Pagina 2 van 2

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 24 apr 2021 19:25
door NeoDutchio
Peter Kerssebank schreef:
24 apr 2021 17:32
Als je n fiets koopt verwacht je daarmee te kunnen fietsen - niet te vallen.
Heeft u het filmpje bekeken die ik genoemd heb in mijn vorige reactie? Een mountainbike die ook bedoeld is, wat de naam ook al zegt, om in de bergen mee te kunnen fietsen. Slechts 1 ritje en niet meer te gebruiken.

De verwachting hangt af van wat men koopt. Van een auto verwacht ik dat die moet kunnen rijden. Maar als ik 200km/u wil gaan rijden, dan moet ik geen Fiat Panda kopen. En wil ik een zware caravan trekken geen Opel Corsa.
Als u dus een vouwfiets wil kopen, dan moet u dus kijken naar de verschillende soorten. Niet alles is hetzelfde en niet alle soorten, merken, kwaliteiten, zijn geschikt voor uw doel. Een model geschikt voor korte stukje op de camping is qua kwaliteit niet te vergelijken met eentje waar je, bij wijze van spreken, de Vaalserberg mee op zou kunnen fietsen. Als je een te lichte fiets koopt voor het doel, dan is het niet gek dat deze voortijdig slijtage vertoont.

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 24 apr 2021 19:34
door Nijogeth
Maar nogmaals? Had u het opklapstuur wel goed bevestigd? U heeft namelijk online een fiets gekocht en zult deze dus zelf rijklaar moeten maken. Bij een vouwfiets zal dat dus vaker voorkomen, zodra deze regelmatig wordt opgeklapt en gebruikt. Een andere optie is natuurlijk de vouwfiets zo aanpassen dat deze niet meer in kan klappen, waardoor de constructie aan stevigheid wint.

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 24 apr 2021 20:53
door riddert
Nieuwe titel? Geen moordwapen meer?

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 25 apr 2021 17:46
door Peter Kerssebank
Popal heeft nu toch gereageerd, op Klachtenkompas (Consumentenbond).

Ze willen nu hun best doen etc ... en of ze het boutje kunnen vergoeden...

Ben benieuwd.

(de redactie heeft de titel van deze klacht aangepast ... )

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 25 apr 2021 17:49
door Peter Kerssebank
Popal heeft nu toch gereageerd.

Ze willen nu hun best doen ... van de verkoper hadden ze dit niet verhomen ... en of ze het boutje zouden kunnen vergoeden ...

en de titel van mijn klacht is door de redactie veranderd ...

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 05 jul 2021 10:05
door Peter Kerssebank
GARANTIE IS (was) TOCH WAT ANDERS

Popal heeft belsloten mij tot 'n bedrag van 40 EURO de noodzakelijk (door mijzelf) aan te schaffen (en te repareren) onderdelen te vergoeden. In China heb ik 2 tandwielbeschermers aangeschaft, en bij de plaatselijke fietsenmaken nog 'n s 2 'Nederlandse' vouwtrappers.


INMIDDELS IS OOK HET 2de BOUTJE VAN HET ANDERE VOUWMECHNIEK (tussenstang) gebroken.

Ik stond op het perron van station Roermond, op weg naar Maastricht, en ik had net daarvoor, in de trein, nog 'n jongen erop gewezen dat hij zijn vouwfiets niet goed had verankerd (het vouwmechaniek v.d. tussenstang), toen er bij het uitvouwen van mijn vouwfiets het boutje afknapte in het vouwmechaniek (precies op die tussenstang).

Ik maakte terplekke 'n foto en stuurde de foto ervan naar Popal, en kreeg binnen korte tijd te horen dat ik binnen 7 dagen 'n boutje met stelmoer in de post zou krijgen. OM HET ZELF WEER TE REPAREREN .

Maar:

WAT IS / WAS GARANTIE ook al weer ?

De vouwmechaniek van deze vouwfiets deugt niet.
Deze vouwfiets is levensgevaarlijk.
De garantiebepalingen worden niet nageleefd.




I

Re: Klacht over POPAL vouwfiets

Geplaatst: 05 jul 2021 13:04
door J. Deltoer
mr visser en mr goos zeggen op tv altijd dat je de leverancier een keer in de gelegenheid moet stellen om een produkt te repareren. Is het daarna nog niet goed kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen.