Coolblue en hun garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Sira
Berichten: 656
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Coolblue en hun garantie

Ongelezen bericht door Sira »

Misschien dat u iets met deze antwoorden kunt https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... n-coolblue :mrgreen:

Bram Bonnewel
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Coolblue en hun garantie

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

mijn ervaring met lenzen waar 5 jaar garantie op gegeven wordt is dat je de aangekochte lens moet registreren bij de fabrikant. Je krijgt dan een mail met een certificaat dat je 5 jaar garantie op betreffende lens hebt. Als je die lens niet geregistreerd hebt dan is het gewoon 2 jaar garantie.

Arizonakid
Berichten: 1241
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Coolblue en hun garantie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

De topic starter komt nooit meer terug natuurlijk, die wilde alleen klagen en Coolblue zwart maken in Google resultaten. Beetje zielige reactie ie je vaker ziet hier en op andere fora. Als hij gewoon de voorwaarden had doogelezen, had hij geweten dat de extra 3 jaar garantie worden gegarandeerd door de fabrikant, MITS je inderdaad het prosuct op hun site registreert. 3 jaar extra garantie, en een levenlang spam.

bartkuit
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2022 16:57

Re: Coolblue en hun garantie

Ongelezen bericht door bartkuit »

Waarschuwing: tegen het einde van de online bestelprocedure wordt gevraagd welke garantie je wilt hebben:
Extra garantie?
1. Nee, ik betaal zelf reparatie of vervanging buiten fabrieksgarantie
2. Garantie bijkopen tegen € ....
Met de keuze voor "1. Nee (geen garantie bijkopen), ik betaal zelf reparatie of vervanging buiten fabrieksgarantie" lijk je in te stemmen met het afzien van mogelijke wettelijke garantie! "2. Garantie bijkopen (...)" komt dan neer op betalen voor je wettelijke garantie!
Voor mij een reden de bestelprocedure te cancellen....

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue en hun garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Afzien van wettelijke garantie kan niet als consument. Geen enkele reden om niet te kopen dus.

De tekst van Coolblue is niet bepaald zuiver, want ze suggereren bij optie 1 dat je alleen recht hebt op fabrieksgarantie. Dat is uiteraard niet het geval. Fabrieksgarantie en wettelijke garantie zijn twee totaal verschillende zaken.

Seinhuis
Berichten: 2392
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coolblue en hun garantie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Alles voor een :D

Gesloten