Pagina 2 van 2

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 13:33
door Moneyman
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 13:10
Moneyman, ik sla niets gemakshalve over, ik weet niet waarom je antwoorden geeft die mij in ieder geval niet helpen.
Dat doen ze juist wel: ze behoeven je voor nog meer ellende en kosten.
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 13:10
Het gaat je gemakkelijk af om het richting mijn eigen schuld te drukken of dat ik onwaarheden aangeef.
Dan lees je niet goed. Je slaat alleen een cruciale stap over. Prima als je eigenwijs wilt zijn, maar dan ben je nu in ieder geval gewaarschuwd.
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 13:10
Jammer ik had gehoopt op raad en daad,
Dat is exact wat je krijgt. Maar dan moet je er wel wat mee doen, anders heb je er niks aan.

Natuurlijk kan je stug volhouden "hij komt er niet meer in". Maar accepteer dan straks ook de consequenties ervan.

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 13:59
door gosewijn
10.000,00 euro voor die vloer , hoe groot is die vloer dan wel niet , Geef eens antwoord op mijn vragen dan kan ik je misschien adviceren . Ik denk dat je een paar dingen wil verzwijgen .

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 14:41
door Robblankenstein
Gosewijn: onze vloer is van Robijn hout gemaakt en destijds inderdaad zoveel geld voor betaalt. 60 m is de vloer en dan nog plinten plus monteren.
Wat zou ik willen verzwijgen?

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 14:51
door gosewijn
Ok , robinia dacht ik al , wist het niet zeker , Wel een hele slechte sortering . Neem aan 20.mm dik. Prijs in guldens ?

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 15:32
door Meiklokje
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 13:10
Moneyman, ik sla niets gemakshalve over, ik weet niet .........
Kan wel begrijpen waarom het woord "gemakshalve" schuurt, het kan negatief gelezen worden als "met opzet", "te lui om het complete citaat weer te geven" enz. en daar hoeft helemaal geen sprake van te zijn.
Bij een groot, duur, mislukt project als dit spelen frustratie, woede, teleurstelling een rol en die emoties sijpelen door in het bericht van Ts . Blijft onverlet dat Ts de eerder geschreven stappen zal moeten volgen om tot een oplossing te komen en hopelijk lukt het om zijn frustratie omwille van het te bereiken doel voorlopig aan de kant te zetten

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 16:08
door Moneyman
Meiklokje schreef:
21 nov 2020 15:32
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 13:10
Moneyman, ik sla niets gemakshalve over, ik weet niet .........
Kan wel begrijpen waarom het woord "gemakshalve" schuurt, het kan negatief gelezen worden als "met opzet", "te lui om het complete citaat weer te geven" enz. en daar hoeft helemaal geen sprake van te zijn.
Dat was inderdaad ook niet hoe ik 'm bedoelde; wat ik bedoelde was "omdat het niet bij je standpunt past".

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 18:37
door crazyme
Het is lastig te zien op de foto’s wat u precies bedoeld met stempels.

Bedoelt u wellicht spiegels ? Dat kunt u namelijk het vloerenbedrijf onmogelijk verwijten, dat zit gewoon in het hout en is er inderdaad niet uit te schuren.

Dan bent u wellicht van een donkere vloer naar een lichte kleur gegaan. Terug naar donker zou een oplossing zijn.

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 19:52
door sake1987
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 13:10
Moneyman, ik sla niets gemakshalve over, ik weet niet waarom je antwoorden geeft die mij in ieder geval niet helpen. Het gaat je gemakkelijk af om het richting mijn eigen schuld te drukken of dat ik onwaarheden aangeef. Jammer ik had gehoopt op raad en daad, mijn 10.000 euro vloer is vernield door een bedrijf met 30 jaar ervaring en hij komt er niet meer in: noem het wanprestatie, vertrouwensbreuk en als dit allemaal niet kan omdat je zo’n prutser je vloer nog een keer moet laten vernielen, jammer. Hij komt er niet meer in.
Maar hij is nog niet van me af, kan in ieder geval anderen hiervoor waarschuwen. Laat je commentaar maar,
Nu breekt mijn klomp, krijg je van verschillende mensen goed bedoelde adviezen hoe je het moet aanpakken.
Je vraagt om deze adviezen.
Maar de adviezen passen niet in je straatje en dan ga je vervelend reageren.
Weet je wat, volg je eigen lijn, je zult meer kosten krijgen en er hierna achter komen, dat de hier gegeven adviezen klopten

