Ben bang dat er dan weinig overblijft.PeterPeters1966 schreef: ↑22 feb 2021 22:59Even alle ruis er uit en alleen de feiten noemen. Wel zo fijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag over geen eerlijk proces bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)?
Re: vraag over geen eerlijk proces bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)?
-
Re: vraag over geen eerlijk proces bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)?
Inderdaad een valkuil, maar wel uw eigen bewuste keus.Ceeshoed schreef: ↑22 feb 2021 13:28Dit terwijl ik door mijn gebrekkige kennis van de wet en ook de onbekendheid van het juridische Kifid proces (ik ben IR en geen MR) hier weinig relevands (althans in de ogen van het Kifid) tegenover kon stellen. Ik had mogelijk een jurist kunnen meenemen maar dat kost geld
U mag de klacht in volle omvang voorleggen, de aangeklaagde mag zich op allerlei gronden verweren. Wettelijke verjaring of te laat bij Kifid klagen, dat zijn gronden die in de uitspraak als eerste aan de orde moeten komen. Gaat de commissie daarin mee, dan doet de rest er niet meer toe. Net als bij de gewone rechter.Tijdens het proces heb ik talrijke inhoudelijke argumenten naar voren gebracht maar helaas zijn die niet in het oordeel opgenomen. Ergo na 6 maanden ‘gedoe’ werd de verjaring naarvoren gebracht als de enifge reden van de afwijzing van mijn klacht.
Dat kan wel, dat is zo door de wetgever geregeld. U verwart verplichte bekostiging met vrijwillige sponsoring.3 a. Kennelijk word het Kifid door de financiële en verzekerings instanties betaald. Dat kan m.i. totaal niet om duidelijke reden die ik hier niet aan hoef te voren.
Wat er met de enquête daadwerkelijk wordt gedaan is een tweede, maar u mag daarin zo negatief zijn en op-/aanmerkingen plaatsen zoveel u wilt.3 b. Naar aanleiding van de uitspraak kreeg ik tot mijn verbazing een email met het verzoek om aan te geven wat mijn mening was over de Kifid dienstverlening.
Klopt, ook dit is zo door de wetgever geregeld.3 d. De ombudsman verteld mij bij navraag dat ze geen financiële zaken behandelen en verwijst (jawel) voor dat soort zaken naar het…Kifid.
Waarom bent u dan in beroep gegaan? Daarmee bent u er toch van uitgegaan dat (de beroepscommissie van) Kifid een onafhankelijke instantie is? Wat ook zo is, los van verbeterpunten. Wilt u het nog onafhankelijker? Stap dan naar de gewone rechter!3 e. Hoe kan het zijn dat de beroeps commissie van het Kifid een oordeel geeft over het handelen van collega’s in de geschillen commissie. Waarom geen onafhankelijk instantie? Ik denk echter dat het moeilijk wordt om een dergelijke instantie te vinden.
Dorfje
vindt dit leuk