LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door student26 »

Jullie zijn gewoon een stelletje lafbekken.
Grote bek over bewijzen die op tafel moeten komen, maar als jullie die mogelijkheid krijgen trekken jullie een grote smoesendoos open. Bah......!!!!!!
De lafbekken hier zijn de mensen die roepen dat ze de bewijzen hebben maar te bedonderd zijn om ze hier gewoon in het openbaar te plaatsen. Waar zijn jullie bang voor?! Alleen maar smoezen zie ik hier: kom maar naar een presentatie, kom maar bij mij thuis kijken. Flauwekul dus, meer is het niet. Plaats het maar hier, zoniet, dan moet je niet anderen gaan lopen beschuldigen van lafheid.

Marktman

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Marktman »

Ik doe elke maand mee aan de staatloterij. Ik geloof niet dat ik hem ga winnen, maar ik hoop het wel.

Iedereen kan verleidt worden door het vooruitzicht makkelijk rijk te worden en als een MLM verhaal goed verteld wordt komt het zo over. Feit is dat je een bepaalde persoonlijkheid moet hebben om hier succesvol in te zijn en er zullen zeker mensen (veel) geld verdiend hebben. Laten we echter eerlijk zijn, de grootte meerderheid niet.

Dat geneuzel om langs te komen en bewijzen te zien is onzinnig.
A) Jij kan er rijk mee geworden zijn.
B) Wil niet zeggen dat ik dat wordt.

De reden dat er zo weinig concreets op internet te vinden is en dat ze graag willen dat je langskomt is omdat een goede verkoper iemand kan ompraten. Een website kan dat een stuk minder.

P.s. mijn bakker op de hoek staat met zijn kvk op internet. Ik zou verwachten dat een bedrijf dat leeft van verkopen (lucht of producten) dat ook doet.

succesvolle netwerker.

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker. »

Plaats het maar hier, zoniet, dan moet je niet anderen gaan lopen beschuldigen van lafheid

Ik heb aangegeven dat ik mijn persoonsgegevens niet op het net plaats.Als ik dat wel zou doen, kun jij weer makkelijk zeggen dat het nep is.Dus wil ik het in het echt laten zien.

Nog een vraag.
Stel,(alhoewel..het is zo, maar toch), die hele cijfermikmak die jullie willen zien blijkt 100% waar te zijn, wat zal jullie kijk op mlm doen veranderen? Geef hier nu eens eerlijk antwoord op. En niet van, als jij het niet laat zien is het niet zo e.d.
Wees eens sportief en laat nou eens weten wat er voor jullie dan verandert.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door crabbel »

Als alles waar blijkt te zijn en dat mlm echt werkt, zal ik de eerste zijn om het toe te geven.

Maar, ik heb nog nooit één cijfer gezien, niet een echte reactie dat berekeningen niet kloppen. En mijn link dat de jaarcijfers niet gedeponeerd zijn (ACN) bij de KvK wordt ook niet op gereageerd. Dus er is toch iets mis.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

En mijn link dat de jaarcijfers niet gedeponeerd zijn (ACN) bij de KvK wordt ook niet op gereageerd. Dus er is toch iets mis.
Dat is onzin ! Die kun je zo opvragen bij de KVK Madeleine. Dat jij dat niet doet is jouw probleem.

Geen leugens vertellen meisje :evil:

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door crabbel »

