LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

zo werken we eenmaal. niets is schimmig. Alleen omdat je moet komen? Als we bij jou komen kan het net zo goed schimmig blijven.

je moet respecteren hoe we werken.als je niet wilt komen respecteren we dat ook. Dat heeft nog niets met eerlijk informatie te maken.

overigens dat gebeurt niet alleen in mlm.

als je het echt wilt weten dan was er wel geweest. Simpel.
voor de tijd heb je de website gezien.. etc vrijblijvend kun je kijken,

blijf hier maar je spui spugen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

zo werken we eenmaal. niets is schimmig. Alleen omdat je moet komen? Als we bij jou komen kan het net zo goed schimmig blijven.

je moet respecteren hoe we werken.als je niet wilt komen respecteren we dat ook. Dat heeft nog niets met eerlijk informatie te maken.
Dit is juist wel schimmig.
Men mag me NIETS vertellen totdat ik op de bijeenkomst ben.
Helaas moet ik zeggen dat je aan mijn punt voorbijgaat.
Ik vraag niet of je bij mij komt, ik wil meer weten VOORDAT ik naar zo'n bijeenkomst ga.
Maar een url van een website krijg ik niet, een folder krijg ik niet.
Vooronderzoek is nauwelijks mogelijk.
Dat noem ik schimmig.

Er dient wel gezegd te worden, zoals in een andere thread door Keesjan en student26 is gedaan, dat je op zo'n bijeekomst veel vatbaarder bent, iets wat anders is in een 1 op 1 bijeenkomst.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Madeleine, zoiets overkwam mij ook al eens.
Eerst Wellness Worldwide en daarna Hamburg-Mannheimer.
Dat staat mij nu ook zo tegen.
Ze kunnen, dan wel mogen, niets zeggen. Je moet op zo'n bijeenkomst komen, dan wordt alles je duidelijk.
Joh, waarom kan je nu niets zeggen?
Waarom moet alles zo schimmig?
Als ik ga solliciteren kan ik toch ook informatie vragen en ontvangen aangaande de organisatie waar ik wil werken?
Ik kan je geen ongelijk geven. Ik houd zelf ook van duidelijkheid. Het gaat alleen te ver om alle details via de telefoon of mail oid te geven. Meestal stel ik een aantal vragen om er achter te komen wat mensen willen. Vervolgens geef ik ze de officiele ACN site of stuur een CDROM. Nadat men die bekeken heeft maken we wel of geen afspraak, of bij mij op kantoor of bij hun thuis. Vervolgens nodig ik ze inderdaad uit om naar een bedrijfspresentatie te komen kijken. Dan weten ze in principe waar het over gaat en wat de bedoeling is.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

zie http://www.dft.nl/servlet/ArticleByID?I ... section=00

Recordwinst Citigroup


NEW YORK (ANP) - Het Amerikaanse bankconcern Citigroup, ’s werelds grootste financiële dienstverlener, heeft in het derde kwartaal met een recordwinst afscheid genomen van zijn bestuursvoorzitter Sandford Weill. De nettowinst steeg in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar 20 procent tot 4,69 miljard dollar.
Citigroup profiteerde van een herstel op de aandelenbeurzen en wist sterke groei te realiseren met het bankieren voor consumenten (creditcards, hypotheken en verzekeringen) en bedrijven. De omzet nam met 10 procent toe tot 19,4 miljard dollar. De resultaten overtroffen de verwachtingen van analisten. Concurrerende banken verrasten de afgelopen weken ook al met hun kwartaalresultaten.
’Sandy’ Weill droeg begin oktober de leiding over aan zijn vertrouweling Charles Prince. De legendarische Wall Street-bankier had sinds 1998 de macht in handen bij Citigroup. Daarvoor was hij topman bij de verzekeraar Travelers Group, die met Citicorp fuseerde tot Citigroup.

Eén van de bedrijfsonderdelen van citigroup is primerica
zie http://www.citigroup.com/citigroup/business/index.htm

En Primerica is een ..................................

netwerkmarketingbedrijf.

