LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september
-
Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september
ik bedoel ermee dat er dan wat meer actie was geweest in Den Haag.
hij voerde wel een hard beleid maar gooide wel veel politieke partijen even diep in de stress.
hij voerde wel een hard beleid maar gooide wel veel politieke partijen even diep in de stress.
John, dat is het fijne van dit land toch wel, dat we daar ieder een mening over mogen hebben. Ik keur af hoe 'de politiek' het aandelenleasedrama aanpakt. Het hele gedoe heeft me een behoorlijke knauw gegeven in mijn vertrouwen in dit land als rechtstaat, als democratie.
W.b. Pim: ik vind (en dat is maar mijn mening en die hoort hier eigenlijk niet thuis) dat je mensen te veel hallelujah toe kunt dichten. In mijn optiek gebeurt dat bij deze man. Was hij maar blijven leven, dan was het niet een soort van heilige geworden maar was ie net zo hard op zijn bek geknetterd als alle andere politici. Maar dat is maar mijn mening, misschien was het wel een supermens. Ik heb het echter nooit (ook niet tijdens zijn leven) gezien helaas. Nee , ik geloof niet wat je zegt hierover.
W.b. Pim: ik vind (en dat is maar mijn mening en die hoort hier eigenlijk niet thuis) dat je mensen te veel hallelujah toe kunt dichten. In mijn optiek gebeurt dat bij deze man. Was hij maar blijven leven, dan was het niet een soort van heilige geworden maar was ie net zo hard op zijn bek geknetterd als alle andere politici. Maar dat is maar mijn mening, misschien was het wel een supermens. Ik heb het echter nooit (ook niet tijdens zijn leven) gezien helaas. Nee , ik geloof niet wat je zegt hierover.
maar was ie net zo hard op zijn bek geknetterd als alle andere politici.
maar wijle pim had in sommige dingen wel gelijk o.a. afschaffen van de huursubsidie en door de woningbouwverenigingen laten bepalen of iemand huursubsidie krijgt of niet.
maar wat u zei, behoord dit niet op deze topic thuis.
toch wil ik om het op aandelen-affaire te houden benadrukken dat pim die legiolease wel degelijk aangepakt zou hebben.
het was wel een man van woorden en daden.
...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zijn veronderstellingen van zowel impact als great bear, we zullen dat nooit zeker weten. Ik denk daar anders over, is geen discussie voor dit forum, bovendien heb ik sterk de indruk dat ik hier alleen sta in mijn mening. No problem
Vandaag nog stond in de krant en morgen staat het er weer in welke puinhoop die fortuynesen gemaakt hebben en nog zullen maken van hun eigen partij. Ze zijn nog eens niet in staat op hun eigen winkel te passen en als ze tussen alle ruzies door al tijd hebben, hebben ze die hard nodig hun eigen belangen te behartigen. Hebben zij zich in de afgelopen maanden of jaren úberhaupt voor de verleasers ingespannen? Wellicht hebben ze wel zelf belangen in Dexia bank en andere leaseaanbieders?
...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim Fortuyn wenste dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid namen ipv deze af te schuiven of elkaar de hand boven het hoofd te houden. Verder wilde hij een 'contract'-maatschappij (staat op de website van de LPF) dan moet je natuurlijk geen contractbrekers als achterban hebben.
Zoals door minister Zalm aangekondigd tijdens het vorige debat op 30 juni heeft hij gisteren een brief gestuurd naar de Tweede Kamer met de kabinetsreactie over de aandelenlease affaire.
Deze brief is te lezen op:
www.minfin.nl/fm04-1135.doc
Na het lezen van deze 25 bladzijden vol afschuiven van verantwoordelijkheden en ontbreken van hulp aan de gedupeerden is er een reden temeer om op 8 september aanwezig te zijn bij het openbaar debat in de Tweede Kamer.
Door onze aanwezigheid kunnen wij steun verlenen aan die partijen die wel voor ons opkomen en zich inzetten om Zalm te overtuigen dat hij wel iets moet doen en niet alleen kan verwijzen naar bestaande regelgeving.
In het begin van deze topic staat en verzendlijst van de e-mail adressen van de kamerleden die aanwezig zijn tijdens het debat.
Mail ze en vertel hoe de situatie op het ogenblik is.
Komende week hebben wij ook diverse afspraken staan om met politieke partijen over de laatste ontwikkelingen te praten.
Geef zelf ook je mening en mail ze!
Heb je woensdag 8 september ook al vrij gevraagd om bij het debat aanwezig te zijn?