Maar ze zijn niet gedeponeerd. Je kunt wel ingeschreven staan bij de KvK, maar er is geen verplichting de cijfers te deponeren. De KvK heeft geen beleid dat zij achter de achtergebleven jaarverslagen aangaat. KvK bestaat bij de gratie van de ondernemers.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik heb ooit eerder gesteld dat ik niet precies de vinger kan leggen wat de motivatie kan zijn om willens en wetens tegen alle argumenten in te gaan zonder hier een onderbouwing op te geven.
Er is wel een verklaring voor dit gedrag op psychologisch gebied. Ze weten onbewust heus wel dat verhaaltjes over rijk worden en niet meer hoeven werken grotendeels onzin is. Ze weten ook wel dat het eigenlijk dom is om eraan mee te doen omdat de kans op verlies ontzettend groot is. Toch doen ze mee. Dat zorgt voor tegenstrijdige gevoelens. Aan de ene kant is het dom, maar aan de andere kant doen ze mee. Om het tegenstrijdige gevoel op te lossen zeggen ze tegen zichzelf en anderen: "Ik ben niet dom. Ik doe toch mee. Dus moet het wel goed en geweldig zijn." Ze veranderen als het ware hun houding en gedrag om de daden te rechtvaardigen. Sociaal psycholoog Festinger noemde dat proces in 1957 al cognitieve dissonantie.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door crabbel »

Dank je KeesJan. Tja, de attidude (houding) is duidelijk. Ze gaan tot het uiterste. Schelden, bedreigen. vuiligheid. Zou dit ook hiermee te maken hebben dat je je tot het uiterste verdedigd?

Lijkt trouwens een beetje op WO II. De Hitler-Jugend bleef doorvechten tot het uiterste terwijl heel Duitsland was platgebombardeerd. Volgens mij is dit hetzelfde mechanisme.

mvg

Madeleine

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Je gaat wel erg ver in je vergelijkingen. Zegt toch iets over jou als persoon.

Benard

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Benard »

Lijkt trouwens een beetje op WO II. De Hitler-Jugend bleef doorvechten tot het uiterste terwijl heel Duitsland was platgebombardeerd. Volgens mij is dit hetzelfde mechanisme.
Ik vind dat je hier wel heel erg ver gaat in je uitspraken. Ik denk dat het beter is dat je deze uitspraken niet meer op een open forum als deze plaatst.

kvk

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door kvk »

je moet eens beter kijken bij de kvk!!! oja ze vragen geld om er na te kijken.allles staat er!!!! Dus wat ben je een leugenaar!!!!!!!!!!!!!!!!!! een grote ook. madeleine.....

jij hebt geen wachtwoord.

ga allemaal naar www.kvk.nl bekijk het zelf. Alleen staat er euro teken voor om in te zien.(en een wachtwoord)
staar er wel...

gaarne reacties wie gekeken heeft.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door crabbel »

Ik vind dat je hier wel heel erg ver gaat in je uitspraken. Ik denk dat het beter is dat je deze uitspraken niet meer op een open forum als deze plaatst.
Ach jeetje, wij hebben het hier over religie en de NSDAP was ook een vorm van religie. De leider blind volgen en nooit vragen stellen. En mag ik deze uitspraken niet doen? Dit was fout vanaf 1933, ik ben hier geen aanhanger van.

Maar jullie mogen mij wel voor alles wat vies en vuil is uitmaken. Daar hebben jullie geen problemen mee.

De enige vergelijking die ik maak, is dat 80 mio Duitsers ook meeliepen. En iedereen die er tegen het systeem was, in een concentratiekamp werd gegooid of doodordinair vermoord werd, zonder dat een gerechtelijke macht in staat was om hier iets aan te doen. Uit jullie reacties proef ik hetzelfde. Als wij aan de macht komen, pas maar op want wij zullen jou vinden. Niets meer, niets minder.

grapjas

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door grapjas »

Hebben MLM-ers (ook) stemrecht dan?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door student26 »

