Pagina 2 van 3

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 19 feb 2021 12:31
door PeterPeters1966
Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 11:30
KPN bedenkt eigen regels inzake opzeggen en dat laat de wetgever niet toe. De rest doet er niet toe.
Knap dat je op basis van de beperkte hoeveelheid informatie die we van deze casus hebben zulke stellige conclusies kunt trekken. Weet jij de exacte tekst zoals die tussen KPN en TS is gecommuniceerd?

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 19 feb 2021 13:43
door lordi
Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 08:32
Je bent meerderjarig en hebt daarmee beslissingsbevoegdheid boven je moeder. Het moet daarom voldoende zijn om zelf aan te geven bij KPN dat jouw abonnement niet verlengd mag worden en dat jouw incassomachtiging per oktober a.s. wordt beëindigd.

[knip]
Met andere woorden: jouw moeder staat hier volledig buiten.
Maar dat is dus onjuist: het is niet het abonnement van TS want moeder is de contracthouder en dus ook de enige partij waarmee KPN te maken heeft. Dat het abonnementsgeld van de rekening van TS wordt afgeschreven geeft TS nog niet de bevoegdheid om het nummer over te zetten op zijn naam. TS kan uiteraard wel de incassomachtiging opzeggen en hoeft daarvoor geen eens te wachten tot oktober. Dat kan per direct maar dan zal het nummer binnenkort geblokkeerd worden.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 19 feb 2021 14:05
door Bob Schurkjens
Lijkt me ook de enige werkbare oplossing. Nieuw niet-KPN abonnement afsluiten of prepaid nemen. Vaste telefooncontacten het nieuwe telefoonnunner geven. Incassomachtiging intrekken en KPN voorgoed als incassant blokkeren. Tenzij je ook vast internet hebt van KPN. Dan wordt het helemaal ingewikkeld.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 19 feb 2021 14:42
door Undutchable
Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 14:05
Lijkt me ook de enige werkbare oplossing. Nieuw niet-KPN abonnement afsluiten of prepaid nemen. Vaste telefooncontacten het nieuwe telefoonnunner geven. Incassomachtiging intrekken en KPN voorgoed als incassant blokkeren. Tenzij je ook vast internet hebt van KPN. Dan wordt het helemaal ingewikkeld.
Incassomachtiging intrekken als KPN het nog niet eens is met de opzegging is niet slim. Je grijpt dan in in een geautomatiseerd proces en krijgt automatisch aanmaningen, incassobureaus, extra kosten e.d. Die ellende wil je niet hebben.

Beter onder protest blijven betalen en later terugvorderen.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 19 feb 2021 15:10
door Moneyman
Undutchable schreef:
19 feb 2021 14:42
Incassomachtiging intrekken als KPN het nog niet eens is met de opzegging is niet slim. Je grijpt dan in in een geautomatiseerd proces en krijgt automatisch aanmaningen, incassobureaus, extra kosten e.d. Die ellende wil je niet hebben.
Die aanmaningen en kosten komen vervolgens niet bij TS, maar bij de moeder terecht. Dat levert nóg meer gedoe op in een toch al verstoorde relatie.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 20 feb 2021 01:44
door Seinhuis
Vervelende situatie. De band met mijn ouders is niet wat het moet zijn. Misschien dat ik daarom even wat dieper erin ben gegaan.

Uiteindelijk kwam ik op een hele simpele oplossing.


https://www.kpn.com/service/administrat ... rgeven.htm is een rechtstreekse link waarmee je je abonnement kan opzeggen. Ze vragen alleen jouw telefoon nummer IBAN en adres. Die gegevens heb je, dus via die link kan je je abonnement beëindigen.

Hou wel rekening mee dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand. Er kunnen dus nog rekeningen/afschrijvingen komen. Alleen wanneer de abonnement verleend is (bijvoorbeeld aanschaf van een nieuwe mobiel) dan kan de opzegtermijn verleend worden.




Mocht het niet lukken en heb je een rechtsbijstandverzekering? Neem dan met hun contact op (of probeer of juridische loket je kan helpen). Of plaats het in deze topic. Ik hou deze topic voorlopig in de gaten.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 20 feb 2021 12:59
door Rosaroosa
Moneyman schreef:
19 feb 2021 15:10
Undutchable schreef:
19 feb 2021 14:42
Incassomachtiging intrekken als KPN het nog niet eens is met de opzegging is niet slim. Je grijpt dan in in een geautomatiseerd proces en krijgt automatisch aanmaningen, incassobureaus, extra kosten e.d. Die ellende wil je niet hebben.
Die aanmaningen en kosten komen vervolgens niet bij TS, maar bij de moeder terecht. Dat levert nóg meer gedoe op in een toch al verstoorde relatie.
Daar ben ik helaas ook bang voor. De rekening moet volgens KPN tot oktober door iemand betaald worden en als die rekening bij mijn ouders terecht komt, zal daar een hoop extra heibel van komen.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 20 feb 2021 13:02
door Rosaroosa
Seinhuis schreef:
20 feb 2021 01:44
Vervelende situatie. De band met mijn ouders is niet wat het moet zijn. Misschien dat ik daarom even wat dieper erin ben gegaan.

