Concours10 schreef: ↑02 jan 2021 09:41
Ik heb een Start M abonnement bij Vodafone met 1 GB internet. Over het algemeen voor mij voldoende. Soms red ik het einde van de maand niet met mijn tegoed. Dan blijft internet gratis, maar wel een stuk trager. Hoe ouder jouw Smartphone, hoe trager mobiel internet kan worden.
Ik heb geen last dat ik een dag limiet overschrijd. Soms als ik veel mobiel internet gebruik in een maand, koop ik er gewoon een bundel van 1GB a 7 euro bij.
Maak je niet druk. Even uitzoeken, wat voor jou het beste is en niet zo klagen allemaal. Je hoeft niet bij Vodafone te blijven, maar voor mij blijven zij de beste en betrouwbaarste provider, zowel in Nederland, als in het buitenland.
Gelukkig Nieuwjaar allemaal en maak er een stress loos jaar van
Wat aardig dat u daar de loftrompet afsteekt voor Vodafone
Helaas hebben ik een mijn vrouw een totaal andere ervaring voor wat betrouwbaarheid betreft.
Meerdere keren per uur krijg ik het bericht via IMS Service dat "Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking"
Daar sta je dan, je zal maar een spoedarts nodig hebben.
Hier in Capelle aan den IJssel op de plek waar wij wonen is de veldsterkte wej zo slecht dat het een loterij wordt of wij nu wel of
niet een noodoproep kunnen doen.
Wij hebben nog een half jaar ongeveer te gaan, maar heeft u dan nog nooit daarover melding gemaakt of er over geklaagd
hoor ik diverse lezers denken.
Uiteraard heb ik dat tot in den treure gedaan, steeds wordt er een meetploeg belooft om die veld sterkte te meten.
Na al die toezeggingen zou je dan toch eens verwachten dat ze eens met bewijzen komen dat de veldsterkte voldoende.
Niets van dat, zelf ben ik al meer dan 50 jaren in het bezit van een radio amateur licentie, dus redelijk in staat om die sterkte zelf te bepalen, maar keer op keer houdt Vodafone de abonnee houders letterlijk en figuurlijk aan het lijntje, met loze toezeggingen
en dito beloftes.
Hoe arrogant ze zelfs in werkelijkheid zijn laat zien hoe zij op een aangetekend stuk reageren, "uw aantekende in goede order ontvangen binnen 14 dagen kunt u een antwoord van ons verwachten".
Van die 14 dage zijn er nu dus op z'n minst 365 verstreken, of te wel ze hebben gewoon poep aan je, ik wilde eerst schijt schrijven
maar dat vond ik achteraf toch minder netjes.
Het kan natuurlijk heel anders en dat zijn wij ook zeer zeker van plan om te doen en zij die ook met problemen zitten zouden
hetzelfde moeten doen, zit uw abonnement uit zoals al wij van plan zijn en zoek een andere betrouwbare provider.
Voor ons is die er en dat gaat de KPN worden, want wat Vodafone niet lukt om hier een redelijke veldsterkte aan te bieden,
ik kom nooit hoger dan 1 a 2 streepjes op de veldsterkte meter, terwijl ik via een GSM mast van KPN in principe streepje te kort kom.
Als ik de berekening hier lees maakt het voor de topic starter niets uit bij welke provider hij of zij zich aansluit, de smartphone
kan niet de taak van uw TV over nemen, met zo'n mega consumptie kom je al heel snel in de megajunkies terecht.
De oplossing dan is, wanneer uitsluitend thuis wordt gekeken, om dan over te schakelen op uw eigen wifi netwerk.
Ik schat de kans groot dat u ook net als wij een kabelabonnement bij Ziggo heeft of een voorganger er van.
Ook bij die had ik de eerste weken grote problemen, tot ik een servicedeskmedewerker aan de lijn had die van de hoed en de
rand af wist en mij het voorstel deed het Ziggo modem in de bridges mode te zetten, let wel dan moet u zelf voor een router
zorg dragen die dan het verdelen van het internet over uw lokale netwerk overneemt, sindsdien hebben wij nu een volle
500/40 internetverbinding meestal zelfs iets meer.