Re: Welk grootwinkel bedrijf steld zich het beste op in deze crisis
Geplaatst: 17 dec 2020 00:01
Albert Heijn, sinds 1887....
Jan Linders sinds 1954
Jan Linders sinds 1954
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Een woord eindigt toch nooit met een hoofdletter ?Arizonakid schreef: ↑16 dec 2020 21:02Had die D achter vin gezet, en je was misschien nog enigzins serieus genomen.
welluS!scontra schreef: ↑17 dec 2020 17:59Een woord eindigt toch nooit met een hoofdletter ?Arizonakid schreef: ↑16 dec 2020 21:02Had die D achter vin gezet, en je was misschien nog enigzins serieus genomen.
In mijn dorp hebben we sinds maart 2019 een zeer mooie supermarkt. Voorheen MCD en nu Boon's Markt, een familiebedrijf, afkomstig uit Kinderdijk en opgericht in 1888redhead55 schreef: ↑17 dec 2020 00:39Ai, nostalgie:
Enige Grootgrutters van vroeger waren ;
Albert Heijn Opgericht in 1877 in Oostzaan , 835 Filialen begin 2010, heeft onlangs 10 vestigingen geopend in België
Cooperatie Calculatie C 1000, bestaat sinds 1981, 374 winkels
Centra , van B.Oosterhuis ? voortgezet als C 1000
Dirk van den Broek , eerste winkel in 1942, eerste zelfbedieningswinkel in 1948 op het Mercatorplein in A dam West nu 45 winkels
J.Zijlstra Hz bestond van 1893-1966 , had 75 winkels op haar hoogtepunt, in 1963 zijn 31 winkels de Gruyter geworden
Piet de Gruyter bestond van 1818-1977, had 550 winkels in Nederland op haar hoogtepunt
N V W van Amerongen G Azn, opgericht in 1833, op een gegeven moment 88 filialen, vnl in Amsterdam
Voornamelijk over genomen door Albert Heijn in 1953, toen waren er nog 62 van Amerongen
Simon de Wit , verdween in 1973, opgekocht door Ahold ( Albert Heijn )
Spar, opgericht in 1932 in Zegwaart Z H , nu 12916 winkels in 33 landen
Super de Boer , heette van 1925-1998 ,, de Boer "opgericht in Hoogeveen
Vana, opgericht door Wim van Amerongen jr, voor 1940 tientallen winkels in Amsterdam, verdween in de jaren 70
VeGe Verkoop Gemeenschap opgericht in 1938
Vivo Vrijwillige Inkoop en Verkoop Organisatie, opgericht in 1942
Wijnbergh, opgericht in 1890, op een moment 42 winkels, na 1958 verdwenen
Boter en Kaas: arm van de Gruyter, vnl., of alleen, in Den Haag; zo'n 26 winkels
De Pijl vrij kleine keten in de tweede helft van de 20e eeuw; o.a., mogelijk alleen, in Amsterdam
Edah opgericht in 1917 in Helmond; de laatste winkel ging in 2008 dicht; maximaal 286 winkels
Enkabé (NKB; Nederlandsche Kruideniers Bond)
Konmar bestond 1968-2007; verkocht aan Vendex; werd later Laurus; er waren minstens 40 Konmar winkels; vnl. in Zuid-Holland
Sperwer in 1928 opgericht; verkreeg Laurus (in 2002 / 2003), en Edah en Konmar (2006)
Wat hadden we toch een rijk aantal grootgrutters en hoe weinig is er nog van over
De werkgever is in principe aansprakelijk voor de schade die ontstaat door een verkeersongeval in werktijd. Dit geldt voor schade aan de auto en voor lichamelijk letsel. Als de werknemer voor zijn werk in zijn eigen auto rijdt, dan draait de werkgever ook voor de schade op. De aansprakelijkheid vervalt als het verkeersongeval is ontstaan door opzet of roekeloos gedrag van de medewerker. Bekeuringen zijn uiteraard altijd voor rekening van de bestuurder!WZZ schreef: ↑16 dec 2020 14:38ICI PARIS in elk geval NIET. Werknemers worden verplicht met eigen auto tegen een kilometervergoeding van 19 cent per kilometer bestelde goederen te bezorgen. Dat betekent met 2 personen in 1 auto, geen anderhalve meter afstand, schades en/of bekeuringen voor eigen risico, er wordt geen rekening gehouden dat werknemers mogelijk kinderen moeten kunnen opvangen en/of lesgeven en dat allemaal omdat een megabedrijf als Watson bang is een paar centen mis te lopen. Watson, die ook als een van de eersten in maart besloot geen huur meer te betalen.
Is dat de bedoeling van onze overheid, dat werkgevers op deze manier misbruik maken van hun personeel? Misschien een idee om de bezorging van niet essentiële producten te verbieden.