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 20:45
door moederslink
Je hakken in het zand zetten en de prutser niet meer binnenlaten , daar word je niets wijzer van.
Laat de baas himself binnen en laat hem de boel beoordelen.
Zie er uit te komen. Er zijn vast nog wel andere medewerkers daar in dienst, die het wél netjes kunnen fixen.
Je hebt geen poot om op te staan wanneer je hen resoluut en voorgoed de deur wijst.
Ga het gesprek wél aan , ga in overleg.

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 21 nov 2020 23:42
door Robblankenstein
Sake1987 bedankt voor je reactie. Blijkbaar heb je geen idee wat voor frustratie het oplevert als je je verheugd op een mooie vloer en enorm teleurgesteld wordt. De adviezen hier zijn zoals de wet aangeeft: laat het herstellen anders kan je niks. Wat zoek ik ? Omdat ik geen enkel geloof heb in zo’n grote prutser dat hij het goed maakt, los vd ellende van weer de huiskamer leegmaken e.d. een mogelijkheid om hier zonder herstel iets aan te doen. Jouw klomp maakt me niets uit, als er geen oplossing is dan is dat jammer en mijn beslissing kost me dan geld. Erger: hij loopt lachend weg en gaat verder met zijn prutswerk!

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 22 nov 2020 06:43
door sake1987
Robblankenstein schreef:
21 nov 2020 23:42
Sake1987 bedankt voor je reactie. Blijkbaar heb je geen idee wat voor frustratie het oplevert als je je verheugd op een mooie vloer en enorm teleurgesteld wordt. De adviezen hier zijn zoals de wet aangeeft: laat het herstellen anders kan je niks. Wat zoek ik ? Omdat ik geen enkel geloof heb in zo’n grote prutser dat hij het goed maakt, los vd ellende van weer de huiskamer leegmaken e.d. een mogelijkheid om hier zonder herstel iets aan te doen. Jouw klomp maakt me niets uit, als er geen oplossing is dan is dat jammer en mijn beslissing kost me dan geld. Erger: hij loopt lachend weg en gaat verder met zijn prutswerk!
Rob,
Dat is jou goed recht en jou geld.
En je frustratie, snap ik 100%, heb zelf ook een keer in dit schuitje gezeten.
En dat je deze man niet meer in huis wil, kan ik ook helemaal inkomen.
Wat mijn klomp brak, was je vervelende reactie tegen mensen die je advies gaven, wat wettelijk mogelijk is.
Maar die je in je woede en frustratie niet wilde horen.
Denk als je hem de kans geeft, hij toch niet komt en dan ligt de bal bij jou!!
En zoals ik al eerder heb aangegeven, de foto’s die je laat zien, is pruts werk.

Re: Wanprestatie Vloerenschuurbedrijf Peva, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Geplaatst: 22 nov 2020 15:45
door gosewijn
Als er slecht geschuurd is is niet duidelijk te zien . Een ding is zeker zeer slecht gelakt . heb zo n vermoede dat het met een sligt gedaan is.
Oplossing is overnieuw schuren en vakkundig lakken . Op de foto is niet duidelijk te zien of er een vellingkant aan de plank zit , zo ja overnieuw freesen .

Stuur een aangetekende brief met terugmelding , geef hem 2 weken de tijd om te reageren en 6 weken om te herstellen , en vermeld er bij als je geen reactie krijgt dat je het werk laat uitvoeren door een ander bedrijf en alle kosten op hem zal verhalen .