Pagina 2 van 8

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 21 aug 2004 00:15
door Gast
Wandoo moet niet zo zeuren over het afknijpen van de newsservers. Waarom is er dan een verschil tussen de veel betalende klanten en de weinig betalende klanten ??
Wel reklame maken om nieuwe abbo's binnen te halen en daarna klagen dat ze het niet aankunnen.
Oplichters is een zwaar woord maar het lijkt er wel op !

Wanadoo gebruiker prive en zakelijk

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 21 aug 2004 11:58
door Merlijn
Leuk zo'n discussie. Wanadoo medewerkers die hun baas verdedigen. Je krijgt zeker opslag nu? Vanwegen de grote toeloop op de newsservers sinds het artikel in computer totaal heeft Wanabah gekozen voor de goedkoopste uitweg. Wanabah heeft er voor gekozen om verschil te maken tussen klanten met een adsl of cable power abo en de rest (de grootste groep) van hun klanten. Heb je een power abo dan zit je goed bij Wanabah. Heb je een ander abotje dan heb je pech bij Wanabah, dan mag je het doen met 3 afgeknepen connecties :twisted:. Als power user kun je met 5 connecties alle bandbreedte volledig gebruiken. Het gevolg is dan wel dat er voor de grootste groep gebruikers niet veel meer overblijft. Wanabah geeft dus een kleine groep gebruikers alles en de grootste groep mag het doen met wat er overblijft. Uiteraard heb ik mijn abotje direct opgezegt. Zit er nog wel ruim een half jaar aanvast, maar dat is niet anders. Mailen met Wanabah over dit feit heeft geen enkele zin, je krijgt geen enkele reaktie. Als klant ben je niet veel bij Wanabah. Betalen en verder gewoon je bek houden :twisted: . Wanabah :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 23 aug 2004 10:46
door Bluffie
Het is maandag morgen, gelezen zondag avond div reactie"s over WANADOO zal ik toch ook mijn mening geven LET OP het word een lang verhaal.
In febr werd ik door wanadoo benadert voor een abo, ik had geen probleem mee alleen heb ik duoidelijk gesled over de nieuwsgroepen want voorheen had ik UPC en dat was allemaal incompleet, dus was mij verzekerd GEEN PROBLEEM Alles volgens het lijntje.Nou vanaf was het al hopeloos. Klacht ingedient. Krijg ik een bel van de KPN over mijn verbinding Dit was door de kpn gecontroleerd en er was niets aan de hand Het probleem zit bij wanadoo. Weer gebeld met wanadoo. antwoord was als u niet tevreden gaat u naar eeen andere isp.
Toch nog even aangekeken Ja U voelt al De ellende werd alleen erger, ik hoef mij hier niet over uit te wijden.
Nu wat wat er de laatste gebeurd is vind ik zakelijk gezien voor Nederland ten opzichte van het buitenland nou niet bepaald een visite kaartje.
Ik zelf heb ongeveer 11 jaar internet met up en downs. Een hoop meegemaakt maar dit is werkelijk de limiet.
Als ik lees dat een wanadoo medewerker zich hier uit en inderdaad wanadoo verdedigd kom dan ook werelijk met je naam en functie zodat we werkelijk een aantal problemen neer kunnen leggen
Ik kan wel zeggen IK BEN DE GROTE BAAS van wanadoo dus ik vind het niet er slim.

Wat de werkelijke reden van dit gebeuren is volgens mij wel het volgende:

Men is begin dit jaar gestart met deze actie( geen probleem)
Nu 6 mnd later heeft men een probleem. Ik zal het u voor rekenen:

In maart roept wanadoo dat men 60.000 nw klanten heeft dus de actie is geslaagd

60.000 x 15,= 90.000 x 6 mnd = 540.000 euro gemist inkomsten
Waarschijndelijk door het hoofdkantoor in frankrijk op de vingers getilkt, dus moest men wat verzinnen.

Die 60.000 nw klanten proberen een duurder abo dan heeft men het verlies terug.