Zie ook http://ww4.primerica.com/public/what/pr ... arque.html

Is citigroup dan toch een pyramidespel?????????
mmmmmmmmmm

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Zoek in Google:

Citigroup MLM

Tientallen Amerikaanse fora waar deze MLM-bank behoorlijk onderuit gehaald wordt. Het betreft verkoop van Hypotheken, verzekeringen, etc. in de gebruikelijke MLM-vorm.

Staat niet goed aangeschreven, wordt in één naam genoemd met Amway/Herbalife. Best leuk om deze forums eens te lezen. Verschil met Nederland is met name dat Amerikanen durven te zeggen dat/hoe ze belazerd zijn.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

als je zo spreekt dan word je elk dag belazerd ,en zeker door banken/verzekeringen,want hoe minder geld je bezit hoe schofferig je behandeld wordt.

Henny E

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Henny E »


Crabbel, ik heb van mijn vader en grootvader een aantal "boeren slimheden"geleerd.

Als ik nu moet beslissen, dan hoeft het niet.
Als een aanbod goed is is het er morgen ook nog wel.
Als ik veel geld moet betalen voordat ik ergens aan mee mag doen wil ik exact snappen hoe het zit en alle voorwaarden en eisen van te voren hebben ingezien en mee akoord zijn gegaan.
Beste Maarschalk,
Wellicht dat dankzij deze "slimheden" de meeste boeren dan ook afhankelijk zijn van de subsidies van de EU en zouden ze zonder deze subsidies (van mijn belastinggeld, verdiend met dat onzedelijke MLM !!!)op de fles gaan en hun eigen BSE-koeien, pest-varkens en vogelpest-kippen moeten opeten!!!
Ik denk dat jouw vader en grootvader economisch advies hebben gehad van de vader en grootvader van Student26 (zie onder).
Nog een boeren slimheid:Aal in de fuiken en rijp op de daken hebben geen moer met elkander te maken !
=========================
- Als econoom vind ik het een inefficient concept.
Beste Student26,
De methoden die jij leert zijn efficiënt, pfffffff !!!!!
Hoeveel werklozen komen er dagelijks bij ??? Hoeveel faillissementen ??
De eerste econoom die van zijn eigen ideeën rond kan komen, laat staan rijk is geworden, moet toch echt nog geboren worden !
Economie studeren, gaan werken en vervolgens iedere maand rood staan bij de bank: Dat is pas economie :lol: !!!!!!!!
Geld verdienen kun je niet leren van een Prof. Dr. in de economie, die keer op keer aan het eind van zijn geld nog een stuk van de maand overheeft !!!
Als deze gestudeerde puntmutsen het echt zo goed wisten, zaten ze niet hier maar op de Bahama's !!! Snappez vous ???
==========================
Nou, MLM is dus inderdaad helemaal niets, noppes, nada.

Ik zou de Tros ook willen verzoeken dit item te sluiten. Ik heb geen interesse om ooit van mijn leven hier iets mee te maken te hebben. Wat een stelletje gespuis.
Beste Madeleine,

We zouden het toch netjes houden, zonder ordinair gescheld ???
Alleen MLM-voorstanders zijn toch agressief, onbeschoft, etc. ???
Kennelijk is het besmettelijk.
Foeiiiiiiiiiii, wat laat jij je nu kennen !!! De ware aap komt uit de mouw !!!
==========================
- Als consument vind ik het een waardeloos concept, met name op het gebied van fysieke goederen.
Nogmaals beste student26,