Uiteindelijk kwam ik op een hele simpele oplossing.


https://www.kpn.com/service/administrat ... rgeven.htm is een rechtstreekse link waarmee je je abonnement kan opzeggen. Ze vragen alleen jouw telefoon nummer IBAN en adres. Die gegevens heb je, dus via die link kan je je abonnement beëindigen.

Hou wel rekening mee dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand. Er kunnen dus nog rekeningen/afschrijvingen komen. Alleen wanneer de abonnement verleend is (bijvoorbeeld aanschaf van een nieuwe mobiel) dan kan de opzegtermijn verleend worden.




Mocht het niet lukken en heb je een rechtsbijstandverzekering? Neem dan met hun contact op (of probeer of juridische loket je kan helpen). Of plaats het in deze topic. Ik hou deze topic voorlopig in de gaten.
Bedankt voor je bericht en fijn dat je er wat dieper erin bent gegaan! Ik zal het gelijk proberen.

Ik heb geen rechtsbijstandverzekering. Ik kan maandag wel het juridisch loket bellen, goede tip.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 25 feb 2021 20:46
door roger.meinten
Rosaroosa schreef:
19 feb 2021 09:31
Kokka1 schreef:
19 feb 2021 09:12
Het lijkt mij dat als jij geen contract met ze hebt, je de betaling gewoon kan stoppen. als er dan een rekening komt dan zal hij vanzelf naar je ouders gaan.
maar de grote vraag is natuurlijk, is dit gedoe met dat telefoonnummer wel echt het probleem? wat speelt er tussen je ouders en jij waardoor je zoiets onbenulligs als een telefoonabonnement niet uit kan praten?
Nogmaals dank voor alle reacties.

Het conflict met mijn ouders gaat inderdaad niet alleen over het telefoonnummer maar speelt al langdurig en gaat veel dieper. Het contact is al een tijd verbroken, dus dit soort dingen "uitpraten" zit er niet meer in helaas. Ik weet niet of ik de rekening stop kan zetten, aangezien mijn IBAN nummer nu bekend is bij KPN. Mijn ouders zouden in principe dan weer mijn rekening aan kunnen geven bij KPN. Het geld wordt ondanks dat het op mijn moeders naam staat, wel van mijn rekening afgeschreven.

Je kan toch de incasso stopzetten cq blokkeren?

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 25 feb 2021 21:53
door Moneyman
roger.meinten schreef:
25 feb 2021 20:46
Je kan toch de incasso stopzetten cq blokkeren?
Waarom dat geen oplossing is, staat slecht een paar berichten eerder dan de jouwe.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 26 feb 2021 05:01
door Seinhuis
Een incasso stop zetten is het domste wat je kunt doen. Want in plaats van op zoek naar een oplossing, ga je schulden opbouwen.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 26 feb 2021 15:06
door Seinhuis
Hoeveel betaal je eigenlijk aan KPN voor je mobiele abonnementen?

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 27 feb 2021 14:16
door Feinel
Rosaroosa schreef:
19 feb 2021 09:36
Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 09:22
KPN doet in ieder geval heel moeilijk dat er voor juni niks aangepast kan worden. Ik of mijn ouders zitten er volgens hen dus sowieso tot oktober aan vast. Als ik in conclaaf met mijn moeder zou gaan, zou pas in juni aangegeven kunnen worden dat ik wil opzeggen.
Hier ben je trouwens vals voorgelicht door KPN. Jij hebt wettelijk recht om op te zeggen wanneer jij dat wilt. Stel dat je vandaag een jaarabonnement afsluit. Dan mag je morgen opzeggen per 19-2-2022. En dat weten ze bij KPN.
Klopt dit? En hoe kan ik dit regelen? Ik heb vorig jaar namelijk ook proberen op te zeggen, maar toen was ik net zoals in dit jaar, weer te vroeg met aangeven dat ik op wil zeggen. Vervolgens was ik weer te laat....
Wat bedoel je met, je was toen te laat, en nu dit jaar weer te laat? Abonnementen worden na een bepaalde looptijd maandelijks opzegbaar, ze worden niet met een jaar verlengd. Hoe kun je dan in godsnaam bij de 2de keer te laat zijn als je een jaar eerder, al net te vroeg was?