Ik heb aangegeven dat ik mijn persoonsgegevens niet op het net plaats.Als ik dat wel zou doen, kun jij weer makkelijk zeggen dat het nep is.Dus wil ik het in het echt laten zien.
Ik heb al weet-ik-hoeveel-keer aangegeven dat ik je persoonsgegevens helemaal niet wil. Het interesseert me geen zier wie je bent, waar je woont, hoe je woont en hoeveel auto's er voor je deur staan. Ik heb ook al vaak genoeg aangegeven welke informatie ik WEL wil zien. Moet ik dat nou blijven herhalen? Ik ben toch zeker geen MLM'er...
Nog een vraag. Stel,(alhoewel..het is zo, maar toch), die hele cijfermikmak die jullie willen zien blijkt 100% waar te zijn, wat zal jullie kijk op mlm doen veranderen? Geef hier nu eens eerlijk antwoord op. En niet van, als jij het niet laat zien is het niet zo e.d. Wees eens sportief en laat nou eens weten wat er voor jullie dan verandert.
Het eerste slaat weer behoorlijk de plank mis. "Stel dat de cijfermikmak waar is". Natuurlijk is de cijfermikmak waar, ik mag toch hopen dat de cijfers niet dusdanig gemanipuleerd zijn dat het gehele jaarverslag beter als wc-papier gebruikt kan worden?!

Op het moment dat jij kunt aantonen dat voor MLM geldt dat de kans om een redelijk inkomen te verwerven, onder andere inhoudende dat de inkomensverdeling niet extreem scheef is, groot is danwel groter is dan bij "normaal" ondernemersschap, dan heb je gelijk en is MLM een goed concept.

Als je daarbij ook nog kunt aantonen dat het in een significant deel van de populatie mogelijk is zonder het werven van meer distributeurs een goed inkomen te verwerven, dan is het zelfs een zeer goed concept.

En als je dan ook nog even bewijst dat MLM bijzonder veel miljonairs op heeft geleverd (onder distributeurs uiteraard) dan hou ik m'n mond verder.

Uiteraard spreken we over al langer bestaande ondernemingen die al langere tijd het betreffende gebied bedienen; op basis van extreem snelle groei in de beginfase en/of een relatief kleine populatie kunnen we natuurlijk geen goede conclusies trekken.

Ook zou ik wel eens willen zien hoeveel mensen nou daadwerkelijk veel vrije tijd overhouden danwel leven van hun residual income zonder verder nog iets te doen.

Uitdagingen genoeg lijkt me.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik vind dat je hier wel heel erg ver gaat in je uitspraken. Ik denk dat het beter is dat je deze uitspraken niet meer op een open forum als deze plaatst.
Te ver? Hoezo dan? Sociale processen gaan in de praktijk ook ontzettend ver. Milgram toonde in 1968 al aan dat als je tijdens een duistere bijeenkomst een bepaalde situatie creëert met autoriteit en sociale druk, maar liefst 70 % van de mensen tot extreme dingen in staat zijn.

Een ander proces is het proces van de laster. Men zet mensen tijdens een bijeenkomst in een groep en noemt ze de "voorstanders van MLM". Vervolgens noemen ze de andere groep, de tegenstanders van MLM, de vijand. Die indeling is al voldoende voor extreem en bedreigend gedrag naar de tegenstanders van MLM. Dat proces werkt altijd. Verdeel mensen in groepen en ze worden extreem vijandig naar elkaar. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij voetbalwedstrijden waarbij zelfs de kleur van het t-shirt uitmaakt. Het "je bent geen rode, dus ben je een vijand" principe. Zoek op het internet eens informatie over het "minimale groepen paradigma" waarin gesteld wordt dat je zelfs door mensen in verschillende groepen in te delen al extreme vijandigheid creëert.

De uitspraken van Crabbel/Madeleine zijn helemaal niet zo gek. Veel mensen beseffen het niet, maar de tweede wereld oorlog heeft kunnen ontstaan door een combinatie duistere bijeenkomsten, sociale druk, laster en een tal van constructies waarmee mensen zelfs het extreemste gedrag durven te rechtvaardigen.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

ga allemaal naar www.kvk.nl bekijk het zelf. Alleen staat er een euro teken voor om het mogen te bekijken(en een wachtwoord)
staar er wel...

gaarne reacties wie gekeken heeft....

weer er om heen draaien madeleine

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wat is je KvK nummer dan?

