Pagina 2 van 4

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 10:32
door kuklos
@hebra98, jouw idee is op zich wel goed, maar de kritiek van NeoDutchio ook. Waar trek je de grens? We willen niet in Amerikaanse toestanden terecht komen waar bij een notentaart nog vermeld staat dat het noten bevat.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 10:54
door Lady1234
Vergissen is menselijk, maar de Ts had die vergissing maar één maand hoeven maken, als de bankrekening gecontroleerd zou worden.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:10
door witte angora
kuklos schreef:
30 aug 2020 10:32
@hebra98, jouw idee is op zich wel goed, maar de kritiek van NeoDutchio ook. Waar trek je de grens? We willen niet in Amerikaanse toestanden terecht komen waar bij een notentaart nog vermeld staat dat het noten bevat.
Iets dergelijks gebeurt af en toe al. Pindakaas van de Lidl: 'Kan sporen van noten bevatten'. Ok, pinda's zijn officieel geen noten.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:32
door NeoDutchio
hebra98 schreef:
30 aug 2020 09:28
Als je goed leest, staat er duidelijk KAN!!
En op deze manier kan je alles in het belachelijke trekken maar zoals in eerdere posts duidelijk mag zijn geworden is een misverstand in dit geval wel begrijpelijk. (voor meeste, maar blijkbaar niet voor iedereen)
Het heeft niets te maken met in het belachelijke trekken, maar de meeste fouten kunnen vrij makkelijk en zelf gevonden worden. Iedereen kan en mag natuurlijk een fout maken, maar waarom zou een ander zijn bedrijfsvoering moeten aanpassen om of fouten te voorkomen van klanten, of fouten op te sporen?

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:42
door hebra98
NeoDutchio schreef:
30 aug 2020 11:32
hebra98 schreef:
30 aug 2020 09:28
Als je goed leest, staat er duidelijk KAN!!
En op deze manier kan je alles in het belachelijke trekken maar zoals in eerdere posts duidelijk mag zijn geworden is een misverstand in dit geval wel begrijpelijk. (voor meeste, maar blijkbaar niet voor iedereen)
Het heeft niets te maken met in het belachelijke trekken, maar de meeste fouten kunnen vrij makkelijk en zelf gevonden worden. Iedereen kan en mag natuurlijk een fout maken, maar waarom zou een ander zijn bedrijfsvoering moeten aanpassen om of fouten te voorkomen van klanten, of fouten op te sporen?
>>
Nogmaals, en volgens mij doe je het met opzet om maar in discussie te blijven.
Ik zeg niet moet, maar KAN.
Dus we weten allemaal dat je hierover zal door blijven gaan, maar dat is echt nutteloos.
Ik zal mijn standpunt niet aanpassen omdat jij vind dat KPN dit niet moet doen.
Dus reageren is niet meer nodig.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:47
door Lady1234
Ja, eigenlijk zou een consument op bijvoorbeeld 18-jarige leeftijd eenexamen moeten afleggen op het gebied van zelfstandig aankopen doen.

Lukt dat niet, dan wordt hij onder curatele gesteld, :mrgreen: :twisted:

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:50
door hebra98
Lady1234 schreef:
30 aug 2020 11:47
Ja, eigenlijk zou een consument op bijvoorbeeld 18-jarige leeftijd eenexamen moeten afleggen op het gebied van zelfstandig aankopen doen.

Lukt dat niet, dan wordt hij onder curatele gesteld, :mrgreen: :twisted:
>>
Je wil hiermee aangeven dat jij nooit fouten hebt gemaakt, waarvan je hebt geleerd?
Want volgens mij is dat waar het gezegde op gebaseerd is.

Vind het ook wel een arrogante opmerking welke je duidelijk aan iemand wil richten :evil: :evil:

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:55
door tttlocke
hebra98 schreef:
30 aug 2020 09:28
Als je goed leest, staat er duidelijk KAN!!
En op deze manier kan je alles in het belachelijke trekken maar zoals in eerdere posts duidelijk mag zijn geworden is een misverstand in dit geval wel begrijpelijk. (voor meeste, maar blijkbaar niet voor iedereen)
Met zijn vergelijkingen slaat NeoDutchio de spijker op de kop.

Ik las dat 'KAN' van jou als een aanbeveling, een verbeteringsvoorstel, maar nu, na de 'spot on' vergelijkingen van NeoDutchio is het ineens een 'mogelijkheid' geworden, waar jezelf niet eens voorstander meer van lijkt te zijn.

