Meer teruggave cq. minder belasting betalen? Ik vul voor 10-tallen vrienden en kennissen ieder jaar weer de belasting in en probeer eruit te halen wat er inzit.genoeg mensen die geen bedrijf hebben,maar als prive al een accountant hebben (wel eens aan te raden voor veel mensen)
de kosten die je maakt voor een accountant verdien dubbel dwars terug van de belasting (meer teruggave cq minder belasting betalen)
En ik weet inmiddels, dat er bepaalde zaken zijn (rente hypotheek en kosten daaraan verbonden) die aftrekbaar zijn. Ik weet ook dat kosten die gemaakt zijn voor je werk aftrekbaar zijn, maar in minimale mate. Alles is aan regels gebonden, zoals reiskosten. Als gewone werknemer kun je maar beperkt extra kosten aftrekken; bovendien is er een drempel gerelateerd aan je inkomen. Oftewel: een groot deel is voor eigen rekening en wat dáárboven komt, ok mag je aftrekken.
Maar geen belasting betalen!
Dat is alleen mogelijk als je bij de KvK staat ingeschreven, een starter bent en hele hoge kosten hebt. Als het bij MLM zo zou zijn dat ik 30.000 € per jaar verdien, en ik maak voor 35.000€ kosten, ik misschien geen belasting betaal maar ik heb ook geen cent verdiend.
Oftewel: je betaalt geen belasting als je dik verlies leidt, meer kosten als je inkomsten hebt.
Als je nou echt niet weet waar je het over hebt, moet je je er niet in mengen. Bespaart mij ook weer veel moeite.
Dus bij deze: belastingaftrek is l&llkoek, moet aan veel voorwaarden voldoen.