagd zijn' . Dat T&T iets anders aangeeft (bijvoorbeeld ligt al 3 dagen op distributiecentrum) is niet relevant voor PostNL want service en kwaliteit hoef je niet te verlangen.
Dat wordt pas echt duidelijk als het pakket inderdaad kwijt is. Dan mag je als klant door procedures, vertragingen proberen te komen.
Voor de goede orde: de verzender moet dat doen. Die mag ervaren dat PostNL geen verantwoordelijkheid neemt (voorbeeld: pakket uit Italie is bij PostNL in behandeling - zie T&T - maar PostNL verwijst doodleuk naar de italiaanse post).
Als er al een moment van schadevergoeding komt dan schrik niet..... je hoeft meestal net niet bij te betalen.
vraag 2 : waaraan ontleent u dat pakket 'vandaag' geleverd zou worden
Verder: inderdaad gaat PostNL pas aan de slag als het spreekwoordelijke kalf verdronken is; ook als normaliter na 1 of 2 dagen wordt geleverd dan wachten ze toch want 'het kan immers enigszins vertraagd zijn' . Dat T&T iets anders aangeeft (bijvoorbeeld ligt al 3 dagen op distributiecentrum) is niet relevant voor PostNL want service en kwaliteit hoef je niet te verlangen.
Dat wordt pas echt duidelijk als het pakket inderdaad kwijt is. Dan mag je als klant door procedures, vertragingen proberen te komen.
Voor de goede orde: de verzender moet dat doen. Die mag ervaren dat PostNL geen verantwoordelijkheid neemt (voorbeeld: pakket uit Italie is bij PostNL in behandeling - zie T&T - maar PostNL verwijst doodleuk naar de italiaanse post).
Als er al een moment van schadevergoeding komt dan schrik niet..... je hoeft meestal net niet bij te betalen.