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 27 feb 2021 14:26
door Bob Schurkjens
Tenzij de moeder van TS weer met een jaar heeft verlengd. Hoe dan ook, ik vind het een wonderlijk product van KPN. Het probleem waar TS tegenaan is gelopen zal wellicht vaker voorkomen. Elke denkbare oplossing voor deze casus stuit op bezwaren.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 27 feb 2021 16:30
door Seinhuis
Bob Schurkjens schreef:
27 feb 2021 14:26
Tenzij de moeder van TS weer met een jaar heeft verlengd.
Ik durfde niet hardop te zeggen, maar ik zat ook hieraan te denken. Wat als de moeder van TS de abbonoment verleend (bijvoorbeeld een nieuwe mobiel genomen heeft), en de rekeningen van TS af laat schrijven.

Om deze reden vroeg ik wat TS per maand betaald aan KPN.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 27 feb 2021 16:39
door PeterPeters1966
Rosaroosa schreef:
20 feb 2021 12:59
Moneyman schreef:
19 feb 2021 15:10
Undutchable schreef:
19 feb 2021 14:42
Incassomachtiging intrekken als KPN het nog niet eens is met de opzegging is niet slim. Je grijpt dan in in een geautomatiseerd proces en krijgt automatisch aanmaningen, incassobureaus, extra kosten e.d. Die ellende wil je niet hebben.
Die aanmaningen en kosten komen vervolgens niet bij TS, maar bij de moeder terecht. Dat levert nóg meer gedoe op in een toch al verstoorde relatie.
Daar ben ik helaas ook bang voor. De rekening moet volgens KPN tot oktober door iemand betaald worden en als die rekening bij mijn ouders terecht komt, zal daar een hoop extra heibel van komen.
Er zal ongetwijfeld meer heibel komen maar misschien is het wel de oplossing voor dit probleem. Als de relatie toch al heel slecht is kan dit er misschien wel bij. De boel echt een keer goed laten klappen is wel vaker de weg naar een oplossing. Maar dat kan alleen jij bepalen. En dan over een tijdje alles een keer gaan uitpraten, want dat zal ook een keer moeten gebeuren. In ieder geval veel sterkte en succes met de situatie.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 01 mar 2021 15:22
door Rosaroosa
Dank weer voor alle reacties. Ik heb het abonnement een week geleden proberen op te zeggen met de link die ik van @Seinhuis gekregen heb. Helaas nog geen bericht van KPN. Ik heb net met het juridische loket gebeld en KPN staat in zijn recht.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 01 mar 2021 18:02
door Seinhuis
Dan ga ik vanuit dat de abbonoment ooit verleend is. Misschien dat je het toch zelf een nieuwe mobiel aan hebt geschaft, anders heeft iemand anders op jouw naam de abonnement verleend.

Ik denk dan, maak schriftelijk aan KPN duidelijk dat jij niet kan inloggen in mijn KPN en dat per oktober alle abonnementen op jouw naam en rekening nummer beëindigd moeten worden, bijvoorbeeld met de chat op https://assistent.kpn.com/?skill=573b00 ... ngine=true , bewaar het gesprek die als bewijs kan dienen.

Een andere oplossing weet ik even niet.

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 01 mar 2021 21:13
door sylvesterb
Seinhuis schreef:
01 mar 2021 18:02
Dan ga ik vanuit dat de abbonoment ooit verleend is. Misschien dat je het toch zelf een nieuwe mobiel aan hebt geschaft, anders heeft iemand anders op jouw naam de abonnement verleend.

Ik denk dan, maak schriftelijk aan KPN duidelijk dat jij niet kan inloggen in mijn KPN en dat per oktober alle abonnementen op jouw naam en rekening nummer beëindigd moeten worden, bijvoorbeeld met de chat op https://assistent.kpn.com/?skill=573b00 ... ngine=true , bewaar het gesprek die als bewijs kan dienen.

Een andere oplossing weet ik even niet.
Soms is het handig een topic te lezen. TS heeft geen contract het contract staat op naam van haar ouders en daarom kan zij deze ook terecht niet beëindigen! Dat het abonnementsgeld van haar rekening af gaat maakt je niet opeens de contractant of eigenaar van het nummer.

Enige optie is dus via de ouders aangegeven dat je het nummer wilt overnemen en als ze weigeren de betaling stop te zetten. Dit is dan het probleem van de contractant en niet van de rekeninghouder.

Het zou toch een vreemde situatie zijn als KPN een vreemde toestaat een contract van een andere te beëindigen!

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Geplaatst: 02 mar 2021 03:28
door Seinhuis
TS is meerderjarig en moet toch bij KPN kunnen aangeven dat hij de abbonoment niet wil? Dus dat hij stopt met zijn abbonoment en hoe KPN oplos met de rest van het gezin is een probleem van KPN en niet voor TS.

Nu wordt het probleem omgedraaid.

Volgens mii zijn de gezin abbonoment heel nieuw, waardoor dit probleem nieuw is.