Het zal jou, als consument, toch een worst zijn hoe een produkt in de markt wordt gezet ?????
Of je nu belt via KPN, Tele2, ACN of Eurexcel maakt toch allemaal geen fluit uit ?? Als het voor de consument maar lekker (=economisch) goedkoop is toch ??? Of telt de prijs nu plotseling niet meer ???
Als ik wat nodig heb, dan haal ik het. Ik ga niet 2 dagen zitten wachten tot het gebracht wordt.
Economie is ook een beetje vooruit zien, beste Stuud26.
Als jij dus ziet dat je WC-eend bijna op is dan kun je alvast bij Amway bestellen en heb je tijdig weer nieuwe voorraad! Wordt het ook nog keurig bij je thuis bezorgd, op een tijd die jou schikt !!
Wat zeg je ???? Die WC-eend van Amway is 3 euro duurder dan van de Aldi ??? Oke, heb jij weer gelijk in.(Niet te vangen die student26,pfffff)
Maar je moet er wel voor de deur uit en in de rij staan. Kost je minstens een half uur, maar je hebt wel eventjes 3 euro verdiend ! Chapeau !!
Had je tijdig Amway gebeld en dat half uur besteed aan werken (bijv. MLM), dan had je meer verdiend !!! :lol:

Dat is nou economie !!!!!!!! :wink:

M.v.g.
Henny E
=====

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Nou, MLM is dus inderdaad helemaal niets, noppes, nada.

Ik zou de Tros ook willen verzoeken dit item te sluiten. Ik heb geen interesse om ooit van mijn leven hier iets mee te maken te hebben. Wat een stelletje gespuis.
Heb jij goed naar de datum gekeken? 14 augustus heb ik dit geschreven. Op 13 augustus is er alleen maar gescholden door jullie op dit forum. En inderdaad, ik vind jullie wat dat betreft gespuis.
Wat zeg je ???? Die WC-eend van Amway is 3 euro duurder dan van de Aldi ??? Oke, heb jij weer gelijk in.(Niet te vangen die student26,pfffff)
Maar je moet er wel voor de deur uit en in de rij staan. Kost je minstens een half uur, maar je hebt wel eventjes 3 euro verdiend ! Chapeau !!
Had je tijdig Amway gebeld en dat half uur besteed aan werken (bijv. MLM), dan had je meer verdiend !!!

Dat is nou economie !!!!!!!!
Hmm, 3 euro duurder, dat is 300% (ervan uitgaande dat een fles bij de Aldit 1 euro kost). Dat betekent als ik voor 50 Euro per maand aan schoonmaakartikelen gebruik (prijs Bas) ik bij jullie waarschijnlijk 120 euro kwijt ben.

Het argument van jou gaat natuurlijk helemaal niet op omdat dit soort boodschappen gelijktijdig meegenomen wordt bij de gewone boodschappen. Ik doe mijn wekelijkse boodschappen bij Bas en zou dan en voor schoonmaakartikelen weer bij Amway moeten zijn wat vééééél duurder is.

En dat noem jij makkelijk???????
Ik denk dat er nauwelijks huisvrouwen zijn die dit als een gemak ervaren!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Beste Henny E,

Dank voor je reactie. Jammer dat je er weer een persoonlijke aanval tussen moet stoppen.

Verder zou het verstandig zijn als je geen uitspraken doet over het inkomen van mijn familieleden, professoren of wie dan ook die je niet kent. Vooral met gejatte Loesje teksten.

De boerenslimheden die ik vertelde voorkomen dat je wordt opgelicht, en hebben de mensen die mij dat geleerd hebben, alsmede mijzelf een behoorlijke welstand gebracht.
Studeren brengt mij een nog grotere welstand, wat zich bewijst in nadere mensen die ik ken die gestudeerd hebben.
Iets wat ook geldt voor die hooggeleerde heren waarvan jij beweert dat ze niet rondkomen.

tegenstander

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door tegenstander »

Jammer Hennie,

Toen jij op het forum verscheen dacht ik, dat er zich nu, voor het eerst sinds lange tijd, een voorstander meldde die redelijk was.

Dat heeft niet zo mogen blijven.

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat mensen die economie hebben gestudeerd, daarvan later NIET een zeer riant inkomen hebben?
Dat is wel een heel flagrante tegenspraak met mijn kennissenkring. Daar wonen de economen namelijk allemaal in huizen waar ik alleen maar van kan dromen. Zo met een vleugelpiano in een hoekje (!) van de kamer en een zwembad in de kelder.