Maar zoals wanadoo nu steld dat men de snelheid terug brengt is puur uit de duim gezogen en wel waarom:
Als de 60.000 nw klanten over gaan naar het duurste abo heeft men een nw probleem DUS CAPICITEIT.

Dus zeg ik hoe je het went of keerd DE KLANT is altijd de klos.

Wat ik voorstel is om WANDOO plat te leggen zoals men microsoft ook heeft gedaan en hoe . Ik heb de kunde niet in huis

rectie mogen naar mijn email adres. Even nadenken en puzzelen, mijn naam staat er al.

Verder zou ik de TROSRADER verzoeken hier eens in rader meer aandacht aan te besteden en niet 5 min maar heel de uitzending.

met vr. groet
Bluffie ( is de naam van mijn hond, die ik beter behandeld dan wanadoo zijn klanten.)

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 24 aug 2004 18:51
door Wanadoo Medewerker
Om te beginnen verdedig ik niemand, ik schrijf hier hooguit neer wat er aan de hand is en probeer te verklaren waarom snelheidswijziging van de newsservice geen reden is om op te zeggen! Laat dat even duidelijk zijn!

Om even te reageren op de persoon die het waardeerde dat er door iemand van Wanadoo gereageerd werd!

- Zoals ik eerder in dit topic meldde was het helpdesk personeel er niet van op de hoogte dat de snelheden verlaagd zouden worden. Zowel ik als mijn collega's waren ook in de veronderstelling dat dit ging om een tijdelijke maatregel!

- Mollen in de tuin was een reclame campagne van alle Kabel providers waaronder Casema. Geregeld is duidelijk gemaakt dat Casema en Wanadoo niet 1 en hetzelfde bedrijf zijn en ook nooit zijn geweest. Wel is het zo dat onbeperkt downloaden niet is gewijzigd, u mag nog steeds onbeperkt downloaden. U behoud uw snelheid bij downloaden van websites en sharingprogramma's. Alleen de nieuwsserver is in snelheid gedaald.

- U heeft geen keus gehad bij het knijpen in de snelheid. Nogmaals tot zover mij bekend is dit niet opgenomen in de AV van Wanadoo en heeft Wanadoo hierin geen verplichtingen (nogmaals: geen vedediging maar een uitleg)

- Waarom het alleen volledig s bij de duurste abonnementen is een vraag die ik niet exact kan beantwoorden omdat ik daar geen duidelijk antwoord op heb. Ik zal het eens in de groep gooien.

- Net als de helpdeskmedewerkers waren ook de mensen van de afdeling verkoop er in mei niet van op de hoogte dat de newsservers geknepen zouden worden.

- Het forum antwoord van mij ging over dat het een rotzooi was en dat het daarom gesloten is (mijn mening) niet over de negatieve publiciteit. In het verleden hebben klanten wel vaker geklaagt op het forum en dit is nooit een reden geweest om het te sluiten. Ik weet niet of u zelf een trouwe forumbezoeker was. ZO ja, dan is het u opgevallen dat het forum steeds meer bevuild raakte door gebrek aan moderators en een altijd afwezige Forummaster. Lees eerder gegeven antwoord voor meer.

- Over de mail van een ander forummer dat de mail ondanks mijn antwoord nog niet beantwoord bleek te zijn: U denkt toch niet serieus dat ik alleen op deze afdeling zit. Nogmaals ik kan niet spreken namens mijn collega's en ben dat dan ook niet van plan.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 24 aug 2004 18:55
door Wanadoo Medewerker
Op de vraag van Merlijn besluit ik maar geen antwoord te geven het lijkt mij dat ik afdoende heb gereageerd in het laatste antwoord. Daarnaast is die opmerking van Merlijn zeer beledigend en nogal laag.