Het is in ons aller belang, ik ben er, jij ook?.
Groeten,
Piet
Deze brief is te lezen op:
www.minfin.nl/fm04-1135.doc
Na het lezen van deze 25 bladzijden vol afschuiven van verantwoordelijkheden en ontbreken van hulp aan de gedupeerden is er een reden temeer om op 8 september aanwezig te zijn bij het openbaar debat in de Tweede Kamer.
Door onze aanwezigheid kunnen wij steun verlenen aan die partijen die wel voor ons opkomen en zich inzetten om Zalm te overtuigen dat hij wel iets moet doen en niet alleen kan verwijzen naar bestaande regelgeving.
In het begin van deze topic staat en verzendlijst van de e-mail adressen van de kamerleden die aanwezig zijn tijdens het debat.
Mail ze en vertel hoe de situatie op het ogenblik is.
Komende week hebben wij ook diverse afspraken staan om met politieke partijen over de laatste ontwikkelingen te praten.
Geef zelf ook je mening en mail ze!
Heb je woensdag 8 september ook al vrij gevraagd om bij het debat aanwezig te zijn?
Het is in ons aller belang, ik ben er, jij ook?.
Groeten,
Piet
Hoezo vrij vragen? Ik krijg steeds meer de indruk dat de klagers bij deze klaagmuren teren op de maatschappij en dus lege tijd zat hebben om de klaagmuur vol te huilen met krokodillentranen.
Piet e.a.
Ik zal er ook zijn 080904 a.s.
Ben bezig ons relaas naar alle dan aanwezige parlementariers te sturen.
Hoop dat er velen zullen volgen.
Rob Adank / Breda
Ik zal er ook zijn 080904 a.s.
Ben bezig ons relaas naar alle dan aanwezige parlementariers te sturen.
Hoop dat er velen zullen volgen.
Rob Adank / Breda
-
Geplaatst op 29 Aug 2004 00:32 door berendjan
--------------------------------------------------------------------------------
Hoezo vrij vragen? Ik krijg steeds meer de indruk dat de klagers bij deze klaagmuren teren op de maatschappij en dus lege tijd zat hebben om de klaagmuur vol te huilen met krokodillentranen.
Helaas wel BJ, maar ja, zo is dexia he, ze vertrappen ook de zwakste uit de samenleving alsof dat geen mensen zouden zijn.
Tevens is Dexia een prof. in het vertragen. Waarom zouden ze dit doen Berendjan? Dat moet zelfs jij wel weten!
Kom in ieder geval op 8 sept.
Hoe meer hoe beter.
Probeer ook (via eerste pag dit topic)alle tweede kamerleden inzake
bijgaand topic, jouw eigen verhaal te emailen.
Hoe meer inside informatie zij hebben,hoe nauwkeuriger zij kunnen
reageren en handelen.
Groet,
Rob Adank / Breda
Hoe meer hoe beter.
Probeer ook (via eerste pag dit topic)alle tweede kamerleden inzake
bijgaand topic, jouw eigen verhaal te emailen.
Hoe meer inside informatie zij hebben,hoe nauwkeuriger zij kunnen
reageren en handelen.
Groet,
Rob Adank / Breda
Zien we elkaar weer in Den Haag?
Nee liever niet ik tref liever een vertegenwoordiger van Dexia om het voor eens en altijd uit te praten. Begrijp je wel.
Het lijkt me zeer Pikant om met een vertegenwoordiger van Dexia het voor eens en altijd uit te praten. Begrijp je wel.
Nee Pikant ik begrijp het niet en de vertegenwoordiger van dexia ook niet.
De vertegenwoordiger van dexia zegt tegen ons dat wij ons aan het contract moeten houden en alles moeten betalen.
De vertegenwoordiger van dexia dreigt met incasso bureaus, dagvaardingen, BKR registraties en jarenlange procedures die zij toch gaan winnen, zegt hij.
Met de vertegenwoordiger van dexia valt niet te praten.
Maar als jou dat wel lukt en je kunt het met hem uitpraten en tot een schikking komen, petje af, ons lukt het niet.
Wij doen het dus anders.
Groeten,
Piet
Nee Pikant ik begrijp het niet en de vertegenwoordiger van dexia ook niet.
De vertegenwoordiger van dexia zegt tegen ons dat wij ons aan het contract moeten houden en alles moeten betalen.
De vertegenwoordiger van dexia dreigt met incasso bureaus, dagvaardingen, BKR registraties en jarenlange procedures die zij toch gaan winnen, zegt hij.
Met de vertegenwoordiger van dexia valt niet te praten.
Maar als jou dat wel lukt en je kunt het met hem uitpraten en tot een schikking komen, petje af, ons lukt het niet.
Wij doen het dus anders.
Groeten,
Piet
Morgen is het debat in de Tweede Kamer.
Heb je al een e-mail gestuurd met jouw mening?
Op de eerste pagina van deze topic staan de email adressen van de kamerleden die morgen aanwezig (kunnen) zijn.
Minister Zalm en Minister Donner zullen het standpunt van de regering verdedigen en de kamerleden kunnen ons helpen door meer te eisen van de ministers als dat ze tot op heden hebben gedaan.
De brief die Zalm vorige week aan de kamer heeft gestuurd is heel duidelijk, de gedupeerden kunnen gebruik maken van de bestaande regelgeving, het is hun probleem en zij zoeken het maar uit.
Mail en geef je mening.
Je kunt daarnaast ook naar Den Haag komen en het debat meemaken.
Het begint om 1100 uur.
Tot morgen.
Groeten,
Piet
Heb je al een e-mail gestuurd met jouw mening?
Op de eerste pagina van deze topic staan de email adressen van de kamerleden die morgen aanwezig (kunnen) zijn.
Minister Zalm en Minister Donner zullen het standpunt van de regering verdedigen en de kamerleden kunnen ons helpen door meer te eisen van de ministers als dat ze tot op heden hebben gedaan.
De brief die Zalm vorige week aan de kamer heeft gestuurd is heel duidelijk, de gedupeerden kunnen gebruik maken van de bestaande regelgeving, het is hun probleem en zij zoeken het maar uit.
Mail en geef je mening.
Je kunt daarnaast ook naar Den Haag komen en het debat meemaken.
Het begint om 1100 uur.
Tot morgen.
Groeten,
Piet
Ik heb de leden van de vast kamercommissie een uitgebreide E-mail geschreven.
Ik moet morgen werken, kan geen vrij krijgen
Succes allemaal in Den Haag
Hopenlijk komen er morgen toch weer een aantal positieve
zaken voor gedupeerden naar voren.
Ik zelf zou al heel blij zijn met een afschaffing van de BKR registratie
Hans2
Ik moet morgen werken, kan geen vrij krijgen
Succes allemaal in Den Haag
Hopenlijk komen er morgen toch weer een aantal positieve
zaken voor gedupeerden naar voren.
Ik zelf zou al heel blij zijn met een afschaffing van de BKR registratie
Hans2
Een kleine wijziging in de agenda voor morgen:
Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 06-09-04, 21:34 uur
woensdag 8 september 2004
Algemeen overleg : 11:00 tot ca. 13:30 uur in de Groen van Prinstererzaal
Den Haag, 2 september 2004
HERZIENE CONVOCATIE
(i.v.m. toevoeging agendapunten wijziging eindtijdstip)
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
vaste commissie voor Justitie
i.a.a.: - de minister van Financiën
- de minister van Justitie
Vergadering van Uw commissies op:
woensdag 8 september 2004 van 11.00 tot ca. 13.30 uur
=====================================================
Agenda:
Algemeen overleg met de minister van Financiën en de minister
van Justitie inzake:
- Eindrapportage van de Commissie Geschillen Aandelenlease
(Kamerstuk 28 965, nr. 10);
- Kabinetsreactie aandelenlease (Kamerstuk 28 965, nr. 12).
Griffier : R.F. Berck
Groeten,
Piet
Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 06-09-04, 21:34 uur
woensdag 8 september 2004
Algemeen overleg : 11:00 tot ca. 13:30 uur in de Groen van Prinstererzaal
Den Haag, 2 september 2004
HERZIENE CONVOCATIE
(i.v.m. toevoeging agendapunten wijziging eindtijdstip)
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
vaste commissie voor Justitie
i.a.a.: - de minister van Financiën
- de minister van Justitie
Vergadering van Uw commissies op:
woensdag 8 september 2004 van 11.00 tot ca. 13.30 uur
=====================================================
Agenda:
Algemeen overleg met de minister van Financiën en de minister
van Justitie inzake:
- Eindrapportage van de Commissie Geschillen Aandelenlease
(Kamerstuk 28 965, nr. 10);
- Kabinetsreactie aandelenlease (Kamerstuk 28 965, nr. 12).
Griffier : R.F. Berck
Groeten,
Piet