Een andere vraag: Hoelang zit jij al in de MLM-wereld?

Dat jij beschikt over een gezond verstand heb je in je eerste post laten zien. Iemand van jouw kaliber kan zich een korte poos laten misleiden, maar dan moeten de schellen toch van de ogen vallen.

Gespuis, vind jij dat een scheldwoord? Nou, als je lang genoeg op dit forum blijft komen, leren jouw companen je nog wel andere woorden!

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Gespuis, vind jij dat een scheldwoord?


Nee, dombo(geen scheldwoord, maar een feit), het gaat niet om het WOORD, maar om het schelden opzich! Die onderontwikkelde vrouwtjes lopen te janken als er gescholden wordt, maar ze geven zelf de aanzet.Vervolgens doen ze rustig mee.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, dombo(geen scheldwoord, maar een feit), het gaat niet om het WOORD, maar om het schelden opzich! Die onderontwikkelde vrouwtjes lopen te janken als er gescholden wordt, maar ze geven zelf de aanzet.Vervolgens doen ze rustig mee.
Tjonge, jonge, jonge.
Het presenteren van meningen als feiten, vrouwen minderwaardig noemen, en een ander ook nog eens de schuld geven.
Geod bezig hoor. NOT.

Henny E

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Henny E »

Op 13 augustus is er alleen maar gescholden door jullie op dit forum. En inderdaad, ik vind jullie wat dat betreft gespuis.
Jullie ??? Wil je mij er svp buiten laten ???
Ik verlaag mij niet tot ordinair gescheld, hooguit kun je mij een iewat scherpe pen "verwijten".
Maar wie kaatst................ etc.

Beste Maarschalk,
Mijn opmerking is absoluut niet persoonlijk bedoeld maar in het algemeen. Dat staat er ook !
Jij begon zelf met een verwijzing naar je vader en grootvader. Ik heb daar enkel even op voortgeborduurd.
Maar nogmaals: Is absoluut niet persoonlijk bedoeld.
Ik beschouw de discussie met jou als een zinnige discussie, met niveau !
Sorry, als ik je toch persoonlijk geraakt hebt. :oops:


Beste Tegenstander,

Dank voor het compliment.
Ik ben ook beslist niet onredelijk: Ook ik verfoei de manier waarop de meeste MLM-ers menen het, in de basis, meest eerlijke marketingsysteem qua verdiensten in de praktijk te moeten brengen.
Ook ik verfoei het schimmige gedoe en die belachelijke snel-rijk-beloftes !!! Niemand kan een ander voorspellen dat hij/zij überhaupt rijk wordt van bepaalde werkzaamheden, laat staan snel !
Ook ik verfoei het domme geblaat dat iedereen geschikt is voor MLM !!
Daarom wens ik ook niet met dit soort foute MLM-ers op één hoop gegooid te worden en voor gespuis uitgemaakt te worden !!

Reden waarom ik mij pas bij een MLM-bedrijf aansloot toen ik vond dat er eindelijk een degelijk en fatsoenlijk bedrijf in Nederland op de markt kwam.( Ja, ja, degelijk EN fatsoenlijk: Het bestaat echt !!!)
Let wel: Ik zeg dus NIET dat het bedrijf degelijk en fatsoenlijk IS, maar dat IK het, op basis van MIJN onderzoek, zo VOND !!