Een goede discussie is leuk totdat mensen besluiten medewerkers persoonlijk aan te vallen. Het staat u vrij om te klagen maar val individuele medewerkers niet aan.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 24 aug 2004 19:31
door Duncan
ik vind het idd onder de gordel dat er op de persoon wordt gespeeld, niet doen, bereik je niks mee, en haalt de redelijkheid uit een gesprek...

desalniettemin, blijft het een vervelende actie... ik weet niet of de wanadoo-medewerker zelf ook wel eens spullen van binaries haalt, of dat zijn werk hem dat verbied, maar ik kan je wel vertellen dat 30kbps toch heel weinig is.. maak er dan een gelaagd systeem van, de lite abo's 25kbps per thread/ basic 50kbps per thread en noem maar op.. 3 threads valt dan nog mee te leven.. (ik ben de luxe van 5 niet gewend, dus maakt me niet zoveel uit..)

in ieder geval moet er iets veranderen.. want het argument dat je geen 1mbit internetverbinding neemt om websites te bezoeken, en af en toe programmaatjes als winzip download, klinkt mij toch heel redelijk...

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 24 aug 2004 21:19
door Gast
WANADOO IS EN BLIJFT DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDEN :D

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 24 aug 2004 21:22
door Gast
De zaken gaan zeker slecht als ze bij wnadoo nu na meer dan 5 jaar ellende plotseling willen praten. Heb ik gelijk, wanadoo medewerker? Lopen de klanten massaal ontevreden weg?

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 24 aug 2004 22:42
door Kushinkai
Als niemand op de hoogte was bij Wanadoo en dat daarom Wanadoo mensen verkeerd heeft voorgelicht dan is dat de verantwoordelijkheid van Wanadoo. De klanten kunnen er niets aan doen dat het comminucatief zo'n zooitje is bij Wanadoo (ook opdoeken maar zoals het forum?)

Nu hebben klanten een aankomende klanten misleidende info gekregen op basis waarvan ze een abonnement zijn aangegaan. Volgens mij is er juridisch dan sprake van dwaling en zijn ze niet aan het contract gebonden.

Buiten de juridische aspecten wil ik de Wanadoo medewerker graag nog even horen over de morele aspecten: je pakt klanten iets af maar geeft ze er niks voor terug. Daarbij beloof je dat het afgepakte terugkomt, maar in plaats daarvan pak je het definitief af.

Tenslotte: nogmaals respect voor de enige klantvriendelijke Wanadoo medewerker die wel de moeite doet en het lef heeft om te communiceren met klanten!

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 25 aug 2004 01:37
door Duncan
ondanks foutje... alsnog hier m'n berichtje... ben het helemaal met je eens, al is je baas niet zo tactisch bezig, wel dapper dat je ons hier te woord staat 8)

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 25 aug 2004 07:36
door Taliac
Er kan veel over gepraat worden,maar ik heb mijn abbo gisteren opgezegd.
Nu wachten tot april en dan ben ik eindelijk van dat wanadoo af.

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 25 aug 2004 09:25
door Merlijn
De Wanadoo Medewerker voelde zich blijkbaar persoonlijk aangevallen door mijn eerste bericht in deze topic. Waarom weet ik niet maar ik viel hem niet persoonlijk aan maar Wanadoo als bedrijf. Dus mijn welgemeende excuses Wanadoo Medewerker het was niet tegen jou persoonlijk gericht.

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 25 aug 2004 21:00
door Wanadoo Medewerker
Ik weet niet of de directie van Wanadoo wil praten er is mij niets opgedragen om hier vrolijk te komen doen dit doe ik uit mezelf vandaar dat niemand mij kan betrappen op keiharde verdediging. Leg alleen maar uit (AV ed.)

Is Winzip trouwens niet gratis te downlaoden net als vrij veel andere software proggies?

(Nee zo naief ben ik niet dat ik denk dat iedereen uitsluitend software download!)

Moreel! Newsservers zijn niet bedoeld om films te downloaden eigenlijk dus als ik super moreel bekijk zou ik zeggen Steun de acteur en koop die film! Zelf weet ik niet hoe newsservers werken en maak ik nog gebruik van de "ouderwetse en achterhaalde" programma's!

