LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft dat geld toch al die dagen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SheWolf78

Re: wie heeft dat geld toch al die dagen?

Ongelezen bericht door SheWolf78 »

Ik heb geen probs met de postbank. Als ik iets overmaak of het nu naar bank of giro nummer is de volgende dag staat het op die persoon zijn of haar rekening. Ook als in onderling bedragen overschrijf naar mijn eigen rekeningen staat het de volgende dag ook daarop....

Wat je anders had moeten doen is het geld handje contantje afhalen en rekening gewoon opzeggen. Klaar is men dan....!!!!

Ictinus

Ongelezen bericht door Ictinus »

ok, valuta data hanteren mag dan wel, maar mag ik het bizar vinden?

Voorbeeld:

op 30 mei 05 maak ik van mijn ene ABN AMRO rekening geld over naar mijn andere ABN AMRO rekening. Het geld staat 5 minuten later op de andere rekening en ik kan het ook gebruiken.

Maar dan:

Rentedatum op de rekening waarvan afgeschreven wordt: 26 mei
Rentedatum op de rekening waarop bijgeschreven wordt: 31 mei

Ik vind het zowat telepatisch hoor, klaarblijkelijk wisten ze bij de bank al op 26/5 dat ik dat geld ging overmaken. Maar ff serieus, mag ik 6 hele dagen een beetje veel vinden voor een overboeking binnen dezelfde bank??

Ict

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

30 mei is een maandag. De bank gaat uit van werkdagen om de rentedatum te bepalen, in dit geval 2 werkdagen voor de boeking oftewel 26 mei.

Ictinus

Ongelezen bericht door Ictinus »

Beste Gast,

het spijt me, ik zie geen enkele reden om de 26ste aan te houden als rentedatum. De 30ste lijkt me niet alleen veel logischer maar ook veel eerlijker.

Ict

Gesloten