Wat ik hier echter op dit forum overduidelijk proef zijn grove vooroordelen over MLM, gebaseerd op niet representatieve uitwassen.
Verder stuit het mij hier tegen de borst dat IEDERE MLM-er per definitie als geboefte en als oplichter bestempeld wordt.
Er zijn toch immers ook eerlijke en integere politici ??? Al zijn ze op de vingers van één hand te tellen !
Daar wonen de economen namelijk allemaal in huizen waar ik alleen maar van kan dromen. Zo met een vleugelpiano in een hoekje (!) van de kamer en een zwembad in de kelder.
En jij laat je leiden door deze uiterlijke schijn ?? Door een zwembad in de kelder ??
Weet jij hoe diep men hiervoor in de schulden zit ??? Ik wel, want de financiering van dit soort zaken is jarenlang mijn vak geweest. :lol:
Dat deze mensen een riant inkomen genieten is buiten kijf, maar wat schiet je er mee op als je meer uitgeeft dan er binnenkomt ??
Ik heb lang genoeg in dit blabla-wereldje van uiterlijke schijn meegedraaid om mijn stelling deugdelijk te kunnen onderbouwen.
Neem even de moeite en kijk eens GOED naar het filmpje "Learn How The Wealthy Get That Way" : http://www.explorefreedom.com/eurexcel/
Iemand van jouw kaliber kan zich een korte poos laten misleiden, maar dan moeten de schellen toch van de ogen vallen.
Na het aanschouwen van eerder genoemd filmpje vielen mij dan ook spontaan de schellen van de ogen !
Een andere vraag: Hoelang zit jij al in de MLM-wereld?
Na dit wereldje ca. 4 jaar nauwlettend gevolgd en bestudeerd te hebben, ben ik er eind vorig jaar zelf mee begonnen.
En ik moet eerlijk zeggen: Het is beslist NIET makkelijk en het gaat beslist niet allemaal van een leien dakje. Ik ben dan ook zeer zeker nog geen MLM-miljonair, zo ik dat ooit word.
Echter............ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en ik denk er zelfs over om mijn hele verzekeringstoko te verkopen en fulltime te gaan netwerken.
Gespuis, vind jij dat een scheldwoord? Nou, als je lang genoeg op dit forum blijft komen, leren jouw companen je nog wel andere woorden!
Gespuis in de context waarin het gebruikt werd beschouw ik als een belediging en degenen die mij hier nog wel andere woorden zullen leren zijn beslist mijn "companen" niet !!!
Ik zou ze dan ook voor geen goud in mijn downline willen hebben !!

M.v.g.
Henny E.
======

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Henny, jouw respons doet me goed.
Ik blijf van mening dat het mlm concept in de basis een fout bevat, maar daarover worden we het nooit eens ben ik bang.
Verder heb je gelijk dat er een groot verschil bestaat tussen het geboefte en jou.
Maar een ding ben ik niet met je eens en dat is helaas voor jou bewijsbaar.
De wijsheden van mijn vader en grootvader hebben boeren niet afhankelijk gemaakt van subsidies, maar de subsidies zelf.
Alles wat goed en eerlijk is kan ook tot morgen wachten, en als je pas na tekenen de voorwaarden mag zien, is het foute boel.

Oke, in een geval, huis kopen en doorverkopen dan is er wel een deadline, maar die is bepaald door onze belastingdienst.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Ik heb het "filmpje" bekeken. Meen jij nu serieus dat de schellen van jouw ogen vielen? Is dit serieus? Nou, het bevestigt nog meer mij oordeel over MLM. En die gladde foto's, jach. Staan ook bij Amway succesverhalen!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

For the record, ik heb het filmpje niet bekeken en daar ook geen interesse in.
Totdat iemand met een goede economische analyse kan komen, waarbij ook de bedrijfskundige aspecten zijn meegenomen blijft mlm een concept wat in de basis al een fout bevat.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Het is helemaal geen filmpje! Het is een soort tekenfilm presentatie van de ergste soort. Dit soort presentaties maak ik met Powerpoint! Wat een professionaliteit!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En dat zou gemaakt door een prof. aan de University of Illinois?

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

En ja hoor, daar is-ie weer! Prof. King.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Heb op de site van de universiteit gekeken.
Deze man vond ik niet zo snel.
Wie kwam met deze man en dit filmpje aan?
Eerst was hij van Harvard Business School, nu van University of Illinois.
Welk vakken doceert hij?
Welke chair bezet hij? (hij is tenslotte prof.)
En is dat bij de University (undergraduate) of de busniess school (graduate)?

Voordat deze vragen beantwoord zijn, om de echtheid te verifieren mogen we dit verhaal dus ook als een leugen bestempelen.

Gesloten