Bovendien, ervan uitgaand dat de informatie van snuffel1 klopt, kan een consument overwegingen hebben om beide abonnementen er op na te willen houden.
kuklos schreef:
30 aug 2020 10:32
Waar trek je de grens? We willen niet in Amerikaanse toestanden terecht komen waar bij een notentaart nog vermeld staat dat het noten bevat.
Moet ook van de EU hoor.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:57
door tttlocke
@hebra98, zou jij KPN adviseren die aanpassing te doen?

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:02
door alfatrion
Zo heel raar is dat niet. De zorgverzekeraar en energieboer zeggen voor jou overeenkomsten op.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:11
door NeoDutchio
hebra98 schreef:
30 aug 2020 11:50
Lady1234 schreef:
30 aug 2020 11:47
Ja, eigenlijk zou een consument op bijvoorbeeld 18-jarige leeftijd eenexamen moeten afleggen op het gebied van zelfstandig aankopen doen.

Lukt dat niet, dan wordt hij onder curatele gesteld, :mrgreen: :twisted:
>>
Je wil hiermee aangeven dat jij nooit fouten hebt gemaakt, waarvan je hebt geleerd?
Iedereen maakt fouten, ook Lady en ik. Fouten voorkomen kan je simpelweg niet. Je kan nog zoveel waarschuwingen gaan inbouwen, er glipt altijd wel iemand door heen. Om die reden zijn wij ook een geweldig regeltjes land geworden. Elke regel die er is wordt getracht te omzeilen. Is dat weer gelukt zal er dus een nieuwe regel moeten komen om dat weer dicht te timmeren.
En ja, van fouten leer je. TS weet nu dus in het vervolg om bij vragen het antwoord niet zelf te gaan verzinnen, maar deze te stellen op de plek waar die hoort. En TS weet nu dat je een overeenkomst zelf moet opzeggen.

Maar wat u nu eigenlijk zegt, van fouten leer je. Wordt je behoed van het maken van een fout zal je dus ook niets leren. Je kan als ouder je kind op de grond laten zitten in de speeltuin en zeggen dat vallen van het klimrek pijn doet, maar of dat zo is zal het kind pas weten als het naar boven geklommen is en naar beneden valt. En dat vallen voorkom je niet met een waarschuwing.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:16
door Moneyman
alfatrion schreef:
30 aug 2020 12:02
Zo heel raar is dat niet. De zorgverzekeraar en energieboer zeggen voor jou overeenkomsten op.
Maar daar is dat én gebruikelijk, én wordt dat expliciet aangegeven. Bij de constructies zoals videoland, spotify en dergelijke is dat én niet gebruikelijk, én wordt het niet aangegeven.

Als KPN vraagt of TS ook een abonnement op videoland via hen wil hebben, zonder dat er ook maar iets gezegd wordt over een eventueel al lopend abonnement bij Videoland zelf, is het in mijn optiek veel te makkelijk om er vanuit te gaan dat (het systeem van) KPN wel begrijpt dat jij er vanuit gaat dat zij een abonnement (wat mogelijk niet eens dezelfde dienst betreft) voor je opzeggen cq overzetten.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:18
door hebra98
tttlocke schreef:
30 aug 2020 11:57
@hebra98, zou jij KPN adviseren die aanpassing te doen?
>>
Ja, het is een kleine moeite en kan dit soort problemen mogelijk voorkomen.
Maar ik denk niet dat de fout bij KPN ligt, maar duidelijkheid had het kunnen voorkomen.

Je kunt ook zien met welke stellingen ik het eens ben en daar staat eigenlijk alles in.
Mijn opmerking was alleen een aanvulling.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:25
door Moneyman
hebra98 schreef:
30 aug 2020 12:18
Ja, het is een kleine moeite en kan dit soort problemen mogelijk voorkomen.
Maar ik denk niet dat de fout bij KPN ligt, maar duidelijkheid had het kunnen voorkomen.
Besef je wel hoeveel open deuren je als groot bedrijf dan op je website moet gaan intrappen? Analoog aan "één gek kan meer vragen bedenken dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden": dat geldt ook voor consumenten versus bedrijven.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:29
door hebra98
Ik stel niet voor dat ze alles omgooien, maar als ze onderstaand bij één aanbod kunnen plaatsen, is mijn voorstel peanuts.