Met vriendelijke groet,

Wanadoo medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 25 aug 2004 23:02
door Een klant van Wanadoo
WANADOO IS EN BLIJFT DE GROOTSTE LEUGENAARS :evil: :evil: ALLER TIJDEN
OPZEGGEN DOE IK ZEKER. :x :x :x

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 26 aug 2004 00:20
door Duncan
aan wanadoo-medewerker:

ik hoor dat je zelf de programma's om al dan niet legaal films te downloaden ook gebruikt, maar waarvoor kan je je internetverbinding anders gebruiken? iig zo'n snelle dan.. ja goh, chatten, dat lukte met m'n isdn ook .. mp3's over kazaa ook, zelfde snelheid, betaalde net zoveel.. dus de voordelen ten opzichte van isdn/inbel zijn een beetje verdwenen.. gewoon internetten kan daar namelijk prima mee, en downloaden via p2p programma's gaat toch maar op een afgrijselijk trage snelheid van max 4kb per seconde (nu en dan heb je geluk)

vervelend is en blijft gewoon dat er een onderscheidt wordt gemaakt tussen het allerduurste abonnement en de rest, ik heb er begrip voor als op een lite verbinding drie threadjes van max 25kbps worden toegezegd, maximaal, maar dit wordt een beetje weinig.. en zo ook bij de duurdere abbo's.. ik heb het zelf nog niet zo slecht getroffen, aangezien we een niet al te dure abonnementsvorm hebben (maar toch) maar degenen die 50 euro per maand betalen hebben toch iig wel recht op een deel van de feestvreugde...

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 26 aug 2004 00:23
door Gast
eigenlijk zou je baas dit moeten lezen, maar ik heb niet het idee dat hij hier de tijd voor zal nemen...

ff een vraagje ernaast.. heeft je bedrijf oog voor de (al dan niet continu voortdurende) kritiek? en plannen ze er ook wat aan te doen? het gaat niet geheel de goede kant op, als het blijft aanhouden.. :roll:

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 26 aug 2004 00:25
door Kushinkai
Beste Wanadoo medewerker,

Je draait een beetje om de hete brei heen. Laat ik het dan zo stellen: Wanadoo heeft BELOOFD dat alle problemen tijdelijk waren ivm een verhuizing van de server en dat PER 1 JUNI alles weer in orde zou zijn.

Dus Wanadoo doet niet wat ze heeft beloofd in haar emails naar haar klanten toe en wat ze op haar website heeft meegedeeld. Klanten hebben echter wel OP BASIS VAN DIE BELOFTES een abonnement genomen of hun abonnement verlengd.

Over dit morele aspect heb ik je nog niet gehoord. Heel Wanadoo niet trouwens.

Aangezien Wanadoo graag hamert op de juridische kleine lettertjes: juridisch gezien heet het bovenstaande contractuele DWALING (Burgerlijk wetboek) en is een dergelijk contract niet rechtsgeldig.


Over het morele aspect van downloaden moete we maar in een andere topic een hele discussie voeren (ik vind nl dat downloaden moreel juist heel goed is te rechtvaardigen) want daar gaat dit topic niet over. Overigens kan je van usenet onder meer ook volkomen legaal herhalingen van tv-series ed downloaden, dus niet iedereen over 1 kan scheren graag.

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 26 aug 2004 01:16
door WEG MET WANADOO
ben ik ff blij dat ik optijd heb opgezegd

ik ben nu 4 jaar bij wanadoo heb 2 jaar geen problemen gehad .
maar sinds 2 jaar heb ik niks anders dan problemen met wanadoo

