| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Conflict na aankoop op Marktplaats
-
sake1987
Re: Conflict na aankoop op Marktplaats
We horen alleen de kant van de koper, maar als de verkoper het apparaat expliciet heeft verkocht als 3 jaar oud.
Mocht hij hebben gezegd 3 jaar gebruikt, veranderd het al.
En wie weet is het apparaat een winkeldochter die 7 jaar in een magazijn heeft gelegen.
Dus TS, bewijs zwart op wit? En principieel genoeg om er een zaak van te maken?
Wat er gezegd is, is wel duidelijk toch?
Hier zit inderdaad de pijn: de bewijslast zal een probleem zijn en de meeste mensen zullen hier niet voor gaan procederen.
Wie weet biedt een eventuele rechtsbijstandverzekeraar nog soelaas (al voel ik me nu net een ander forumlid).
Erthanax
vindt dit leuk
-
witte angora
Volgens mij heeft de TS de oplossing al: het verwarmingselement vervangen. Dat is kennelijk nog te koop. Niet vreemd, want zoekend op het model lijkt het er op dat er sinds de introductie in 2010 verschillende 'updates' of wat dan ook geweest zijn. Best kans dat het verwarmingselement in de nieuwste versie prima uitwisselbaar is met die van de oudste versie.
-
moederslink
Ik denk dat dat niet geldt voor aankopen op MP tussen 2 particulieren .
Garantie is tot de deur. Op het moment dat je ermee naar buiten loopt is er geen enkele garantie meer.
U heeft dat ding kunnen bekijken en uitproberen en hij was in orde bevonden door u.
Je hoort het vaker dat je op MP wordt voorgelogen_ genaaid dus .
Dat is niet waar, in die zin dat ook bij een koop via Marktplaats gewoon het conformiteitsbeginsel geldt. De praktijk is natuurlijk wel wat weerbarstiger dan bij een aankoop in een normale winkel.moederslink schreef: ↑04 mar 2021 12:06Ik denk dat dat niet geldt voor aankopen op MP tussen 2 particulieren .
Garantie is tot de deur. Op het moment dat je ermee naar buiten loopt is er geen enkele garantie meer.
-
moederslink
Ik denk dat dat ding conform was.
TS heeft het kunnen uitproberen en thuis heeft dat ding het ook nog gedaan.
Misschien is er op de verkeerde manier door TS mee ontkalkt?
Wanneer ik een goed werkend product verkoop op MP weet ik niet wat de koper er daarna mee doet of heeft gedaan.
Dan hoeft ie niet na zoveel dagen bij mij aan te kloppen wanneer er iets kapot is gegaan of niet meer naar behoren werkt .
Met de handel op MP is en blijft het goed uitkijken .
Ik verkoop goed spul, werkend en niet nieuw. Het mag ter plaatse uitgebreid worden bekeken en getest.
Ik moet wel zeggen...juist vanwege gedonder plaats ik nog maar heel zelden iets op MP .
Altijd gedoe ....ook over de prijs .
TS heeft het kunnen uitproberen en thuis heeft dat ding het ook nog gedaan.
Misschien is er op de verkeerde manier door TS mee ontkalkt?
Wanneer ik een goed werkend product verkoop op MP weet ik niet wat de koper er daarna mee doet of heeft gedaan.
Dan hoeft ie niet na zoveel dagen bij mij aan te kloppen wanneer er iets kapot is gegaan of niet meer naar behoren werkt .
Met de handel op MP is en blijft het goed uitkijken .
Ik verkoop goed spul, werkend en niet nieuw. Het mag ter plaatse uitgebreid worden bekeken en getest.
Ik moet wel zeggen...juist vanwege gedonder plaats ik nog maar heel zelden iets op MP .
Altijd gedoe ....ook over de prijs .
Ik niet. De gedane mededelingen blijken niet te kloppen. Het apparaat is niet waar het voor verkocht is.
Eens... het wordt er niet leuker op daar.moederslink schreef: ↑04 mar 2021 13:41Ik moet wel zeggen...juist vanwege gedonder plaats ik nog maar heel zelden iets op MP .Altijd gedoe ....ook over de prijs .
-
Bob Schurkjens
Er staan wel een paar filmpjes op YT over dit apparaat. Het is toch bijna een tweedehands auto, zo complex. Zou er zelf niet aan gaan sleutelen. Heb je het ene defect verholpen, gaat weer iets anders stuk.