Pluspakket...

30 zenders en 20 wisselende films
Hét tv-pakket van KPN met meer dan 20 populaire zender. Dit zijn diverse zenders over sport, lifestyle of muziek. En wist je dat je bij het Pluspakket ook alle zenders uit het Kidspakket er gratis bij krijgt? Ook kun je met het Pluspakket een programma 7 dagen terugkijken en krijg je elke maand nieuwe films en bekende series.

• 192 TV
• Discovery World
• ONS
• Nick Toons • OUTTv
• Nick Jr. • Family7
• NICK Music (HD) • Eurosport 2 (HD)
• Boomerang • Animal Planet (HD)
• BabyTV • Discovery Science
• RTL Telekids • Nat Geo Wild
• RTL Lounge • Stingray Classica (Brava) (HD)
• RTL Crime
• MTV Music 24
• SLAM!TV • 100%NL TV (HD)
• Comedy Central Extra • TV Oranje
• NPO 1 Extra • Babes TV (HD)
• NPO 2 Extra • Pornhub TV
• NPO Politiek

Overige voordelen van het Pluspakket

20 wisselende films en meer dan 400 uur series terugkijken
7 dagen terugkijken; kijk een selectie van populaire programma’s terug van NPO 1, 2, 3 en een aantal andere zenders.
Het Pluspakket kun je maandelijks aan- en uitzetten, je zit dus nergens aan vast.
5,- entertainmentvoordeel

Kies je voor Internet en Mobiel in je Hussel? Dan krijg je iedere maand € 5,00 korting op je Internet als je ook één van de volgende entertainmentopties kiest: FOX Sports, Pluspakket, Film1 of Spotify.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:41
door hebra98
Ook bij spotify zetten ze uitgebreid de opties en hoe te handelen.
Dus daar kan het wel maar bij VL moeten ze het maar niet doen?
Heb je al Spotify?

Heb je een gratis Spotify-account? En wil je Spotify Family? Geen probleem. Met de activatiecode kun je jouw account makkelijk omzetten naar Spotify Family.

Heb je een Spotify Premium-account? En wil je Spotify Family via KPN? Zet je abonnement dan eerst uit. Daarna kun je Spotify Family bestellen via KPN.

Heb je maar 1 Spotify account nodig? Kies dan voor Spotify Premium.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:43
door Moneyman
hebra98 schreef:
30 aug 2020 12:29
Ik stel niet voor dat ze alles omgooien, maar als ze onderstaand bij één aanbod kunnen plaatsen, is mijn voorstel peanuts.
Ik zie geen logisch verband tussen het plaatsen van concrete informatie over je eigen core-business (de pakket-inhoud) en informatie over abonnementen van derden. Maar dat ligt vást aan mij.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:51
door hebra98
Moneyman schreef:
30 aug 2020 12:43
hebra98 schreef:
30 aug 2020 12:29
Ik stel niet voor dat ze alles omgooien, maar als ze onderstaand bij één aanbod kunnen plaatsen, is mijn voorstel peanuts.
Ik zie geen logisch verband tussen het plaatsen van concrete informatie over je eigen core-business (de pakket-inhoud) en informatie over abonnementen van derden. Maar dat ligt vást aan mij.
>>
Is Spotify ook van KPN ?
Daar staan toch ook alle mogelijkheden?

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:52
door Moneyman
hebra98 schreef:
30 aug 2020 12:51
Is Spotify ook van KPN ?
Dat zegt niemand.
hebra98 schreef:
30 aug 2020 12:51
Daar staan toch ook alle mogelijkheden?
Dan is KPN blijkbaar een lerende organisatie. Top.

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Geplaatst: 30 aug 2020 12:54
door Lady1234
@hebra98

U kunt wel door blijven zeuren over wat KPN volgens u zou moeten vermelden, maar ik hoor u helemaal niet over het een jaar NIET controleren van de bankafrekening door de Ts. En dat wordt ook overal aanbevolen.

Dan was dat leergeld slechts één maand geweest.

Afgezien daarvan zijn er genoeg klachten door de “overnames” van bijvoorbeeld energiecontracten. Dus om nu alles uit handen te geven aan anderen, vind ik helemaal niet verstandig.

Ik lees trouwens hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-1 ... los-490757
Dat je op verschillende manieren kijkt naar Videoland, als je rechtstreeks kijkt of via KPN.