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Pff, allemaal mooie theoriën van mensen die nog nooit bij een of andere presentatie geweest zijn, of uberhaupt enig idee hebben van MLM. Geloof me.. ik hoef er ook niet zo nodig naartoe, maar ik zie genoeg leuke verdiensten van vrienden/kenissen die met deze vorm NAAST hun huidige baan bezig zijn.

Typisch iets Hollands he... als een ander succes heeft met iets, is het al gauw "ow kijk hem nou eens die patser" als we vervolgens zelf eens iets doen moet iedereen weten hoe goed we wel niet zijn en wat we allemaal kunnen.. maar ach, de reactie dat ik dan overdrijf is te voorzien.. :?

In diverse landen is het heel normaal dat als jij gewoon hard werkt, of hoe je je geld dan ook verdiend dat je idd in een Mercedes rijdt.. hier in Nederland zal je wel "een of andere drugsdealer" zijn ofzo...

Word er af en toe wel moe van! Wees nou gewoon eens wat positiever en zie niet alles vanuit een negatief standpunt, en waarom moet alles zo onderbouwt worden?? Hier lees ik reacties van diverse mensen die dan inzage willen in KVK enz.. pff vermoeiend allemaal eigenlijk.. :x

Met MLm-en worden miljoenen verdiend en het bestaat al langer dan de meesten denken, waarom moet er dan nu nog steeds "onderzoek" naar worden gedaan? Het heeft zichzelf allang bewezen!

Maar ach, ik maak me niet druk verder hierover, want iedereen heeft z'n mening al klaar vervolgens..

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door student26 »

Weer 1 die komt beweren dat we met theorie bezig zijn. Hoe kom je toch aan dat verhaal? Wordt dat ook op die presentaties verteld of zo? Want waar het op gebaseerd is is mij volstrekt onduidelijk. De meeste tegenstanders hier (voor zover ik weet tenminste) zijn op zijn minst al eens of meerdere keren in contact gekomen met MLM, is het niet via een presentatie, dan wel omdat ze het zelf gedaan hebben of omdat een naaste vriend/kennis er wat mee doet of heeft gedaan. Iedereen hier weet dus waar hij/zij over praat. Iedereen heeft er ook zijn eigen ervaringen mee, en vanuit die ervaringen wordt hier gediscussieerd.

Dat heeft niets te maken met het een ander niet gunnen of iets dergelijks. Mijn pa rijdt ook in een dikke Volvo, niet omdat hij wil showen hoe goed hij het wel heeft gedaan, maar omdat hij het een mooie auto vindt en omdat de hond makkelijker meekan (stationwagon). Wij hebben een boot, niet omdat we willen showen, maar omdat we allebei gek zijn op water en varen. Vrienden van mij wonen in een kast van een huis, niet om hun vrienden jaloers te maken maar omdat ze graag een vrijstaand huis wilden met een flinke tuin. Misschien zijn het niet wij hier die een negatieve blik op mensen hebben, maar jij?
Met MLm-en worden miljoenen verdiend en het bestaat al langer dan de meesten denken, waarom moet er dan nu nog steeds "onderzoek" naar worden gedaan? Het heeft zichzelf allang bewezen!
Juist omdat het bewezen heeft dat velen er alleen maar geld mee verliezen!

Stefan

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Stefan »

Tja idd typisch Hollands gedrag of moet ik zeggen menselijk gedrag. Toen ik mijn eerste sportwagen kocht van mijn zuurverdiende centjes waar ik keihard voor gewerkt heb werd ik ook uitgemaakt voor drugslul, pooier en een auto van de bank.

Waar komt die bekrompenheid toch vandaan? Positieve reacties waren er natuurlijk ook wel maar dat waren slechts 3 van de 10.

Iemand een verklaring voor dit gedrag?

Gesloten