AEX heeft in de afgelopen 20 jaar geen rendement opgeleverd, u betaald wel kosten om deze beleggingsrekening te hebben en bewaarkosten voor de aandelen, daarom komt er weinig bij of gaat er zelfs kapitaal af, dit onder voorbehoud van beleggen in aandelen AEX.
Nu mag je natuurlijk wel verwachten van iemand die je geld op een professionele wijze belegt dat die op een dusdanige wijze belegt dat er wel rendement ontstaat.
als ik u was zou ik daar het gesprek over laten gaan met de ING....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING ontkent eenmalige inleg bij beleggershypotheek
Re: ING ontkent eenmalige inleg bij beleggershypotheek
Over tegenvallend rendement dus. Een van de risico's van beleggen. Tja.
Dat is toch wat anders dan de 5,2% waarvan de overheid uitgaat als het om beleggingen van belastingbetalers gaat.
Dat is omdat niet iedereen in de AEX belegt en omdat het huidige rendement wel in die richting zit.
De AEX is de eerste tien jaar zo'n 50% gedaald en de tweede tien jaar zo'n 80% gestegen. Per saldo dus een verlies van zo'n 10%, ondanks dat het rendement de laatste tien jaar prima was. Als daar nog diverse kosten vanaf gaan, dan kan het hard gaan.
(Volgens mij was het rond de eeuwwisseling best populair om in een 'Hollands' aandelenfonds te stappen. Iets wat achteraf misschien niet de meest optimale keus was. Als TS daar toen ook voor heeft gekozen, dan kun je, gezien het verloop van de beurs, de bank moeilijk verwijten dat ze een slecht rendement hebben behaald.)
Ach ja, achteraf is het gemakkelijk bepalen waarin je had moeten beleggen. Wie geen risicilo wil lopen, kan maar beter niet beleggen.
Dat is dan geen risico, maar een zekerheid