problemen zoals :
wel elke maand netjes betalen en wanadoo maar blijven beweren dat er niet betaald is (ik heb hier thuis alle afschriften liggen met wat er wel en niet betaald is )
15 tot 20 keer over gebeld en ja hoor wat hoor ik bij de klantenservice dat er netjes betaald is
twee dagen later krijg ik een brief in de bus van .... justitia
dat ik binnen 3 dagen 100€ moet betalen en zo niet dat er een deurwaarder aan de deur zou komen
ik bellen met .....justitia
krijg ik te horen dat ik het maar ff moet bewijzen
ik een foto gemaakt van mij afschrift dus zeg ok is goed ik mail het wel ff door .(maar dat mag dus niet ) of ik het even door wou faxen .
nou heb ik geen fax hier thuis staan dus ben verplicht om naar het postkantoor te gaan (nou weet ik dat dat dus ong.4a5€ kost )
dus wat doe ik ik bel wanadoo
en zeg tegen die gozer aan de andere kant van de lijn hoe en wat
krijg ik te horen dat wanadoo het uitbesteed heef en dat ik het zelf maar ff met hun moest oplossen
dus ik was pist off en heb niks van me laten horen. 4 brieven later was ik het zo zat dat ik half wanadoo gebeld heb en eindelijk een normaal persoon aan de lijn kreeg die mij alles wist te vertellen .
en dat alles netjes betaald was (dus was dat opgelost na een maand of drie)

nu over die ****** newservers
sinds ze daar mee zijn gaan knoeien in april/mei is het helemaal niks meer
heb sinds het begin al meer malen gebeld met wanadoo en kreeg daar (net zoals iedereen )te horen van newsservers daar weten wij niks van af dat ze die aan het verhuizen zijn .
30 telefoontjes later en 2 maanden krijg ik te horen dat het allemaal weer zoals als vanouds wordt (dus ok we wachten af )
nou wist ik dat mijn abbo op 27 augustus verliep dus had de brief al klaar liggen .
ik voor de zekerheid nog ff bellen met wanadoo om mijn abbo om te laten zetten naar een casema abbo .(wat ik dus gelezen had dat dat zou kunnen ) maar dat kon dus niet volgens die vrouw
ik hang op bel gelijk terug om op te zeggen en krijg daar een uiterst vriendelijke vrouw/meisje aan de lijn .
ik vertel haar dat ik wil opzeggen en ik krijg een heel verhaal te horen van der.
en ze vraagt mij waarom ik wil opzeggen
dus ik vertel haar van over die brieven van de deurwaarder etc etc etc .
(en zij blijft vriendelijk en aardig ) en verteld mij dat alles opgelost kon worden dat ze wel wat zou veranderen
dus vertel ik ook over die afgeknepen newservers van wanadoo .
(is het ff stil aan de andere kant van de lijn :shock: )
en krijg ik te horen dat ik maar moet opzeggen
(dus met ander woorden ze willen helemaal niks over die newservers horen )

ik ben het helemaal zat met die wanadoo en ben blij dat ik over een week van ze af ben

IK HOOP DAT ER NOG MEERDERE WEG GAAN !!!!!!!!!!!!!!
LAAT ZE MAAR FLINK OP OP BEK GAAN DAAR

zo dat moest ik ff kwijt
een bijna niet meer wanadoo klant :D :D

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 26 aug 2004 14:57
door ontevreden Wanadoo klant
Alles is al gezegd. Ook ik ben ontevreden en ga morgen opzeggen. Ik heb nog liever een datalimiet van laten we zeggen 75 Gig dan deze diefstal ( ADSL voor 50 euries met 25Kb/s!!!)

Voor 50 euro huur ik een hoop filmpies in de videotheek!!

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Geplaatst: 26 aug 2004 18:15
door huskarl
ik heb ook per 1 december opgezegd en op die datum gaat bij wijze van spreken de vlag uit!

Van eind november 2003 tot half januari 2004 zonder kabelinternet gezeten omdat Wanadoo niet in staat was nieuwe inloggegevens op te sturen.
In die periode 7 x moeten bellen en iedere keer werd beloofd dat het nu echt op de post zou worden gedaan...Pas de 7e keer was het "raak", ik geloof dat het mij alleen al aan telefoontikken á 10 cent per minuut zo'n 35 euro heeft gekost en dan heb ik het nog niet over de ergernis.
En reageren op mailtjes en een brief voor tegemoetkoming in de gemaakte kosten? Vergeet het maar.